Τα
ωρολόγια προγράμματα που ανακοινώθηκαν
για τη Δευτεροβάθμια, εξαφανίζουν
μαθήματα και ολόκληρους επιστημονικούς
κλάδους, αποτελούν ευθεία βολή στα
εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
καθώς τινάζουν στον αέρα οργανικές
θέσεις, αφήνοντας πλήθος συναδέλφους
της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με
ελλειμματικό ή ακόμη και μηδενικό
διδακτικό ωράριο, μειώνοντας τις θέσεις
των αναπληρωτών και πλήττοντας ακόμη
περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα
των μαθητών.
Συγκεκριμένα:
-
Οι κοινωνικές επιστήμες εξαφανίζονται από την Β΄ και Γ΄ ΓΕΛ και μειώνονται οι ώρες στην Α΄ Λυκείου. Στο Γυμνάσιο, το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας γίνεται μονόωρο και μόνο για την Α΄ Τάξη. Η προοπτική εξαφάνισης και κατάργησης του είναι πια παραπάνω από εμφανής! Για το ΥΠΑΙΘ, οι μαθητές δεν χρειάζεται να γνωρίζουν όσα τους αφορούν ως κοινωνικά και πολιτικά όντα!
-
Όλα τα μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας καταργούνται από το Λύκειο και μένουν ως μονόωρα στο Γυμνάσιο τα εικαστικά και η μουσική. Εξαφανίζουν ό,τι έχει να κάνει με την τέχνη και τον πολιτισμό. Εκτός από την καλλιέργεια, τη γνώση και την αισθητική που θα στερείται ο μαθητής του Λυκείου, στερείται και τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο, που αφορούν εξεταζόμενα μαθήματα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και πλέον η μόνη πηγή διδασκαλίας τους θα είναι τα φροντιστήρια! Οι υποψήφιοι αυτών των σχολών θα οδηγηθούν αναγκαστικά στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση και οι γονείς τους θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη
Όλοι
οι συνάδελφοι αυτών των ειδικοτήτων(
π.χ. ΠΕ 8, ΠΕ78, ΠΕ80, 81,82, ΠΕ 4) θα βρεθούν στο
επόμενο σχολικό έτος σε δεινή θέση ως
προς τη συμπλήρωση του διδακτικού
ωραρίου τους – που σε πολλές περιπτώσεις
με τα νέα ωρολόγια προγράμματα γίνεται
μηδενικό – αλλά και ως προς τη διατήρηση
της οργανικής τους θέσης, για όσους
διέθεταν τέτοια.
Το
δημόσιο σχολείο, και ειδικά το Λύκειο,
χάνει τον όποιο παιδευτικό και παιδαγωγικό
χαρακτήρα είχε, καθώς καταργούνται όλα
τα μαθήματα της αισθητικής αγωγής και
των κοινωνικών επιστημών που συμβάλλουν
στην καλλιέργεια της προσωπικότητας,
του αισθητικού κριτηρίου και της
κοινωνικής συνείδησης.
Είναι
φανερό πως τα ωρολόγια προγράμματα:
-
υπακούουν στην αποτελεσματικότερη δημοσιονομική πειθαρχία με την ελαχιστοποίηση του κόστους της παρεχόμενης εκπαίδευσης, και τη μείωση εκπαιδευτικού προσωπικού. Θέσεις εργασίας χάνονται, οργανικές θέσεις τινάζονται στον αέρα, συνάδελφοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, σε καθεστώς εργασιακής αβεβαιότητας.
-
είναι ακόμη νωπές οι μνήμες των διαθεσιμοτήτων των συναδέλφων των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ το 2013 επί Αρβανιτόπουλου, που τότε έγιναν με κατάργηση ειδικοτήτων, αλλά και των υποχρεωτικών μετατάξεων εκπαιδευτικών που «περίσσευαν» από την δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
-
εναρμονίζονται με το αγοραίο εξεταστικοκεντρικό σχολείο της Κεραμέως, με λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερη γνώση και κυριαρχία των δεξιοτήτων, όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. Ό,τι δεν δημιουργεί και δεν κινείται στην σφαίρα των δεξιοτήτων, soft skills, ό,τι δεν εξετάζεται θεωρείται περιττό και δεν αξίζει να υπάρχει ως αντικείμενο διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο.
Σύσσωμοι
οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αντιδράσουν
άμεσα διεκδικώντας την ανάκληση της
κυβερνητικής απόφασης για τα ωρολόγια
προγράμματα ΤΩΡΑ.