Το Δ.Σ του συλλόγου Δ-Ν Σύρου-Τήνου και Μυκόνου χαιρετίζει:
- τη μεγαλειώδη κινητοποίηση, των πρωτοβάθμιων συλλόγων Π.Ε και των ΕΛΜΕ το Σάββατο 15 Μάρτη, που ακύρωσε στην πράξη το σεμινάριο ντροπής του σύγχρονου επιθεωρητισμού. Τα κρυμμένα πρόσωπα των σύγχρονων επιθεωρητών, υπό την προστασία των δυνάμεων καταστολής, αποτελούν τη μεγαλύτερη ηθική και πολιτική δικαίωση της μαχόμενης εκπαίδευσης
- Το πανελλαδικό ρεύμα απόρριψης της αυτοαξιολόγησης από τους/τις συναδέλφους ισσες. Από τη Ξάνθη μέχρι το Ρέθυμνο και από την Κέρκυρα μέχρι την Αρκαδία ο κλάδος υψώνει το ανάστημα του, υπερασπιζόμενος το δημόσιο σχολείο. Οι 58.560 υπογραφές στο κείμενο της ΔΟΕ αποδεικνύουν ότι η πολιτική του υπουργείου δεν έχει καμιά νομιμοποίηση στο χώρο της εκπαίδευσης
- Τους συναδέλφους / ισσες στα νησιά ευθύνης του συλλόγου μας που παρά τις πρωτοφανείς, πανελλαδικά, πιέσεις που δέχονται συνεχίζουν να αντιστέκονται και να παίρνουν αποφάσεις άρνησης στη συγκρότηση ομάδων εργασίας. Στην τρομοκρατία και το διοικητικό αυταρχισμό απαντάμε με ενότητα και πλατιά πανεκπαιδευτική- πανεργατική συσπείρωση.
Όσο αφορά, τώρα, τις νέες προφορικές, ασφαλώς, οδηγίες που δίνονται για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης, σε τοπικό επίπεδο, έχουμε να επισημάνουμε τα εξής :
α. Πουθενά δεν προβλέπεται η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης από την ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων. Με βάση τη γνωστή εγκύκλιο Κεδίκογλου επισημαίνεται ότι :Η έναρξη των διαδικασιών της ΑΕΕ στο σχολείο γίνεται με τον καθορισμό των ομάδων εργασίας και ολοκληρώνεται στο τέλος του σχολικού έτους με την έγκριση των αποτελεσμάτων σε τακτικές ή έκτακτες ολομέλειες του συλλόγου διδασκόντων, σύμφωνα με το Ν. 1566/85 “ (εγκύκλιος Κεδίκογλου 1900089/Γ1/10-12-2013). Αντίστοιχα και στην πρόσφατη διευκρινιστική εγκύκλιο(32773/Γ1/06/03/14) αναφέρεται πως:"Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης πραγματοποιείται από ομάδες εργασίας των εκπαιδευτικών, οι οποίες ορίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων".
Άρα δεν υπάρχει αυτοαξιολόγηση από ολομέλεια ή ο,τιδήποτε άλλο, πέρα από τη συγκρότηση ομάδων εργασίας και την τελική έγκριση των αποτελεσμάτων τους από την ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων. Η προσπάθεια να μετατραπεί όλος ο σύλλογος διδασκόντων σε μια ενιαία ομάδα εργασίας είναι πρακτικά και μεθοδολογικά αδύνατη, αλλά και ακυρώνει τη δυνατότητα της ατομικής επιλογής του κάθε εκπαιδευτικού να συμμετέχει ή όχι σε ομάδες εργασίας, όπως ρητά προβλέπεται στο νόμο 1566/85 στον οποίο παραπέμπει η εγκύκλιος του Υφυπουργού (10-12-2013).
β. Θυμίζουμε επίσης ότι στο επιστημονικό υποστηρικτικό υλικό της αυτοαξιολόγησης επισημαίνονται τα εξής : η αυτοαξιολόγηση εμπεριέχει, αποτυπώνει και καθιερώνει στοιχεία “συλλογικών διαδικασιών που αναπτύσσουν οι ομάδες εργασίας (..) και της εφαρμογής της έρευνας δράσης (action research ) στο πλαίσιο της ανάπτυξης των σχεδίων δράσης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου (Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Τόμος 1. Βασικό Πλαίσιο σελ. 11-12). Άρα μόνο μέσα από ομάδες εργασίας μπορεί να προωθηθεί η αυτοαξιολόγηση και είμαστε βέβαιοι ότι οι υποστηρικτές της δε θέλουν, σε καμιά περίπτωση, να υπονομεύσουν το δημοσιευμένο “επιστημονικό της πλαίσιο”, για το οποίο άλλωστε έχει πληρώσει αρκετά εκατομμύρια ο ελληνικός λαός.
γ. Η συμμετοχή στις ομάδες εργασίας δεν είναι υποχρεωτική, πράγμα πλέον που παραδέχεται ανοικτά και το υπουργείο, δικαιώνοντας τις θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος και το σχετικό πόρισμα της νομικού συμβούλου της ΔΟΕ. Κανείς συνάδελφος / ισσα δεν έχει την υποχρέωση να συμμετέχει σε αυτές, γεγονός που διαφαίνεται και από την τελευταία διευκρινιστική εγκύκλιο του υπουργείου όπου χρησιμοποιείται η έκφραση :"Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στις ομάδες εργασίας (άρα όχι όλοι), εργάζονται εκτός διδακτικού ωραρίου, εντός όμως του εργασιακού ωραρίου".
δ. Η απόπειρα να στηριχθεί νομικά η άποψη ότι μπορεί η μειοψηφία να συγκροτήσει ομάδες εργασίας είναι απόλυτα αυθαίρετη. Τόσο η συγκρότηση των ομάδων εργασίας όσο και τα πορίσματά τους πρέπει να έχουν την έγκριση της πλειοψηφίας του συλλόγου διδασκόντων. Την ευθύνη της αποτύπωσης της έκθεσης αυτοαξιολόγησης και της εκπροσώπησης του σχολείου έχει αποκλειστικά ο σύλλογος διδασκόντων. Αυτό προβλέπεται και από το υφιστάμενο πλαίσιο και αναφέρεται ρητά στην εγκύκλιο 10/12/2013 του υφυπ. Κεδίκογλου. Κανείς δεν μπορεί να εκπροσωπήσει το σύλλογο διδασκόντων και τη σχολική μονάδα, χωρίς την πλειοψηφική απόφαση του συλλόγου διδασκόντων. Κανένας συνάδελφος και κανένας σύλλογος διδασκόντων δεν μπορούν να επιτρέψουν την παραχάραξη της απόφασής τους.
Συναδέλφισσες/ οι,
Η προσπάθεια σε τοπικό επίπεδο να χειραγωγηθούν οι συνάδελφοι/ ισσες, σε πανελλαδικά, πρωτότυπες και ιδιάζουσες (που μόνο πολιτικό πανικό αναδεικνύουν τελικά) πρακτικές, πέρα μάλιστα από το ήδη υφιστάμενο πλαίσιο των υπουργικών εγκυκλίων θα πέσει στο κενό. Κανείς δεν πρόκειται με λαθροχειρίες να επιβάλλει τη θέλησή του στον κόσμο της εκπαίδευσης. Η απονομιμοποίηση των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου είναι γεγονός, πράγμα που αποδείχθηκε και το Σάββατο 15 Μάρτη έξω από το Υπουργείο Παιδείας. Σε όσους, τέλος, συνεχίζουν αμετανόητοι στο δρόμο της τρομοκράτησης και όσους/ ες έχουν επιλέξει να λειτουργούν ως απλοί ιμάντες μεταβίβασης της κρατικής πολιτικής και της υποταγής στη μνημονιακή πολιτική απαντάμε με τα λόγια του Δημήτρη Γληνού : “Ο δάσκαλος που θα υποχρεωθεί να καταπνίξει τη σκέψη του, θα γίνει διπλά σκλάβος ή θα καταντήσει ένας ψυχικά ανάπηρος άνθρωπος ανίκανος να μορφώσει άλλους”. Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι δεν έχουμε σε καμιά περίπτωση αποφασίσει να παραιτηθούμε από το μορφωτικό μας καθήκον ως δημόσιοι λειτουργοί, άρα και από το δικαίωμα και τον καθήκον μας στην αντίσταση. Συνεχίζουμε.