25 Ιανουαρίου 2011

Ερώτηση του βουλευτή Θεοδωρή Δρίτσα για τα σχολεία της Μυκόνου

“Πέντε μήνες αφού άνοιξαν τα σχολεία και ... τρεισήμισι μήνες πριν αυτά κλείσουν, στα Δημοτικά Σχολεία της Μυκόνου δεν έχουν ακόμη καλυφθεί τα κενά στις ειδικότητες των Αγγλικών και των Γερμανικών”. (Απόσπασμα από την ερώτηση αριθ. 5808/8-2-10 που είχε κατατεθεί πέρσι στη Βουλή από τον τότε βουλευτή του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και νυν ανεξάρτητο κ.Γρηγόρη Ψαριανό).
Από την με αρ.πρωτ. 15532/ΙΗ/24-2-2010 απάντηση του Υπουργείου, ξεχωρίζουμε:
-                    “Η Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης έχει διαθέσιμες πιστώσεις για την πρόσληψη ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, πλην όμως ...δεν υπάρχει ενδιαφέρον από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων στους πίνακες ωρομισθίων των Κυκλάδων
-                    Η πρόσληψη αναπληρωτή εκπαιδευτικού Γερμανικής Γλώσσας δεν είναι δυνατή καθώς δεν έχει συσταθεί ο κλάδος της γερμανικής γλώσσας στην Α/θμια Εκπαίδευση”.

Ένα χρόνο μετά, και στα 3 Δημοτικά της Μυκόνου δεν υπάρχει καθηγητής Γερμανικών, Μουσικής και Πληροφορικής για τα ολοήμερα προγράμματα των σχολείων, ενώ και στο πρωϊνό ωράριο δεν υπάρχει Μουσικός σε κανένα από τα τρία σχολεία. Όμως, κενές είναι και οι θέσεις Καθηγητών Σωματικής Αγωγής στο 2ο Δημοτικό Σχολείο και στο Δημοτικό Σχολείο Άνω Μεράς.
Ιδιαίτερη αίσθηση γεννά η απουσία καθηγητή Μουσικής στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Μυκόνου, το οποίο αποτελεί ένα από τα 800 πιλοτικά σχολεία της Ελλάδας, ενώ υπήρξαν οι αντίστοιχοι διορισμοί από το Υπουργείο Παιδείας.
Επίσης, το Γυμνάσιο λειτουργεί με τον έναν εκ των δύο καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας, ενώ δεν υπάρχουν καθηγητές Ιταλικών και Ισπανικών, καθιστώντας στην πράξη την δυνατότητα επιλογής της δεύτερης ξένης γλώσσας  κενή περιεχομένου.
Στο 2ο Δημοτικό δεν υπάρχει καθηγητής για το Τμήμα Ένταξης, ενώ στο ΕΠΑΛ  οι ειδικότητες Ηλεκτρολογίας, Πληροφορικής και  Διοίκησης Επιχειρήσεων παραμένουν κενές.
Συνοψίζοντας, η εικόνα που εν γένει παρουσιάζουν τα σχολεία της Μυκόνου  δεν φαίνεται  να  εντάσσεται σε κανενός είδους “εξορθολογισμό”, απέχει μακράν των κυβερνητικών δεσμεύσεων για αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, ενώ παράλληλα  δεν παρέχει κανένα εχέγγυο για τις όποιες μεταβολές προοιωνίζονται από τις υπουργικές εξαγγελίες.
Με βάση τα παραπάνω
Ερωτάται η κα Υπουργός

1)Για ποιο λόγο δεν έχουν καλυφθεί μέχρι σήμερα οι προαναφερόμενες κενές θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία της Μυκόνου, και πώς προτίθεται να αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο πρόβλημα έστω και τώρα;
2)Γιατί, ενώ έχουν τοποθετηθεί οι τρεις (3) εκ των τεσσάρων (4) μουσικών που προσελήφθησαν για τα δημοτικά σχολεία των Κυκλάδων, δεν έχει τοποθετηθεί ακόμη ο μουσικός στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Μυκόνου που είναι και πιλοτικό;
3)Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου η «υποχρεωτική» ξενόγλωσση σχολική εκπαίδευση να μην απαξιώνεται και να εξασφαλίζει πραγματική κατάρτιση και επάρκεια γλωσσομάθειας στους μαθητές;
Ο ερωτών βουλευτής

Θοδωρής Δρίτσας
Α΄ Πειραιά & Νησιών