Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Πρώτα απ’ όλα θα θέλαμε να σας ευχηθούμε καλή σχολική χρονιά, μιας και βρισκόμαστε στην έναρξη μιας τόσο ιδιαίτερης σχολικής χρονιάς. Μιας χρονιάς που έρχεται μετά την καθολική καραντίνα, το κλείσιμο των σχολείων και τη γενικευμένη εμφάνιση της εξ’ αποστάσεως «εκπαίδευσης».
Είμαστε βέβαιοι ότι όλες και όλοι σας συνειδητοποιήσατε, όχι μόνο την κρατική ανεπάρκεια στην υποστήριξη μιας τέτοιας μορφής «εκπαίδευσης», αλλά κυρίως το γεγονός ότι καμία μέθοδος από απόσταση δεν μπορεί να υποκαταστήσει την αμεσότητα και τη ζωντάνια του σχολείου.
Εμείς οι δάσκαλοι των παιδιών σας επιμείναμε τότε και εμμένουμε σήμερα στην άποψή μας για ανοιχτά σχολεία. Επιμένουμε , γιατί έχουμε τη βεβαιότητα ότι τα σχολεία αποτελούν τον μοναδικό χώρο που τα παιδιά μας μαθαίνουν, κοινωνικοποιούνται και αναμετριούνται με τη ζωή. Επιμένουμε, αφού είμαστε βέβαιοι ότι η εξ’ αποστάσεως «εκπαίδευση» δεν συνιστά από μόνη της εκπαίδευση, καθώς δεν παράγει ολοκληρωμένα μαθησιακά αποτελέσματα , παρά απομονώνει περαιτέρω τα παιδιά μας και επιβαρύνει, αν δεν ακυρώνει, τη δυνατότητα ολόπλευρης γνωστικής, συναισθηματικής και κοινωνικής τους ανάπτυξης. Αμετακίνητη λοιπόν, θέση μας είναι ότι τα σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά. Όχι όμως ανοχύρωτα.
Εδώ και μήνες, γονείς και εκπαιδευτικοί απαιτούμε από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να διαμορφώσουν συγκεκριμένο σχεδιασμό για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και να υλοποιηθούν οι προτάσεις του υγειονομικού, γονεϊκού και εκπαιδευτικού κινήματος για ασφαλές άνοιγμα των σχολείων με όλους/ες τους μαθητές/τριες.
Η κυβέρνηση όφειλε όλους αυτούς τους μήνες να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες για να προστατεύσει την ασφάλεια τους μαθητές, τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς. Όφειλε, όπως έπραξαν άλλες χώρες, να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα ανέγερσης νέων σχολείων, να βρει επιπλέον χώρους. Τίποτα από αυτά δεν έγινε μέχρι στιγμής. Αντίθετα, εξάντλησε την προσπάθεια της στη νομοθέτηση αντιεκπαιδευτικών νόμων και προχώρησε στην αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά. Μάλιστα λίγες μόνο μέρες πριν το πρώτο κουδούνι, το πολυδιαφημιζόμενο σχέδιο της Κυβέρνησης περιορίζεται σε δυο υφασμάτινες μάσκες κι ένα παγουρίνο . Όσο για τις καθαρίστριες δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες , μιας και ο αριθμός τους στην πλειονότητα των δήμων δεν είναι αρκετός , αλλά και το ωράριό τους δεν καλύπτει τις ώρες λειτουργίας των σχολικών μονάδων , αφού στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι εξάωρες , ενώ πάρα πολλές συμβάσεις είναι τρίωρες, με ό, τι αυτό σημαίνει για την εφαρμογή ακόμη και των βασικότερων οδηγιών του ΕΟΔΥ.
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες , σε όλη αυτή την κατάσταση παραμονεύουν δύο κίνδυνοι. Ο πρώτος είναι ο Υγειονομικός , για τους λόγους που ήδη αναφέρθηκαν και ο δεύτερος κίνδυνος είναι η διάρρηξη των σχέσεων μεταξύ μας , αφού αντί για εκπαιδευτικοί θα καταλήξουμε ελεγκτές και βεβαίως θα γίνουμε ο εύκολος στόχος. Έτσι όμως , δε θα λειτουργήσουμε όλοι μαζί από κοινού για να γίνει το σχολείο χώρος δημιουργικός και η μαθησιακή διαδικασία ουσιαστική, αλλά θα δημιουργηθούν παραπάνω προβλήματα , με δυσάρεστα αποτελέσματα για την ολόπλευρη πρόοδο των μαθητών.
Σε αυτήν τη κατεύθυνση σας καλούμε σε κοινή δράση με τους συλλόγους
εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, στην προσπάθεια που κάνουμε αφενός για μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα και αφετέρου στο να παρθούν ΤΩΡΑ όλα τα αναγκαία μέτρα που θα διαφυλάξουν την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους. Μέτρα που θα επιτρέπουν στη ζωή να συνεχιστεί με κανονικούς ρυθμούς και όχι μέτρα που θα την περιορίζουν για να την προστατέψουν, όπως έγινε την περίοδο της καραντίνας.
· Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα – κανένα τμήμα με πάνω από 15 μαθητές.
· Εξασφάλιση όλων των απαραίτητων/απαιτούμενων χώρων, για να διασφαλίζονται οι απαραίτητες/αναγκαίες αποστάσεις.
· Εύρεση και διάθεση κατάλληλων αιθουσών για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που δημιουργούνται.
· Πραγματοποίηση δωρεάν διαγνωστικών τεστ για τον ιό σε όλους τους μαθητές, εκπαιδευτικούς, και εργαζόμενους στο σχολείο, τόσο κατά το άνοιγμα όσο και κατά τακτά χρονικά διαστήματα.
· Αύξηση του προσωπικού των εργαζομένων στην καθαριότητα, με μόνιμες σχέσεις εργασίας και πλήρες ωράριο που να καλύπτει το ωράριο των σχολείων και τις απαιτήσεις της ιδιαίτερης υγειονομικής συνθήκης, καθώς επίσης απολύμανση κάθε σχολικής μονάδας.
· Πρόσληψη τραπεζοκόμων για το ολοήμερο, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την αναγκαία επικοινωνία με το οικογενειακό περιβάλλον.
· Πρόσληψη νοσηλευτών ανά σχολείο για έγκαιρη υγειονομική παρέμβαση και καθημερινή θερμομέτρηση κάθε εισερχόμενου στον σχολικό χώρο.
· Χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων με αντισηπτικά, μάσκες, γάντια και είδη καθαρισμού και όλου του απαραίτητου υγειονομικού εξοπλισμού.
· Δημιουργία όλων των απαραίτητων δομών ενισχυτικής διδασκαλίας (παράλληλη, κατ΄ οίκον, πρόσθετη) για τους μαθητές που δεν μπορούν λόγω πανδημίας να παρακολουθήσουν τη δια ζώσης διαδικασία και παραμένουν περιορισμένοι στο σπίτι
· Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών. Άμεση πραγματοποίηση της β΄ φάσης προσλήψεων των αναπληρωτών για όλο το σχολικό έτος κι όχι τρίμηνες ελαστικές συμβάσεις ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες και τα κενά των σχολείων μας που θα προκύψουν λόγω πανδημίας.
· Ένας/μία εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για ένα παιδί!
·Μείωση- αναδιάταξη της διδακτέας ύλης ώστε να καλυφθούν κενά από την περυσινή χρονιά.