28 Σεπτεμβρίου 2014

Δημόσιο σχολείο σε κίνδυνο


Με σχετικό μας κείμενο στις 31/8, με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς, προειδοποιούσαμε ότι “θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι το ολοήμερο σχολείο δε θα μπορέσει να λειτουργήσει από την αρχή της σχολικής χρονιάς, αρκετές ειδικότητες θα λείπουν και θα χαθούν πολλές ώρες μαθημάτων..”. Δυστυχώς, ένα μήνα μετά οι προβλέψεις μας επιβεβαιώνονται, καθώς συνεχίζουν να υπάρχουν ακόμη και στα τέλη Σεπτέμβρη πολύ σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό που υποβαθμίζουν το εκπαιδευτικό έργο των σχολικών μονάδων. 
 

Μόλις την εβδομάδα που πέρασε άρχισε να λειτουργεί το ολοήμερο πρόγραμμα του 4ου και 1ου Δ.Σ Ερμούπολης, στην πράξη τα παιδιά θα έπρεπε να σχολάνε όλο το Σεπτέμβρη στις 12:30 και το πρόβλημα συγκαλύφτηκε από τις απλήρωτες υπερωρίες των συναδέλφων. Δεν υπάρχει υπεύθυνος δάσκαλος για το ολοήμερο πρόγραμμα και συχνά ένας εκπαιδευτικός πρέπει να είναι υπεύθυνος για 35 παιδιά (4οΔ.Σ). Η εικόνα είναι πολύ χειρότερη στα νησιά της Τήνου και της Μυκόνου, όπου στα σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος δε λειτουργεί το ολοήμερο πρόγραμμα, λόγω έλλειψης υπεύθυνου δασκάλου και πολλών ειδικοτήτων (2ο Δ.Σ Τήνου-1ο και 2ο Δ.Σ Μυκόνου). Δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί για τα αγγλικά (Δ.Σ Άνω Μεράς- 1ο Μυκόνου), τη δεύτερη ξένη γλώσσα και τη θεατρική αγωγή (1ο -2ο Δ.Σ Μυκόνου, Δ.Σ Ποσειδωνίας) και αντίστοιχα λείπουν γυμναστές (1ο Δ.Σ Τηνου-2ο Μυκόνου-Δ.Σ Εξωμβούργου) και μουσικοί (2ο Δ.Σ Μυκόνου). Δε λειτουργεί το τμήμα ένταξης στο Δ.Σ Άνω Μεράς και δεν έχει σταλεί ακόμη παράλληλη στήριξη στο δημοτικό σχολείου Εξωμβούργου . Στο ειδικό σχολείο της Ερμούπολης λείπει όλο το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (λογοθεραπεία-εργοθεραπεία) και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό, με αποτέλεσμα η σχολική μονάδα να υπολειτουργεί.

Την ίδια στιγμή, τα σχολεία έχουν ξεκινήσει με μηδενικό προϋπολογισμό και δεν έχει πιστωθεί ούτε 1 ευρώ για τις σχολικές μονάδες της Σύρου. Όλα τα σχολεία έχουν χρέη από την περσινή χρονιά και τα πράγματα είναι οριακά. Άμεσα ή θα μετατοπιστεί το κόστος λειτουργίας των σχολείων στους γονείς ή τα σχολεία θα κλείσουν. Το σχέδιο ιδιωτικοποίησης – κατηγοριοποίησης των σχολείων περνάει μέσα από τη ριζική υποβάθμιση των σχολικών μονάδων. Απαιτείται η άμεση χρηματοδότησή τους από τη νέα δημοτική αρχή.

Αυτές είναι οι συνέπειες της αδιοριστίας και της υποχρηματοδότησης για το δημόσιο σχολείο. Αυτήν την πολιτική πρέπει να αντιπαλέψει το εκπαιδευτικό και το ευρύτερο λαϊκό κίνημα, το σχολείο των ΕΣΠΑ και των ευρωπαϊκών προγραμμάτων είναι τελικά το σχολείο των ταξικών διακρίσεων.

Διεκδικούμε :

Την άμεση κάλυψη όλων των πραγματικών κενών στην εκπαίδευση με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και σύσταση οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα (οργανικές θέσεις ειδικοτήτων στα Δημοτικά σχολεία ΕΑΕΠ) χωρίς δεύτερες αναθέσεις στη διδασκαλία μαθημάτων,

Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή,

Κάλυψη όλων των θέσεων εκπαιδευτικών υποστηρικτικών δομών με μόνιμους διορισμούς (ολοήμερα, τμήματα ένταξης, ειδικά σχολεία, θέσεις παράλληλης στήριξης κλπ.), μείωση του αριθμού των μαθητών στο τμήμα (15 νήπια ανά νηπιαγωγό, 20 μαθητές στο τμήμα στο Δημοτικό ανά δάσκαλο),

Κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 3840/2010 – Άνοιγμα των πινάκων προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από 30/6/2010 - Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους.