Πέμπτη, 3 Απριλίου 2014

Συντονιστικό των Νηπιαγωγών για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας



ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ  ΜΕ ΤΟ ΠΙΣΤΟΛΙ ΣΤΟΝ ΚΡΟΤΑΦΟ –ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ  Σ΄ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
Εκρηκτική  κατάσταση επικρατεί σ΄ όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, οι οποίες εχουν μετατραπεί απο χώροι εκπαίδευσης και δημοκρατίας,σε χώρους όπου κυριαρχεί πνεύμα και κουλτούρα τρόμου ,αυταρχισμού και υποταγής.


Αυτό είναι το αποτέλεσμα του οράματος της αυτοαξιολόγησης και του συμβολαίου εμπιστοσύνης  της πολιτείας με τους εκπαιδευτικούς, τη σύναψη του οποίου θεωρούσαν ως θεμελιακή αρχή της, οι αρχιτέκτονες της πιλοτικής εφαρμογής της.
ΕΝΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ  ΠΟΥ ΣΤΗΝ  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΟΠΛΗΡΩΜΕΝΟ  ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΘΑΝΑΤΟΥ
Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών σε κείμενό του δημοσιοποίησε  στοιχεία με τα οποία αποδεικνύεται ότι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ήταν ένα αποτυχημένο και αναξιόπιστο πιλοτικό πρόγραμμα, το οποίο εφαρμόστηκε εσπευσμένα και υλοποιήθηκε με αδιαφανείς διαδικασίες. Βασικός στόχος ήταν, μέσω της απορρόφησης ευρωπαϊκών κονδυλίων και με το πρόσχημα της εκπαιδευτικής πολιτικής των καινοτομιών του «Νέου Σχολείου», η δημιουργία του κατάλληλου κλίματος για την ευρύτερη εφαρμογή της αξιολόγησης στην εκπαίδευση.
Με προυπολογισμό 8.731.080€  αυτό το μεγάλο εγχείρημα αντιμετώπισε από την αρχή τεράστια προβλήματα και
-          ως προς την παράμετρο του σχεδιασμού και της επιστημονικής εποπτείας
Η διαδικασία εποπτείας του ήταν ένα συνονθύλευμα από φαινόμενα κακοδιοίκησης, αδυναμία ελέγχου των πράξεων και παραλείψεων της διοίκησης, σύγχυση αρμοδιοτήτων, επιλεκτικές αναθέσεις αυτών σε πρόσωπα στερούμενα θεσμικού και διοικητικού ρόλου κ.α
Εγινε αρχικά από το ΚΕΕ , την περίοδο που ήταν υπό διάλυση  και αυτό φαίνεται και από την έκθεση –καταπέλτη  του ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ  που διαβιβάστηκε στους Εισαγγελείς για την άσκηση ποινικών διώξεων
και στη συνέχεια από το νεοσύστατο ΙΕΠ , στο οποίο η διοικητική αρρυθμία ήταν πρωτοφανής  αφού ο εκλιπών πρόεδρος δεν είχε αντικατασταθεί και το ΔΣ είχε παραιτηθεί.
αλλά και
-          ως προς την παράμετρο της  πιλοτικής εφαρμογής στις σχολικές μονάδες
Η αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας ήταν άμεση και ουσιαστική. Παρ΄όλες τις πιέσεις, οι Σύλλογοι Διδασκόντων στα περισσότερα σχολεία της χώρας αρνήθηκαν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μη συγκεντρωθεί ούτε το ελάχιστο ποσοστό δημόσιων σχολείων που ήταν απαραίτητο για να λειτουργήσει η πιλοτική φάση του προγράμματος.
Υπό την πίεση του χρόνου και των αντιδράσεων επιστρατεύτηκαν στελέχη τα οποία ξεκίνησαν έναν ιδιότυπο αγώνα προκειμένου να συγκεντρωθεί ο απαραίτητος αριθμός σχολείων. Στην περίπτωση των Νηπιαγωγείων η συμμετοχή ήταν πολύ μικρή .Τα χρονικά περιθώρια ήταν ασφυκτικά και για το λόγο αυτό στράφηκαν στα ιδιωτικά Νηπιαγωγεία [στην Αττική το 2010 από τα 28 Νηπιαγωγεία το 50% ήταν ιδιωτικά] μερικά από τα οποία είχαν πάρει νόμιμη άδεια το 2009.Είναι απορίας άξιο γιατί δεν επενέβηκε εισαγγελέας αφού μέσα στο δείγμα υπήρχαν και Νηπιαγωγεία που δεν είχαν νόμιμη άδεια  και λειτουργούσαν παράνομα! [όπως το ΄΄Ευρωπαικό πρότυπο΄΄]
Μοναδικό μέλημα όλων ήταν να συμπληρωθούν εσπευσμένα και με προχειρότητα οι φόρμες αξιολόγησης και να συγκεντρωθούν στοιχεία, για να βγουν αποτελέσματα.Σύμβουλοι και εκπαιδευτικοί- ακόμα και από σχολεία  που λειτουργούσαν παράνομα- συμπλήρωναν μηχανικά φόρμες αποτύπωσης...
 Τα συμπεράσματα του προγράμματος είναι αναξιόπιστα, αφού το συγκεκριμένο πρόγραμμα ολοκληρώθηκε μέσα σε κατάσταση σύγχυσης, αποδιοργάνωσης και απουσίας συντονισμού, επικοινωνίας και ανατροφοδότησης
ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΕΙΧΕ ΕΠΙΣΗΜΑΝΕΙ  ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ και ανέφερε σε σχετικό κείμενο ότι
αν τα αποτελέσματα αυτής της προκατασκευασμένης, ελλειμματικής και προβληματικής πιλοτικής εφαρμογής της ΑΕΕ –η οποία ολοκληρώθηκε το Δεκέμβριο 2012, χρησιμοποιηθούν για τη γενίκευση σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας, τότε θα έχουμε πολύ επικίνδυνη εκπαιδευτική πολιτική, που στηρίζεται σε σαθρές βάσεις και αναξιόπιστες πιλοτικές εφαρμογές.
ΤΟ ΕΦΙΑΛΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΕΓΙΝΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Το ΥΠΑΙΘ με την υποστήριξη του ΙΕΠ -που είναι στην ουσία όχι επιστημονικός σύμβουλος, αλλά διεκπεραιωτής λογιστικών ελέγχων των πακέτων ΕΣΠΑ- αποφάσισε να γενικεύσει με σύντομες διαδικασίες ,για το σχολικό έτος 2013-14, το πρόγραμμα.
Οι επιμορφωτικές ημερίδες για τα στελέχη, ανά την επικράτεια [το φθινόπωρο του 2013] θα μείνουν στην ιστορία της εκπαίδευσης και θα περάσουν στο εκπαιδευτικό συλλογικό ασυνείδητο για τη δύναμη της αντίδρασης των εκπαιδευτικών.Συνεχείς ακυρώσεις ημερίδων και στις περιπτώσεις που έγιναν , πρωτοφανείς εικόνες, ΄΄ ημερίδες φαντάσματα΄΄, επιμορφωτές χωρίς επιμορφούμενους ,επιμόρφωση σε συνέργεια με προσευχή σε αίθουσες κατηχητικών ,σε ξενοδοχεία, στους κάμπους και στα όρη...
ΤΟ ΥΠΑΙΘ, την ίδια περίοδο και συγκεκριμμένα στις 5 Νοεμβρίου 2013 με τη δημοσίευση του ΠΔ152/2013
αναιρεί όλα όσα υποστήριζε ως τότε για το ΟΡΑΜΑ ΜΙΑΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ για  βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης  ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΏΝΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ που ποτέ δεν το πίστεψαν
ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΑ
συνδέει την  αυτοαξιολόγηση με την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού
«Άρθρο 3 Κριτήρια διοικητικής και εκπαιδευτικής αξιολόγησης και συντελεστές βαρύτητας, παρ. 10 υπ. δ . Κατηγορία ΙV- υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια η οποία περιλαμβάνει τα εξής κριτήρια (Συντελεστής βαρύτητας 1,50): αα)Τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις.  ββ)Συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτό-αξιολόγησή της.
Ολόκληρο το οικοδόμημα της αυτοαξιολόγησης καταρρέει.Η μετάλλαξη του προγράμματος είναι πλέον προφανής.Ειναι και με το νόμο ,μηχανισμός αξιολόγησης και ίσως απο τους πιο επικίνδυνους ,γιατί χρησιμοποιεί ως προκάλυψη ,το μεγαλύτερο  όργανο δημοκρατίας και ελευθερίας στο σχολείο το Σύλλογο Διδασκόντων.
Αυτή η ενέργεια αποτελεί κομβικό σημείο στην πορεία της διαδικασίας για την επιβολή της αυτοαξιολόγησης, γιατί σηματοδοτεί την απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου
να την επιβάλλει με κάθε τρόπο.
Βόμβα στα θεμέλια του θεσμού της αυτοαξιολόγησης αποτελεί η δήλωση ενός εκ των βασικών συντελεστών της, του Διευθυντή Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ κ Κωνσταντίνου  Παπαχρήστου, ο οποίος  δήλωσε ενώπιων των  μελών του Συντονιστικού Νηπιαγωγών Αβδελά Αθηνάς , Ζαρκινού Βασιλικής και Μότσιου Σπυριδούλας  και των εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ  κ Γιαννόπουλου Κ. ,κας Κατωπόδη και κας Παναγιωτοπούλου στις 11/2/2014 και κατά τη διάρκεια συζήτησης στο ΥΠΑΙΘ για θέματα σχετικά με το Νηπιαγωγείο [ωράριο Νηπιαγωγών ,οργανικότητα κ.α]
΄΄ότι εφόσον η αυτοαξιόλογηση συνδέθηκε με την αξιόλογηση εγώ θα παραιτηθώ΄΄
Το ΥΠΑΙΘ βέβαια ,συνέχισε να αγνοεί την καθολική αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας και προχώρησε στην αποστολή εγκυκλίου ΑΠ 190089/Γ1/10.12.2013 για την άμεση εφαρμογή της ΑΕΕ στις σχολικές μονάδες στα μέσα του σχολικού έτους
Και το ΙΕΠ, του οποίου μοναδική απασχόληση είναι η αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση και το κυνήγι των σχετικών πακέτων ΕΣΠΑ ,  το Μάρτιο του 2014, προβαίνει σε προκήρυξη  του έργου ‘’ΜΕΛΕΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ’’ στην οποία υπάρχει και πρόταση για σύνδεση του πλαισίου αξιολόγησης με την αυτοαξιολόγηση της εκπαιδευτικής μονάδας με στόχο τη διαμόρφωση ενός ολιστικού μοντέλου αξιολόγησης που θα λαμβάνει  υπόψη του στοιχεία από τις επι μέρους διαδικασίες αξιολόγησης

Στις 18 Μαρτίου 2014  η ΔΟΕ ανακοίνωσε ότι ποσοστό 93% των υπηρετούντων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  [58.560 υπογραφές] είναι αντίθετο στην Αυτοαξιολόγηση -Αξιολόγηση – Χειραγώγηση

Η σύσσωμη αντίδραση των εκπαιδευτικών προκάλεσε πανικό και σύγχιση στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου
Η απόφαση ήταν μονόδρομος.
 Επιστράτευση 

Αναλαμβάνει πλέον ο ειδικός στη μεθοδολογία των επιστρατεύσεων ο ιδιος ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ

 Στις 24/3/2014  αποστέλλουν την  με ΑΠ 44375/Γ1 εγκύκλιο – ΦΥΛΛΟ  ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ για τους διευθυντές των σχολικών μονάδων .
 Μια εγκύκλιο - σπασμωδική κίνηση της αποτυχημένης εκπαιδευτικής πολιτικής τους ,που στηρίζεται σε ένα σαθρό υπόβαθρο απο λάθη,  με σκοπό τη φίμωση του ΚΥΡΙΑΡΧΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ στα σχολεία ,του Συλλόγου Διδασκόντων.Η εκπαιδευτική κοινότητα έφτασε στα όρια του ευτελισμού και της ταπείνωσής της.
Το ΥΠΑΙΘ  έρχεται  αντιμέτωπο με τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία.Απεργίες,ματαίωση σεμιναρίων,εξώδικα, εντολές ακύρωσης των  παράνομων εγκυκλίων ,συνεχής αγώνας...
Αναφορικά με τα Νηπιαγωγεία  οι συντάκτες –ειδικά της τελευταίας εγκυκλίου έχουν πλήρη σύγχιση.
Αγνοούν ότι  στο Νηπιαγωγείο η συγκρότηση ομάδων καθίσταται ανέφικτη, λόγω αριθμού εργαζομένων στη σχολική μονάδα, αλλά και διαφορετικού ωραρίου των εργαζομένων. Ειδικά στην περίπτωση των Νηπιαγωγών των ολοήμερων τμημάτων, είναι αδύνατο πρακτικά να γίνουν εργασίες εντός του εργασιακού χρόνου, αφού είναι διαφορετικοί οι χρονικοί περίοδοι εργασιακού ωραρίου των δύο Νηπιαγωγών και με το ΠΔ200/98 για την οργάνωση και λειτουργία των Νηπιαγωγείων ,δεν έχει οριστεί ο χρόνος εργασιακού ωραρίου των Νηπιαγωγών της β΄ βάρδιας του ολοήμερου.
Θεωρούμε ότι αυτό που τους ενδιαφέρει, στην παρούσα φάση είναι  η  ΄΄επιστρατευμένη΄΄ αποδοχή των Νηπιαγωγών ότι έκαναν ομάδα -ακόμα και με τον εαυτό τους – προκειμένου να το χρησιμοποιήσουν άμεσα, ως στατιστικό στοιχείο για να ανακοινώσουν ότι πέτυχε το πείραμα της αυτοαξιολόγησης ...
ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΘΙΣΤΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑΤΙ
Οι Νηπιαγωγοί δεν έχουν ακόμα θεσμοθετημένο ωράριο .Ο νόμος 4115/2013 δεν μπορεί να εφαρμοστεί και η απολειστική ευθύνη  της καθυστέρησης της εφαρμογής , είναι της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου
 Τα Νηπιαγωγεία ανήκουν στην υποχρεωτική εκπαίδευση και λειτουργούν με το ΠΔ200/98, το οποίο δεν έχει διατάξεις ούτε για την υποχρεωτική φοίτηση, ούτε για το ολοήμερο Νηπιαγωγείο
Τα Νηπιαγωγεία δεν έχουν τις οργανικότητες που ορίζει ο Νόμος 4115/2013
Η φίμωση του Συλλόγου Διδασκόντων  και το εκρηκτικό κλίμα θα διαλύσει τα Νηπιαγωγεία τα οποία λειτουργούν γιατί  τα στηρίζουν οι Νηπιαγωγοί και όχι το Υπουργείο Παιδείας.
 Η εκπαιδευτική πολιτική για τα Νηπιαγωγεία είναι ελλειμματική  ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ  και την ευθύνη την έχει
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ
Συναδέλφισσες /οι
Μέσα από τους συλλόγους διδασκόντων, οι οποίοι  είναι το βασικό όργανο ελευθερίας και δημοκρατίας  στο σχολείο θα αντισταθούμε στην αξιολόγηση –χειραγώγηση . Ενεργούμε με βάση τις οδηγίες που δίνονται απο τη Δ.Ο.Ε για τις ενέργειες των συλλόγων διδασκόντων σχετικά με την ΑΕΕ
Όλοι ΕΝΩΜΕΝΟΙ μπορούμε να τους σταματήσουμε
Συμμετέχουμε στην αυριανή απεργία της ΔΟΕ. Μπλοκάρουμε στο ΥΠΑΙΘ τα σεμινάρια .