29 Φεβρουαρίου 2016

Για το διάλογο του υπουργείου και τη συμμετοχή των συλλόγων διδασκόντων .




Ο Υπουργός Παιδείας, κάλεσε τους συλλόγους διδασκόντων και συνολικότερα τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία (γονείς και μαθητές), να συνεδριάσουν και να καταγράψουν τα προβλήματα και τις λύσεις που προτείνουν για όλα τα ζητήματα του δημόσιου σχολείου.


Για την παραπάνω πρόσκληση θέλουμε να τονίσουμε τα εξής:

Α. Η εκπαιδευτική κοινότητα και τα προηγούμενα χρόνια αλλά και τη φετινή σχολική χρονιά, μέσω των συλλογικών της διαδικασιών, έχει κάνει πλήθος κινητοποιήσεων και έχει καταθέσει πλήθος υπομνημάτων με αιτήματα και προτάσεις για όλα τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου συνεχίζει να αγνοεί τις διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, ενώ ταυτόχρονα προχώρησε σε πλήθος αντιεκπαιδευτικών αποφάσεων που βρήκαν την αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας, των γονιών και των μαθητών. Θυμίζουμε απλά ότι η φετινή σχολική χρονιά, ειδικά στις Κυκλάδες, ξεκίνησε με κλειστές τις σχολικές μονάδες και με κενά και ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε όλα τα σχολεία. Κενά που συνεχίζουν να υπάρχουν παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στη μέση της σχολικής χρονιάς.

Β. Παρά τους επικοινωνιακούς ελιγμούς του Υπουργείου στο συγκεκριμένο πεδίο, ο λεγόμενος “εθνικός διάλογος για την Παιδεία” είναι προσχηματικός και το γενικό περίγραμμα των πολιτικών πρωτοβουλιών του Υπουργείου είναι ήδη προκαθορισμένο. Θυμίζουμε ότι με βάση το Μνημόνιο 3, η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου έχει δεσμευτεί : 1. “ Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης” που μεταφράζεται σε σχολική διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων και πειθαρχικό έλεγχο των εκπαιδευτικών 2. Στη βάση της επανεπικαιροποίησης της έκθεσης ΟΟΣΑ “θα αξιολογήσει την υλοποίηση της μεταρρύθμισης του “Νέου Σχολείου”, το περιθώριο περαιτέρω εξορθολογισμού (των τάξεων, σχολείων και Πανεπιστημίων), τη λειτουργία και διακυβέρνηση των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, την αποδοτικότητα και αυτονομία των δημοσίων εκπαιδευτικών μονάδων και την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα” σε διαφορετική γλώσσα δεσμεύεται επομένως να προωθήσει το γνωστό νεοφιλελεύθερο εκπαιδευτικό μοντέλο του σχολείου και πανεπιστημίου της αγοράς. Συνεπώς, ο διάλογος δεν διεξάγεται σε ένα κοινωνικό διάκενο, αλλά πάνω στο πολύ συγκεκριμένο έδαφος των προαπαιτούμενων του Μνημονίου

Γ. Ήδη οι θέσεις του προέδρου του εκπαιδευτικού διαλόγου για σχολεία στις νησιωτικές περιοχές που λειτουργούν το καλοκαίρι ως θερινά σινεμά , προκειμένου να εξασφαλίσουν την οικονομική τους βιωσιμότητα και για σχολεία με brand name, όπως οι επιχειρήσεις, που επιδιώκουν να γίνουν ελκυστικά στην ιδιωτική χρηματοδότηση αποκαλύπτουν και στον πιο κακόπιστο την πραγματική πολιτική στοχοθεσία του περιβόητου “εθνικού διαλόγου”. Η ρητορική των τελευταίων εβδομάδων ότι η επανεπικαιροποίηση της έκθεσης ΟΟΣΑ θα σημάνει κάτι πολιτικά διαφορετικό από την έκθεση του 2011 και θα επιτρέψει στην κυβέρνηση να υλοποιήσει το “παράλληλο πρόγραμμά της” είναι και αστεία και επικίνδυνη ταυτόχρονα. Ο ΟΟΣΑ είναι ένας διεθνής καπιταλιστικός οργανισμός με σαφώς οριοθετημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που επιδιώκει να εναρμονίσει διαφορετικά μεταξύ τους εκπαιδευτικά συστήματα γύρω από τις αρχές του ανταγωνισμού, του δημόσιου μάνατζμεντ, των σχολικών αγορών και της αξιολόγησης. Δυστυχώς δεν υπάρχει ΟΟΣΑ αλ κάρτ, πόσο μάλλον όταν τα στελέχη του ίδιου του Υπουργείου έχουν αποδεχτεί και υιοθετήσει πλήρως τις πολιτικές του προτάσεις. Όλα τα υπόλοιπα είναι φύκια για μεταξωτές κορδέλες: το υπουργείο θα κληθεί να νομοθετήσει μέσα στην άνοιξη και θα νομοθετήσει αντιδραστικά και αντιεκπαιδευτικά.

Δ. Το πόσο ειλικρινές είναι το Υπουργείο φαίνεται άλλωστε και από την επίθεση λάσπης που διεξάγει εις βάρος της εκπαιδευτικής κοινότητας, θεωρώντας ότι τα κενά είναι αποτέλεσμα των τεμπέληδων εκπαιδευτικών . Ανακαλύπτει ότι υπάρχουν 13.500 ώρες γραμματειακής υποστήριξης, που αντιστοιχούν στο 0,5% του εβδομαδιαίου ωρολόγιου προγράμματος ή σε διδακτικές ώρες 500 εκπαιδευτικών όταν το ίδιο παραδέχεται ότι έχει προσλάβει 22.000 αναπληρωτές και συνεχίζει να έχει κενά ! Επί της ουσίας το υπουργείο αποκαλύπτει ότι πάμε για ακόμη μια χρονιά με μηδενικούς διορισμούς και ανακαλύπτει τη λογική της “εξοικονόμησης” των προκατόχων της, λογική που διαλύει το ενιαίο εκπαιδευτικό έργο και τη παιδαγωγική λειτουργία των σχολείων.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Η κυβέρνηση, δε δεσμεύεται από τις θέσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, παρά μόνον από τα μνημόνια που συνομολόγησε με τους δανειστές. Η τυχόν συμμετοχή μας, σε αυτή τη διαδικασία, έστω με τις απόψεις μας και τα αιτήματά μας, κανένα αποτέλεσμα υπέρ των θέσεών μας δε θα έχει, αντίθετα θα χρησιμοποιηθεί από την Κυβέρνηση ως νομιμοποιητικό στοιχείο των προειλημμένων επιλογών της!

Η επιστολή του Υπουργείου Παιδείας προς τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων για τη συμμετοχή στον εθνικό διάλογο, αφενός δεν είναι υποχρεωτική αφετέρου αναζητά νομιμοποίηση από την καρδιά της μάχιμης εκπαίδευσης, για όσα σχεδιάζει να νομοθετήσει μετά τον Απρίλιο. Το Υπουργείο δεν ενδιαφέρεται για το τι θα γράψει όποιος εκπαιδευτικός ή σύλλογος διδασκόντων θελήσει να ανταποκριθεί στο κάλεσμά του, αλλά να αξιοποιήσει τη συμμετοχή αυτή ως μια επίφαση δημοκρατίας και διαλόγου που προηγήθηκε πριν, για να επιβάλλει χωρίς πολλές αντιστάσεις τα μέτρα που ετοιμάζει μετά.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους/ισσες να γυρίσουν την πλάτη τους σε αυτές τις προσχηματικές διαδικασίες. Να μη συναθροιστούν σε αυτήν την κακόγουστη φάρσα «διαλόγου» που θα χρησιμοποιηθεί εναντίον μας. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων δεν πρέπει και δεν είναι καθόλου υποχρεωμένοι να συνεδριάσουν με το συγκεκριμένο θέμα.

Καλούμε και τη ΔΟΕ να πάρει αντίστοιχη απόφαση.

Με τις μάχες μας, όλοι μαζί, σε όλα τα σχολεία του συλλόγου μπλοκάραμε στο πρόσφατο παρελθόν πολλά από τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια, όσες φορές και με όποια κυβερνητικά σχήματα κι αν αυτά επανήλθαν. Σας καλούμε και τώρα σε αυτόν τον αγώνα.