Μας
χωρίζουν μόλις λίγες ημέρες από το
άνοιγμα των σχολείων, αφού την 1η του
Σεπτέμβρη παρουσιάζονται οι εκπ/κοί
στα σχολεία που υπηρετούν και στις 11
Σεπτέμβρη ξεκινάει το σχολικό έτος και
για τους μαθητές, χωρίς μέχρι στιγμής
να έχει γίνει καμία απολύτως, έστω και
στοιχειώδης, προπαρασκευή για την ομαλή
λειτουργία των Δημόσιων Σχολείων της
χώρας. Οι υπηρεσιακές μεταβολές των
εκπαιδευτικών είναι ακόμη στον αέρα,
ενώ χιλιάδες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό
προσωπικό διαμορφώνουν ένα τοπίο
εγκατάλειψης και διάλυσης του δημόσιου
σχολείου.
Η
πολιτική των Μνημονίων που συνυπέγραψε
η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛΛ με τη ψήφο
των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κομμάτων της
μνημονιακής συμπολίτευσης οδηγεί
κυριολεκτικά στην καρατόμηση των
μορφωτικών δικαιωμάτων της νέας γενιάς
και στην υπονόμευση της ομαλής λειτουργίας
του δημόσιου σχολείου. Ειδικά για τη
νησιωτική Ελλάδα, όπως οι Κυκλάδες,
υπάρχει πλέον ο πολύ σοβαρός κίνδυνος
να μην ανοίξουν καθόλου τα σχολεία την
ημέρα του αγιασμού.
Πιο
συγκεκριμένα στον νόμο Κυκλάδων σε
επίπεδο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
υπάρχουν τα παρακάτω λειτουργικά κενά
:
Δάσκαλοι
|
254
|
Νηπιαγωγοί
|
96
|
Αγγλικών
|
30
|
Γαλλικών
|
8
|
Γερμανικών
|
4
|
Καλλιτεχνικών
|
12
|
Φυσικής
Αγωγής
|
14
|
Μουσικής
|
12
|
Πληροφορικής
|
13
|
Θεατρολόγοι
|
12
|
Εκπαιδευτικοί
Ειδικής Αγωγής
|
32 Δάσκαλοι
4 Νηπιαγωγοί
|
Εκπαιδευτικοί
Παράλληλης Στήριξης
|
30
|
Σύνολο
: 521
Λείπουν
επομένως από ένα μικρό πληθυσμιακό νομό
521 εκπαιδευτικοί, ένα νούμερο που
αποτυπώνει με το πιο γλαφυρό τρόπο την
καταστροφική πολιτική του κεφαλαίου
στη δημόσια παιδεία. Πιο απλά περίπου
το 40% των δασκάλων, το 45% των νηπιαγωγών
και το 50% των εκπαιδευτικών αγγλικής
λείπουν αυτή τη στιγμή από το δημόσιο
σχολείο στο νομό Κυκλάδων. Αξίζει να
σημειωθεί ότι η συντριπτική πλειοψηφία
των κενών είναι οργανικά κενά και όχι
λειτουργικά, δηλαδή κενά που έχουν
δημιουργηθεί από την έλλειψη μόνιμων
διορισμών και όχι από άδειες του
εκπαιδευτικού προσωπικού (λοχείας-ανατροφής
κτλ). Υπάρχουν μόνο 214 οργανικά κενά σε
δασκάλους και 83 σε νηπιαγωγούς. Στα
νησιά ευθύνης του συλλόγου μας η κατάσταση
είναι το ίδιο τραγική. Στη Σύρο-Τήνο-Μύκονο
λείπουν συνολικά 58
δάσκαλοι (20 Σύρο, 13 Τήνο και 25 στη Μύκονο)
και 18 νηπιαγωγοί ( Σύρος 9, Τήνος 2 Μύκονος
7).
Θα
πρέπει να σημειωθεί ότι η παραπάνω
εικόνα δεν συμπεριλαμβάνει τη διαδικασία
των αποσπάσεων, όπου για νομούς όπως οι
Κυκλάδες οδηγεί πάντα στην αύξηση του
αριθμού των αποχωρήσεων των εκπαιδευτικών
από τη συγκεκριμένη περιοχή. Κατά
συνέπεια σε λίγες μέρες ο αριθμός των
λειτουργικών κενών θα αυξηθεί σε
αξιοσημείωτο βαθμό. Συνολικά σε εθνικό
επίπεδο λείπουν σχεδόν 25.000 εκπαιδευτικοί
την ίδια στιγμή που το υπουργείο
ισχυρίζεται ότι έχει εξασφαλίσει μόνο
10.000 πιστώσεις για αναπληρωτές. Θυμίζουμε στους μαθητευόμενους μάγους του
υπουργείου ότι όλοι οι προαναφερόμενοι
αριθμοί σχετίζονται με αναπληρωτές
μέσω ΕΣΠΑ και όχι με πιστώσεις του
κρατικού προϋπολογισμού, κατά συνέπεια
δεν μπορούν να τοποθετηθούν οι εκπαιδευτικοί στην πρωινή
ζώνη του σχολείου και άρα δεν είναι σε
θέση να επιλύσουν το μέγεθος του
προβλήματος που υπάρχει. Αυτό είναι το
βαρύ κοινωνικό τίμημα των πλεονασματικών
προϋπολογισμών, της δημοσιονομικής
σταθερότητας και της πολιτικής επιλογής
να αποπληρωθεί το δυσβάσταχτο ληστρικό
χρέος. Γι' αυτό το λόγο η κυβέρνηση
συνυπογράφει στο νέο Μνημόνιο τις
προτάσεις του ΟΟΣΑ για νέες συγχωνεύσεις
– λουκέτα σχολικών μονάδων και αξιολόγηση
σχολείων και εκπαιδευτικών. Μένουμε
Ευρώπη τελικά, αλλά με ένα σχολείο με
τριτοκοσμικά χαρακτηριστικά και με την
τρίτη χαμηλότερη χρηματοδότηση σε
επίπεδο Ε.Ε.
Απέναντι
σε αυτή την πραγματικότητα καλούμε την
ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αλλά
και την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης
Νοτίου Αιγαίου να απαντήσουν πολύ
συγκεκριμένα στην εκπαιδευτική κοινότητα
και την κοινωνία πώς μέσα σε 15 περίπου
μέρες πριν την έναρξη των μαθημάτων θα
λειτουργήσουν χωρίς προβλήματα τα
σχολεία μας. Καλούμε όλους τους συναδέλφους
εκπαιδευτικούς, τους γονείς και την
εργαζόμενη πλειοψηφία σε κοινό μέτωπο
παιδείας – εργασίας για την ανατροπή
του μορφωτικού καιάδα, για την ανατροπή
της πολιτικής κυβέρνησης- Ε.Ε και
κεφαλαίου, για την υπεράσπιση του
δημόσιου σχολείου των αναγκών και των
δικαιωμάτων μας.