Κυριακή, 19 Μαρτίου 2017

Εβδομάδα δράσης ενάντια στην ελαστική απασχόληση. Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί με βάση της ανάγκες του δημόσιου σχολείου και των μαθητών του.



Ο σύλλογος μας συμμετέχει και στηρίζει τις δράσεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων ενάντια στην ελαστική απασχόληση, την αδιοριστία και τη μόνιμη εργασιακή περιπλάνηση από σχολείο σε σχολείο και από περιοχή σε περιοχή. Μετά από μια 7ετία μνημονιακής πολιτικής, περικοπών και συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου, η ελαστική εργασία τείνει να γίνει ο κανόνας λειτουργίας του δημόσιου σχολείου, μια πραγματικότητα που λειτουργεί εις βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών. Το δημόσιο σχολείο λειτουργεί πλέον με μπαλώματα, με τη λογική ότι “έχουμε, αν έχουμε”. Με κατάργηση του υπεύθυνου ολοημέρου, με κάλυψη ωρών στα τμήματα ένταξης από τον οποιοδήποτε, με μοίρασμα της παράλληλης στήριξης, με κενά, με περιπλάνηση σε 4 σχολικές μονάδες και με την πλήρη αδυναμία να καταρτιστεί ένα ωρολόγιο πρόγραμμα με βάση τις μαθησιακές ανάγκες των παιδιών .

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η ελαστική απασχόληση δεν είναι ένα στενά εκπαιδευτικό ζήτημα, αποτελεί την κύρια επιλογή του συστήματος και των μνημονιακών κυβερνήσεων σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Στο δημόσιο, οι ανάγκες για τη στοιχειώδη λειτουργία των κοινωνικών και διοικητικών του δομών, πραγματοποιείται με 5μηνες συμβάσεις, ενώ στον ιδιωτικό τομέα, με βάση τα δεδομένα του συστήματος “Εργάνη”, η μερική απασχόληση αντιπροσωπεύει το 37,3 % των νέων προσλήψεων, ενώ την περίοδο 2009-15 οι μετατροπές συμβάσεων πλήρους απασχόλησης σε μερική αυξήθηκαν κατά 153,1%. Το αίτημα συνεπώς της σταθερής και μόνιμης εργασίας και των μαζικών διορισμών μπορεί να συνενώσει τον αγώνα όλης της εργαζόμενης πλειοψηφίας για εργασία, μόρφωση, υγεία και κοινωνικά αγαθά.


Για το σχολείο, στις χαμένες οργανικές θέσεις της Διαμαντοπούλου, στους διαθέσιμους και στην αύξηση ωραρίου των καθηγητών του Αρβανιτόπουλου, προστέθηκαν οι ρυθμίσεις Φίλη για το νέο ολοημέρο δημοτικό και νηπιαγωγείο, τη μαθητεία και τη συρρίκνωση της ειδικής αγωγής. Η νέα ηγεσία του υπουργείου, συνεχίζει την ίδια πολιτική με αύξηση, για παράδειγμα, των προϋποθέσεων που απαιτεί για να χωριστεί ένα τμήμα και κυρίως συνδέοντας την προοπτική των διορισμών με την έκβαση των διαπραγματεύσεων με τους “Θεσμούς”. Με δεδομένο ότι η μνημονιακή επιτήρηση επεκτείνεται και μετά το 2018 (4ο μνημόνιο ) και με δεδομένο ότι τουλάχιστον μέχρι το 2021, αν πετύχει η “περιβόητη διαπραγμάτευση” Τσακαλώτου, θα πρέπει να επιτυγχάνονται πλεονάσματα της τάξης του 3.5 % του ΑΕΠ, δηλαδή περίπου 6 με 7 δις κάθε χρόνο, είναι μάλλον απίθανη η προοπτική των μαζικών διορισμών. Η κυβέρνηση μπορεί να έχει χάσει το αντιμνημονιακό της προσωπείο, δεν μπορεί όμως να καταργήσει και την αριθμητική. Οι “Θεσμοί” άλλωστε ήταν σαφείς : πρώτα εξορθολογισμός της αναλογίας μαθητών – εκπαιδευτικών με βάση την επικαιροποιημένη έκθεση ΟΟΣΑ, στη συνέχεια αξιολόγηση του υπάρχοντος προσωπικού, μετά απολύσεις και στο τέλος διορισμοί. Το συμπέρασμα είναι ωστόσο το ίδιο: στο δημόσιο σχολείο πρέπει να εργάζονται λιγότεροι από ότι σήμερα.

Καθόλου τυχαία η συζήτηση για τον αριθμό των μόνιμων διορισμών έχει αντικατασταθεί από την συζήτηση για την εξεύρευση του κατάλληλου τρόπου διορισμού. Εκτιμούμε με βάση και τις εξελίξεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ότι πίσω από τη συζήτηση για την αναζήτηση ενός αντικειμενικού τρόπου διορισμού των εκπαιδευτικών, κρύβεται η πρόθεση αφανισμού της προϋπηρεσίας χιλιάδων εκπαιδευτικών που εδώ και μια δεκαετία δουλεύουν στο σχολείο και η πιθανή τροποποίηση των συμβάσεων εργασίας και των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καθώς και του πίνακα προσλήψεων.

Θεωρούμε ως σύλλογος ότι η συζήτηση για την ελαστική απασχόληση δεν αφορά μόνο τους αναπληρωτές συναδέλφους . Η συνέχιση της αδιοριστίας και η διαίωνιση των ελαστικών σχέσεων εργασίας οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην υπονόμευση των εργασιακών δικαιωμάτων και των μόνιμων εκπαιδευτικών και στην αντιδραστική αναδιάρθρωση του δημόσιου σχολείου στην κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης, των κουπονιών και της “αυτονομίας”, θέσεις που με θέρμη υποστήριζε ο σημερινός υπουργός Παιδείας ως επικεφαλής της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων του Εθνικού Διαλόγου Παιδείας και τις οποίες σήμερα προσπαθεί να επιβάλλει σε συνεργασία και συναίνεση με τους “πρώην της διάλυσης του δημόσιου σχολείου” (Διαμαντοπούλου- Λιάκος- Φορτσάκης κτλ).

Σε αυτή την κατεύθυνση προτείνουμε την προβολή των δικαιωμάτων των αναπληρωτών συναδέλφων μας, την έκδοση αφίσας για τα δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, κοινή συνέλευση αναπληρωτών εκπαιδευτικών Π.Ε -ΔΕ στη Σύρο τη Δευτέρα 27/3 στο 4ο Δ.Σ στις 18:30 και σε παράσταση διαμαρτυρίας την Τετάρτη 5 /4 στις 13:30 με συμμετοχή όλων των συναδέλφων στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου.