Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων




Με την έκδοση του Π.Δ 111/2016 για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, το υπουργείο ζητά από όλα τα υπηρεσιακά συμβούλια να κάνουν προτάσεις για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Με βάση τα παραπάνω, σε ένα ζήτημα που αφορά άμεσα ένα μεγάλο μέρος των συναδέλφων, το Δ.Σ του συλλόγου μας έχει να επισημάνει τα εξής :

α. Εκτιμούμε ότι σε μεγάλο βαθμό η διαδικασία είναι προσχηματική και αποπροσανατολιστική. Το Υπουργείο με βάση και την περσινή εμπειρία των σχεδόν μηδενικών διορισμών δεν έχει προσδιορίσει αν θα κάνει πραγματικά μεταθέσεις φέτος, ούτε βέβαια σε τι είδους οργανικές θα πραγματοποιηθούν οι εν λόγω μεταθέσεις. Με την εφαρμογή του νέου ολοήμερου σχολείου και του νέου ολοήμερου νηπιαγωγείου έχουν εξαφανιστεί χιλιάδες θέσεις εργασίας και έχουν δημιουργηθεί τεχνητά πλεονάσματα σε εκπαιδευτικούς. Η άμεση συνέπεια ήταν η αδυναμία των συναδέλφων να μετατεθούν στις περιοχές των άμεσων συμφερόντων τους και μάλιστα σε μια περίοδο κρίσης και αφαίμαξης του εισοδήματος των εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα, διαρκώς δημιουργούνται λειτουργικές υπεραριθμίες, ενώ είναι κοινό μυστικό ότι προοπτικά θα οδηγηθούμε σε μαζικές καταργήσεις οργανικών θέσεων, προκειμένου να υπάρξει η “αναγκαία” αντιστοιχία μεταξύ των οργανικών θέσεων και της νέας μνημονιακής λειτουργίας των σχολείων. Αυτή είναι η πραγματικότητα στο πεδίο των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών, η οποία δεν επιλύεται με καμιά αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων. Ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων ουσιαστικά τίθεται στη διάθεση της διοίκησης, χωρίς ουσιαστική οργανική τοποθέτηση και μπορεί να μετακινηθεί σε ένα ολόκληρο ΠΥΣΠΕ ή Περιφέρεια, καλύπτοντας τα λειτουργικά κενά με βάση τις ανάγκες του υπουργείου, χωρίς καμιά μέριμνα για τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων και τον σχετικό προγραμματισμό που έχει κάνει ο κάθε εκπαιδευτικός. Τέλος, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα με μηδενικούς διορισμούς την τελευταία επταετία και με μαζική αξιοποίηση της μόνιμης ευέλικτης απασχόλησης των αναπληρωτών, η συζήτηση περί αναμοριοδότησης παραπέμπει σε μια προηγούμενη περίοδο υπηρεσιακής ομαλότητας που έχει ήδη υπονομευθεί από την πολιτική της λιτότητας, των περικοπών και της μονιμοποίησης της μνημονιακής διαχείρισης.

β. Με βάση αυτό το πολιτικό σκεπτικό και χωρίς καμιά αυταπάτη, θεωρούμε παρ' όλα αυτά ότι το ΠΥΣΠΕ Κυκλάδων πρέπει να λάβει υπόψη του τις ιδιαίτερες συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών στη νησιωτική Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, το υψηλό κόστος διαβίωσης ιδιαίτερα και μετά την εξίσωση του ΦΠΑ στα νησιά και τη δραστική μείωση των μισθών των εκπαιδευτικών, την πλήρη διάλυση των δομών υγείας στα νησιά, όπου ακόμη και για απλές ιατρικές εξετάσεις οι εκπαιδευτικοί, όπως και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι, είναι αναγκασμένοι να μετακινηθούν στην Αθήνα, το απαράδεκτο καθεστώς των ακτοπλοϊκών γραμμών, οι οποίες εξυπηρετούν απλώς το εφοπλιστικό κεφάλαιο και όχι τους κατοίκους των νησιωτικών περιοχών, καθώς και την αντίστοιχη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από κάθε άποψη, η ζωή των εκπαιδευτικών στα νησιά και ιδιαίτερα στις πιο τουριστικές περιοχές είναι δύσκολη και ανταποκρίνεται σε όλα τα κριτήρια που θέτει το υπουργείο με το σχετικό Π.Δ.

γ. Σε αυτή την κατεύθυνση προτείνουμε στο υπηρεσιακό συμβούλιο και τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου σε αυτό να υιοθετήσουν την εξής πρόταση:

Σύρος : Στο νησί της Σύρου 6 μόρια μετάθεσης και στις σχολικές μονάδες που βρίσκονται έξω από την πόλη της Ερμούπολης ( Φοίνικας, Βάρη- Μάννα, Ποσειδωνία) 7 μόρια.

Τήνος : Στη χώρα της Τήνου 7 μόρια, Εξώμβουργο – Στενή 10, Πύργος 12.

Μύκονος : Στη χώρα της Μυκόνου 8 μόρια, Μαράθι και Άνω Μερά 9 μόρια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β /ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η εκπαίδευση είναι συνταγματικό δικαίωμα! Δε μπαίνει σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες!  Τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών δε μπαίνουν σε καραντίνα!  Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία τώρα!  «Στο σχολείο μου έκρυψαν την αλήθεια τη μισή και μου έλεγαν: «Εσένα τι σε νοιάζει; Σώπα! […]  … θα έρθει η στιγμή, που δε θ’ αντέξω και θα ξεσπάσω και δε θα φοβηθώ και θα ελπίζω και κάθε στιγμή το λαρύγγι μου θα γεμίζω μ’ έναν φθόγγο, μ’ ένα τραύλισμα, με μια κραυγή που θα μου λέει: ΜΙΛΑ!».  ΑζίζΝεσίν, «Σώπα, μη μιλάς»  Από το πρωί της 7ης Νοεμβρίου η χώρα μπήκε για δεύτερη φορά σε καθεστώς γενικευμένου lockdown, το οποίο αποτελεί και τη μεγαλύτερη παραδοχή παταγώδους αποτυχίας του πλάνου αντιμετώπισης της πανδημίας από πλευράς της κυβέρνησης. Όποια πολιτική ηγεσία και αν ακολουθούσε εξάλλου το δόγμα της σωτηρίας των συμφερόντων των κατόχων του πλούτου και της «επένδυσης» στην ιδιωτική πρωτοβουλία, σε βάρος του δημοσιονομικού κόστους θωράκισης του δημόσιου συστήματος υγείας,

Κοινή ανακοίνωση πρωτοβάθμιων σωματείων σε σχέση με τις δηλώσεις του προέδρου του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Κυκλάδων

Παραμονή της Πρωτομαγιάς, το μαχόμενο εργατικό κίνημα σε όλη τη χώρα προσπαθούσε σε συνθήκες εγκλεισμού και lockdown να οργανώσει την απάντηση του κόσμου της εργασίας στην πολιτική της κυβέρνησης και του κεφαλαίου ενάντια στις απολύσεις, στην τηλεργασία, στην υποχρηματοδότηση της δημόσιας υγείας και παιδείας και κυρίως στην προοπτική ο κόσμος της εργασίας για ακόμη μια φορά να πληρώσει την κρίση. Η Πρωτομαγιά είναι ημέρα μνήμης, αλλά και αγώνα για τα κοινωνικά δικαιώματα της μεγάλης εργαζόμενης πλειοψηφίας. Σε αυτή την κατεύθυνση πρωτοβάθμια σωματεία και στη Σύρο οργάνωσαν την παρέμβασή τους και τίμησαν αφενός τη μνήμη των εργατών και αφετέρου υπογράμμισαν το αυτονόητο: τα δικαιώματά μας δεν μπαίνουν σε καραντίνα, την κρίση να πληρώσει το κεφάλαιο.

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ( ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ)

 ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ Συναδέλφισσες , συνάδελφοι , Η προσπάθεια συγκάλυψης και εξωραϊσμού της επικίνδυνα ελλειμματικής και στοχευμένα ιδεοληπτικής εικόνας που αναδύεται απ' τις αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Αυτές τις μέρες, με πρόσφατη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ 23716/Δ6/1-3-2021, εντασσόμενη στον αντιεκπαιδευτικό νόμο 4692/2020 και το ΦΕΚ 776/26-2-2021 «Χαρακτηρισμός δημόσιων σχολικών μονάδων ως Πρότυπων ή Πειραματικών Σχολείων», καλούνται μέχρι τις 23 Μαρτίου οι σχολικές μονάδες της χώρας να υποβάλουν αίτηση, εάν θέλουν να μετατραπούν σε Πρότυπα ή Πειραματικά (ΠΣ-ΠΕΙΣ). Ουσιαστικά με την αύξηση του αριθμού τους, μεγαλώνει αντίστοιχα ο ανταγωνισμός μεταξύ των σχολικών μονάδων και ειδικότερα για τα Πειραματικά επιχειρείται μια σημαντική μεταβολή της φυσιογνωμίας τους, αντιτιθέμενη στην αρχική στοχοθεσία τους για την παραγωγή παιδαγωγικής επιστημονικής γνώσης. Ενώ, λοιπόν, ένα Πειραματικό σχολείο, εξ ορισμού βασισ