Είναι πλέον κοινή
παραδοχή ότι ο στόχος του μηχανισμού αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης είναι η
νομιμοποίηση και η εφαρμογή της πολιτικής της κατηγοριοποίησης σχολείων και
εκπαιδευτικών, η προώθηση του σχολείου της αγοράς, της χειραγώγησης και του
ανταγωνισμού των εκπαιδευτικών, της καθήλωσης – μείωσης μισθών και βαθμών και
τελικά των απολύσεων. Γι αυτό, απέναντι στον αυταρχισμό και τα «εντέλεσθε» του
υπουργείου, πρέπει να σταθούμε πιο αποφασισμένοι και πιο ενωμένοι από ποτέ.
Ο σύλλογος μας από την πρώτη στιγμή βρέθηκε στην πρώτη
γραμμή της αντιπαράθεσης με την πολιτική της αξιολόγησης και προσπάθησε να
συμβάλλει στο ευρύτερο συντονισμό όλων των συλλόγων στις Κυκλάδες με σκοπό
μπλοκάρισμα των αξιολογικών διαδικασιών. Θεωρούμε ότι στην πράξη ακυρώσαμε την
πολιτική της αξιολόγησης καθώς ο βασικός πολιτικός στόχος του υπουργείου, η
επιβολή της “κουλτούρας της αξιολόγησης” στα σχολεία, απέτυχε. Γι' αυτό το λόγο
άλλωστε το υπουργείο κατέφυγε στην επιστράτευση των εκπαιδευτικών,
αποκαλύπτοντας ότι πίσω από τη ρητορική της αυταξιολόγησης κρύβεται ο
διοικητικός αυταρχισμός. Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων/ ισσών και των
συλλόγων διδασκόντων αρνήθηκαν την εθελοντική συμμετοχή και πήραν σχετικές
αποφάσεις μη συμμετοχής στην αυτοαξιολόγηση. Η κυβερνητική πολιτική της
αξιολόγησης δεν κέρδισε καμιά νομιμοποίηση στον εκπαιδευτικό κλάδο από μια
κυβέρνηση που πλέον έχει χάσει και την πολιτική της νομιμοποίηση στην ίδια την
κοινωνία.
Η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση συνεχίζεται. Τα σεμινάρια για
το Π.Δ της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών πρέπει να ακυρωθούν και
καλούμε τους συναδέλφους διευθυντές να μη συμμετέχουν σε αυτά, δηλώνοντας
απεργοί.
Καλούμε τους συναδέλφους να μην καταθέσουν καμία έκθεση στο
πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης και του ΙΕΠ, γιατί, ανεξάρτητα από προθέσεις θα
χρησιμοποιηθεί από το υπουργείο για την προώθηση της πολιτικής της αξιολόγησης.
Η ανυπακοή πρέπει να συνεχιστεί. Στην περίπτωση που διαπιστώνεται η ανάγκη
συμπληρωματικών μέτρων αντίστασης στην αυτοαξιολόγηση προτείνουμε την κατάθεση
και υιοθέτηση των κειμένων που προτείνει η ΔΟΕ.