Στις 11-2-2016, μέσα από τροπολογία στο σχέδιο νόμου «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις», η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιχειρεί να υποβαθμίσει και να υπονομεύσει κάθε σταθερή δομή ειδικής αγωγής. Χρησιμοποιώντας θεωρητικά προοδευτικές έννοιες όπως «συνεκπαίδευση και συμπερίληψη», επιχειρεί να αναδιατάξει το εκπαιδευτικό σκηνικό στην ειδική αγωγή σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών. Δηλώνουμε εξαρχής ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν πρόβλημα με το θεσμό της συνεκπαίδευσης, έχουν πρόβλημα με τη διαδικασία αποδόμησης της Δημόσιας Εκπαίδευσης, Ειδικής και Γενικής, στα πλαίσια των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας.
Στην πραγματικότητα, πίσω από τη ρητορική της κοινωνικής συμπερίληψης (social inclusion) επιδιώκεται η μείωση του κόστους της ειδικής αγωγής και του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών που θα υποστηρίζουν από εδώ και πέρα τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών στο συγκεκριμένο χώρο. Η ειδική αγωγή ορίζεται ως ένα δικαίωμα που θα παρέχεται στην εργαζόμενη πλειοψηφία στο βαθμό που υπάρχουν τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά προγράμματα και πάντα σύμφωνα με τις ανάγκες της δημοσιονομικής προσαρμογής .
Ειδικά, σε ό,τι αφορά τα τμήματα ένταξης μεταλλάσσονται σε μια γκρίζα και ρευστή δομή, ουσιαστικά σε μια part time παράλληλη στήριξη, καθώς η τελευταία πρόκειται να καταργηθεί πλήρως. Το αποτέλεσμα θα είναι να μειωθεί ο αριθμός των παιδιών που συμμετέχουν στα τμήματα ένταξης, καθώς και ο εκπαιδευτικός χρόνος και οι στοχευμένες εκπαιδευτικές δράσεις που αντιστοιχούν σε κάθε παιδί. Πόσο μάλλον όταν ο αριθμός των παιδιών που υποστηρίζονται στα τμήματα ένταξης είναι παντού μεγαλύτερος από τον προβλεπόμενο με βάση το νόμο και οι εκπαιδευτικοί στα τμήματα ένταξης και οι αντίστοιχοι σύλλογοι διδασκόντων στα δημόσια σχολεία δίνουν μάχη για να ανταποκριθούν τις διαφοροποιημένες ανάγκες πολλών και διαφορετικών παιδιών.
Καθόλου τυχαία στο νομό Κυκλάδων παραμένουν 24 παιδιά, που αν και δικαιούνται, παραμένουν χωρίς παράλληλη στήριξη στα μέσα Φλεβάρη. Θα ήταν πραγματικά χρήσιμο να μας ενημερώσει το Υπουργείο και η εκπαιδευτική διοίκηση στο νομό τι πρόκειται να πράξουν για το συγκεκριμένο πρόβλημα και πώς θα στελεχώσουν τα τμήματα ένταξης τη νέα σχολική χρονιά.
Η κυβερνητική πολιτική διαμορφώνει, εν ολίγοις, ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό καιάδα, καθώς ένα μεγάλος αριθμός μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες δεν θα μπορεί να συμμετέχει στο εξής στα τμήματα ένταξης. Το προφανές αποτέλεσμα θα είναι η ιδιωτικοποίηση της στήριξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες, η μετατόπιση του κόστους μόρφωσής τους στις οικογένειες των μαθητών μας ή απλά ο πρόωρος μορφωτικός τους αποκλεισμός.
Αυτή η τροπολογία δεν πρέπει να περάσει, δεν πρέπει να εφαρμοστεί. Είναι υπόθεση τόσο του εκπαιδευτικού, όσο και του γονεϊκού κινήματος.
Αγωνιζόμαστε για:
-
Μόνιμους διορισμούς στα ΤΕ και ειδικά σχολεία ΤΩΡΑ.
-
Άμεση ίδρυση και επέκταση των Τμημάτων Ένταξης.