10 Δεκεμβρίου 2023

Σχετικά με τη νέα, αλλά με παλιό και γνωστό περιεχόμενο, εγκύκλιο για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

ζούμε για μια ακόμη φορά μέρες του Νοέμβρη του 2021, όταν ο πρώην Γ.Γ του υπουργείου υπέγραφε εγκύκλιο στην οποία θεωρούνταν ως μη γενόμενη η ανάρτηση στην πλατφόρμα του ΙΕΠ του κειμένου της ΔΟΕ για την αυτοαξιολόγηση και δινόταν ως τις 12/11 χρονικό περιθώριο για την "εξατομικευμένη έκθεση αξιολόγησης". Στις 08/12/23 στάλθηκε νέα εγκύκλιος, με το παλιό και γνωστό περιεχόμενο προηγούμενων "φασόν" εγκυκλίων με το ίδιο θέμα, επαναλαμβάνοντας τα ίδια.

Συγκεκριμένα το ΥΠΑΙΘΑ απέστειλε την με αριθμό πρωτοκόλλου 141491/ΓΔ4/8 – 12 – 2023 εγκύκλιο στις σχολικές μονάδες που υπέβαλαν τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ,  σύμφωνα με την οποία καλούνται εκ νέου να υποβάλλουν συλλογικό προγραμματισμό για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας από 11 έως 18 Δεκεμβρίου με ευθύνη των Διευθυντών τους και ως 21 Δεκεμβρίου με ευθύνη των συντονιστών των ομάδων δράσης.

Πρόκειται για άλλη μια επιχείρηση εκφοβισμού, από τις συνηθισμένες του υπουργείου και της κυβέρνησης, σε βάρος των εκπαιδευτικών της Π.Ε, οι οποίοι ακολουθούν και υλοποιούν με μαζικούς όρους την απόφαση της 92ης Γ.Σ. της ΔΟΕ, ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, ακολουθώντας πλήρως την νόμιμη οδό περί λήψης και υλοποίησης αποφάσεων, αναφορικά με την αυτοαξιολόγηση.

Καμία κύρωση δεν μπορεί να υπάρξει για Συλλόγους Διδασκόντων, εκπαιδευτικούς, διευθυντές που ακολουθούν την απόφαση της ΔΟΕ. Το ΥΠΑΙΘΑ και ο Γ.Γ. δεν έχουν καμία  δυνατότητα παρέμβασης στο περιεχόμενο που ανεβαίνει στις πλατφόρμες του ΙΕΠ. Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να αντιμετωπίσει την συγκεκριμένη εγκύκλιο όπως ακριβώς αντιμετώπισε και τις αντίστοιχες προηγούμενες εγκυκλίους, αφοσιωμένο πρώτα απ' όλα στον παιδαγωγικό του ρόλο και στην παιδαγωγική ελευθερία που αυτός επιτάσσει!

Οι φασόν υποδείξεις και απειλές του Υπουργείου Παιδείας δείχνουν ότι ο αγώνας του κλάδου και οι συλλογικές μας αποφάσεις τούς έχουν βάλει δύσκολα. Η κατηγοριοποίηση των σχολείων δεν προχωράει. Η συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου δεν αποδέχεται το αντιεκπαιδευτικό σχέδιο για σχολεία πολλών ταχυτήτων με μαθητές και γονείς πελάτες και εκπαιδευτικούς με σκυμμένο κεφάλι.

Δυστυχώς, για άλλη μια φορά, το υπουργείο εγκλωβισμένο στις ίδιες τις επιλογές του, όχι μόνο δεν τολμά να αντικρίσει τα πραγματικά προβλήματα, αλλά δημιουργεί κι άλλα και μεταθέτει τις τεράστιες ευθύνες του στις πλάτες των εκπαιδευτικών.

Δε διαβάσαμε καμία εγκύκλιο και καμιά υπουργική απόφαση για την πραγματική στήριξη μαθητών κι εκπαιδευτικών. Αντίθετα, βλέπουμε σχολεία υποχρηματοδοτούμενα, υποστελεχωμένα, με βασικές υλικοτεχνικές και κτηριακές ελλείψεις, με αναπληρωτ(ρι)ες εκπαιδευτικούς χωρίς τα στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα, εκπαιδευτικούς με μισθούς μειωμένους ως 40% και καθηλωμένους πάνω από μια δεκαετία , με το κόστος ζωής να σκαρφαλώνει καθημερινά σε νέα ύψη και την αγορά ακόμα και κάποιων βασικών ειδών διατροφής ή τη μετακίνηση με πλοίο να ανάγεται σε πολυτέλεια!

Απέναντι σε όλα αυτά, όλες και όλοι συσπειρωνόμαστε στα σωματεία μας, υπερασπιζόμαστε την παιδαγωγική μας υπόσταση, την ίδια την αξιοπρέπειά μας, απαντώντας ενωτικά κι αποφασιστικά σε κάθε απειλή, σε κάθε προσπάθεια περιορισμού της συλλογικής και δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου και υποβάθμισης της ιδιότητάς μας.

Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων δεν πρέπει να συνεδριάσει εκ νέου για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Σε κάθε περίπτωση ενημερώνουμε το ΔΣ του Συλλόγου.

Καλούμε σε άμεσο χρόνο το ΔΣ της ΔΟΕ:

να εκδώσει σχετική ανακοίνωση - απάντηση για τις ενέργειες αυτές του ΥΠΑΙΘΑ

 

ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΛΕΞΗ ΑΠ'ΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ