24 Ιουνίου 2020

Καμία δήλωση πρόθεσης από νηπιαγωγείο για το πιλοτικό πρόγραμμα του υπουργείου


Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρυθμίζονται, εκτός των άλλων, ο τρόπος επιλογής των νηπιαγωγείων που θα συμμετέχουν στην πιλοτική φάση για την εισαγωγή δραστηριοτήτων αγγλικής και των εργαστηρίων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο αλλά και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών .

Παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής και της επιστημονικής κοινότητας με συνοπτικές διαδικασίες το Υπουργείο Παιδείας ξεκινά την πιλοτική εφαρμογή των διατάξεων που αλλάζουν το χαρακτήρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο νηπιαγωγείο, εισάγοντας διακριτά διδακτικά αντικείμενα στο πρόγραμμά του.

Με το Φ.7/ 76871 /ΓΔ4 επείγον έγγραφο στις 18 Ιουνίου, οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους Π.Δ.Ε. καλούνται να ορίσουν ένα νηπιαγωγείο της περιφέρειας τους, για την πιλοτική εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας.

Στο έγγραφο δεν προβλέπεται συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων όπως συνηθίζεται για την επιλογή προγραμμάτων. Με βάση τις νεοφιλελεύθερες στοχεύσεις της κυβέρνησης και την υιοθέτηση της πολιτικής του ΟΟΣΑ για τις λεγόμενες ήπιες δεξιότητες (soft skills) αναζητούνται, σε τελική ανάλυση, οι “πρόθυμοι” τους οποίους/ες θα χρησιμοποιήσει, επικοινωνιακά, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Το ίδιο έχει κάνει και η κα Διαμαντοπούλου στο μακρινό 2010 για το ζήτημα της “αυτοαξιολόγησης”. Να μην νομιμοποιήσουμε μια βαθιά αντιεκπαιδευτική πολιτικη που θα διαλύσει την παιδαγωγική λειτουργία του δημόσιου νηπιαγωγείου. Αντί να συζητάμε για τη γενίκευση της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, το βασικό ζητούμενο γίνονται πλέον οι δεξιότητες και η σύνδεση με την αγορά.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων στα νηπιαγωγεία του συλλόγου μας να μην συναινέσουν και πολύ περισσότερο να μην διεκδικήσουν να γίνει το σχολείο τους πεδίο εφαρμογής πιλοτικών διατάξεων του πολυνομοσχεδίου για το οποίο ο κλάδος αντιστέκεται και αγωνίζεται να καταργηθεί συνολικά.

Τα αποτελέσματα της αύξησης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα είναι ήδη εδώ με πληθωρικά τμήματα, μετακινήσεις μαθητών και χαμένες θέσεις εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού είναι το επόμενο βήμα. Η ακύρωση της γενίκευσης της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης είναι ήδη μια εμπεδωμένη πραγματικότητα. Πέρα από τις γενικόλογες αφηγήσεις για το ψηφιακό σχολείο και τις καινοτομίες στην προσχολική αγωγή, το Υπουργείο προχωρά στο φτηνό σχολείο της αγοράς, των περικοπών και των δεξιοτήτων .

Ο δρόμος που ανοίγεται μπροστά μας είναι δύσκολος . Tο γεγονός ότι το πολυνομοσχέδιο ψηφίστηκε δεν πρέπει να μας οδηγήσει να καταθέσουμε τα όπλα. Συνεχίζουμε να παλεύουμε ώστε να μείνει το πολυνομοσχέδιο στα χαρτιά, όπως κάναμε και στο παρελθόν, το 2013-14 με την αξιολόγηση και πρόσφατα με την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος και την εισαγωγή της κάμερας στις τάξεις μας.