Κυριακή, 14 Μαΐου 2017

Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή


Τριάντα δύο ολόκληρα χρόνια το εκπαιδευτικό κίνημα θέτει ως αίτημα την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής, της φοίτησης όλων των νηπίων και προνηπίων στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Το 2006 κάτω από την πίεση της μεγάλης απεργίας μας, με το ν. 3518/2006 θεσμοθετήθηκε η υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων για ένα έτος στο νηπιαγωγείο. Το πλήρες αίτημα για Δίχρονη Δωρεάν και Δημόσια Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή έμεινε σε εκκρεμότητα και χιλιάδες προνήπια, κυρίως των παιδιών της εργατικής τάξης, συνεχίζουν να βρίσκονται έξω από το φυσικό τους χώρο, το δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο.



Το υπουργείο και ο πρωθυπουργός με τις δηλώσεις τους για τη θεσμοθέτηση της δίχρονης προσχολικής φοίτησης και της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης στην πραγματικότητα κοροϊδεύουν και παραπλανούν με τον πλέον κυνικό τρόπο την κοινωνία και τους εκπαιδευτικούς.
Πρώτον το υπουργείο δεν πρόκειται να θεσμοθετήσει τίποτα το αμέσως επόμενο διάστημα, αλλά παραπέμπει αυτές τις εξαγγελίες στα πλαίσια του τριετούς εκπαιδευτικού σχεδιασμού που πρόκειται να εκπονήσει. Χρησιμοποιεί, επομένως, την ίδια πετυχημένη πολιτική εξαπάτησης με αυτή των μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση που πλέον με συνέντευξη του ο υπουργός περιόρισε σε 10.000 από 20.000 και πάλι σε βάθος τριετίας- έστω και στην τριετία θα έχει λήξει η θητεία της συγκεκριμένης κυβέρνησης και είναι μάλλον σπάνιο πολιτικά να υπόσχεσαι πράγματα μετά τη λήξη της θητείας σου.
Δεύτερον, ενώ το υπουργείο μιλάει για 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση την ίδια στιγμή σχεδιάζει ένα ελιτίστικο λύκειο, το οποίο θα συνοδεύεται από τη μαζική στροφή των 16χρονών στη μαθητεία . Πιο απλά 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση σημαίνει ένας στους δύο έφηβους να μετατραπούν σε φτηνό εργατικό δυναμικό για τις επιχειρήσεις.
Τρίτον, η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή σε βάθος τριετίας μεταφράζεται στη δυνατότητα επιλογής των γονέων μεταξύ ιδιωτικών και δημοτικών παιδικών σταθμών και δημόσιου νηπιαγωγείου. Με αυτό τον τρόπο, συντηρείται το σημερινό καθεστώς και ανοίγει ο δρόμος για την πλήρη ιδιωτικοποίηση της προσχολικής αγωγής με τη συνδρομή κουπονιών και δράσεων ΕΣΠΑ, όπου ιδιωτικοί φορείς ή φορείς με ιδιωτικοοικονομική λειτουργία (δημοτικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί) θα ανταγωνίζονται για την εξασφάλιση δημόσιας χρηματοδότησης. Πίσω από τη ρητορική της δίχρονης προσχολικής αγωγής κρύβεται η ιδιωτικοποίηση. Καθόλου τυχαία, παρά τις απατηλές δεσμεύσεις, δεν υπάρχει ούτε ένα συγκεκριμένο βήμα για την κατασκευή νέων νηπιαγωγείων ή τον διορισμό εκπαιδευτικού προσωπικού.
Δεν έχουμε καμιά αυταπάτη : μόνο οι εργαζόμενοι και το εκπαιδευτικό κίνημα μπορούν να επιβάλλουν τη δίχρονη υποχρεωτική δημόσια δωρεάν προσχολική εκπαίδευση στα δημόσια νηπιαγωγεία και το 12χρονο ενιαίο σχολείο. Αυτό είναι το αίτημα που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της εργαζόμενης πλειοψηφίας και δεν έχει καμιά σχέση με την πολιτική της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και της μαζικής εξαπάτησης της κοινωνίας που προωθεί το υπουργείο.
Κανένα νήπιο προνήπιο έξω από το δημόσιο νηπιαγωγείο.
Καμία κατάργηση-συγχώνευση νηπιαγωγείου.