Σάββατο, 4 Ιουνίου 2016

Αποφάσεις Β Τακτικής Γενικής Συνέλευσης


Οι γενικές συνελεύσεις υπερψήφισαν τα πεπραγμένα του Δ.Σ και τον οικονομικό του απολογισμό.

Α. Για πρόγραμμα δράσης του κλάδου . 

Ποντάροντας στη λαϊκή απογοήτευση και στο δόγμα του σοκ και δέους η κυβέρνηση θεσμοθέτησε ένα σκληρό μηχανισμό αυτόματης περικοπής δαπανών, δηλαδή μισθών και συντάξεων- αλλά και νέα φορολογικά μέτρα σε περίπτωση απόκλισης από το στόχο του 3,5% πλεονάσματος το 2018. Την ίδια στιγμή προχωρά στην πλήρη εκποίηση της δημόσιας περιουσίας για τα επόμενα 99 χρόνια, ξεπουλώντας τα πάντα. Η φυλακή της Ε.Ε και του ΔΝΤ δεν έχει τέλος για το λαό μας.

Στο πεδίο του σχολείου ήδη, από τη Μεγάλη Εβδομάδα υπογράφτηκε η υπουργική απόφαση για το «νέο» δημοτικό σχολείο η οποία συνιστά μηχανισμό εξοικονόμησης και δημοσιονομικής προσαρμογής του δημόσιου σχολείου στη μνημονιακή πολιτική της κοινωνικής λεηλασίας. Το ωρολόγιο πρόγραμμα λειτουργεί πλέον ως δημοσιονομικός κόφτης στο πεδίο της εκπαίδευσης με στόχο την εξαφάνιση των εκπαιδευτικών κενών και τη δημιουργία τεράστιων τεχνητών πλεονασμάτων. Αποτέλεσμα: το σχολείο κατακερματίζεται, το πρόγραμμά του διαμορφώνεται και αναδιαμορφώνεται με βάση τους μνημονιακούς περιορισμούς, χιλιάδες αναπληρωτές απολύονται, χιλιάδες εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο μετακινήσεων. Πίσω από τα λόγια περί παιδείας και των μεγαλοστομιών περί «ποιότητας», το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνει:
  • 6.500 λιγότερους εκπαιδευτικούς στα Δημοτικά Σχολεία για την επόμενη χρονιά, λόγω των εκτεταμένων περικοπών στην Πρωινή Ζώνη, στη μείωση των αντικειμένων και στα τμήματα του Ολοήμερου, με την προοπτική της κατάργησης και των υπαρχόντων οργανικών θέσεων που καλύπτουν αυτές τις θέσεις.
  • χιλιάδες λιγότερους μαθητές στα ολοήμερα τμήματα, αφού προϋπόθεση εγγραφής με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, θα αποτελεί η αποδεδειγμένη εργασία και των δύο γονέων.
  • 100.000.000 ευρώ λιγότερες δαπάνες για εκπαιδευτικό προσωπικό. Προετοιμασία της μείωσης της κρατικής χρηματοδότησης για τις σχολικές μονάδες, σύμφωνα και με το πόρισμα της «Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου», που κατατέθηκε στη Βουλή για αυτονομία των σχολείων σε προγράμματα και πόρους.
  • Χιλιάδες περικοπές στην παράλληλη στήριξη και την Ειδική Αγωγή.
  • Με την καραμέλα της «αυτονομίας» των σχολείων δρομολογείται το πέρασμά τους στους Δήμους η πλήρης επιχειρηματικοποίηση και ιδιωτικοποίηση των λειτουργιών τους.
  • Πλήρης λειτουργία και ενεργοποίηση της ΑΔΙΠΔΕ (εξωτερική αξιολόγηση) και της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, με το πατρόν του ΟΟΣΑ.
  • Εκτεταμένες υποβαθμίσεις, συμπτύξεις, συγχωνεύσεις σχολείων και νηπιαγωγείων.
Η απάντηση σε αυτή την επίθεση, θα κρίνει το μέλλον μας. Η έκβαση της αντιπαράθεσης, ακόμα και σε αυτά τα δύσκολα χρόνια της κρίσης και των μνημονίων, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από τις δικές μας επιλογές. Η εμπειρία μας από τους αγώνες των τελευταίων ετών δείχνει ότι η παθητική αναμονή των κεντρικών πολιτικών εξελίξεων, η λογική ότι ένας πολιτικός φορέας θα μας λύσει το πρόβλημα ενώ εμείς θα παρακολουθούμε απαθείς, καταντά πλέον μια επικίνδυνη αυταπάτη, ειδικά καθώς η καπιταλιστική κρίση βαθαίνει και ολόκληρο το πολιτικό σύστημα υπηρετεί τη μνημονιακή βαρβαρότητα ή στην καλύτερη περίπτωση, αρκείται στην ανέξοδη, εκ του ασφαλούς καταγγελία της.
Σε αυτή την κατεύθυνση δηλώνουμε ότι δε θα συνηγορήσουμε στη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, στις απολύσεις αναπληρωτών, στην πολτοποίηση των εργασιακών δικαιωμάτων, στη μετατροπή του σχολείου σε ασύνδετη, κατακερματισμένη κάλυψη ωρών χωρίς εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο.
Διεκδικούμε :
  • Άμεση απόσυρση της Υπουργικής απόφασης και όλων των εγκυκλίων και τροπολογιών για τα νηπιαγωγεία, την ειδική αγωγή, την κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας
  • Μαζικούς , μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών. Δημιουργία οργανικών θέσεων για τις ειδικότητες εκπαιδευτικών. Εξασφάλιση πιστώσεων τώρα για προσλήψεις. Κατάργηση του ν. 3848/2010 του «νέου σχολείου» της Διαμαντοπούλου, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013, του Αρβανιτόπουλου. Όχι στην ελαστική εργασία
  • Καμιά απόλυση - κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Διορισμός όλων των αναπληρωτών
  • Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα. Καμιά συγχώνευση - κατάργηση τμήματος σχολείου και νηπιαγωγείου
  • Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο. Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.
  • Λέμε όχι στο μνημονιακό σχολείο είτε με την παλιά είτε με τη νέα του μορφή. Όχι στο φθηνό και ευέλικτο σχολείο της αγοράς, του κατακερματισμού της γνώσης και των αντικειμένων, των ταξικών φραγμών.
  • Έκτακτη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης για διορισμούς, προσλήψεις, ουσιαστική αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για σίτιση,  υγεία, μεταφορά των μαθητών. Ειδικά μέτρα για τη μόρφωση των παιδιών προσφύγων – μεταναστών, μέσα στα σχολεία.
  • Αγωνιζόμαστε για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και ενιαίο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό δωδεκάχρονο σχολείο, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών. Με στόχο τη βαθιά και ολοκληρωμένη γνώση, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης κόντρα στις δεξιότητες και τον κατακερματισμό της γνώσης. Με δυνατότητα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, συνεργατικής διδασκαλίας και συνδιδασκαλίας, με αντισταθμιστική εκπαίδευση (ενισχυτική διδασκαλία, Τάξεις υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη). Με τη λειτουργία δημιουργικών δραστηριοτήτων (χορωδία, αθλητική, εικαστική, θεατρική ομάδα, εργαστήριο πληροφορικής κ.ά.) ώστε να καλύπτονται ολόπλευρα οι ανάγκες των μαθητών και όλοι οι εκπαιδευτικοί να μείνουν στο σχολείο, να αποκτούν ουσιαστική σχέση με αυτό και με τους μαθητές του.
Με βάση τα παραπάνω :
α. Να προκηρυχτεί άμεσα 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση με αιχμή τα ζήτημα της απόσυρσης των υπουργικών εγκυκλίων και τις απολύσεις αναπληρωτών με πανελλαδική κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας και στις περιφερειακές διευθύνσεις.
β. Καμπάνια ενημέρωσης των γονιών για τις αλλαγές που δρομολογούνται τόσο σε επίπεδο πρωτοβάθμιων συλλόγων όσο και ομοσπονδίας, με έκδοση επιστολής, συσκέψεις, αφίσα.
γ. Καλούμε τους διευθυντές των σχολείων και τους συλλόγους διδασκόντων να κάνουν δεκτές όλες τις αιτήσεις των γονέων για το ολοήμερο και την πρωινή ζώνη. Πραγματοποιούμε κινητοποιήσεις, μαζί με συλλόγους γονέων σε διευθύνσεις και περιφέρειες. Απαιτούμε από τους διευθυντές εκπαίδευσης και τους περιφερειακούς διευθυντές να εγκρίνουν τη δημιουργία τμημάτων ολοήμερου, με βάση όλες τις αιτήσεις .
δ. Αποφασίζουμε ότι αν το υπουργείο πορευθεί με βάση τον υπάρχοντα σχεδιασμό του την προκήρυξη αποφασιστικών απεργιακών κινητοποιήσεων με επαναλαμβανόμενες μορφές το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτέμβρη. 

Β. Διεκδικητικό πλαίσιο για προσχολική αγωγή .  

Με βάση τις εξελίξεις στο χώρο της προσχολικής αγωγής το τελευταίο διάστημα είναι αναγκαίο να αλλάξει το διεκδικητικό πλαίσιο συνολικά της ΔΟΕ . Προτείνουμε για τη Γ.Σ των αντιπροσωπών της ΔΟΕ :

  • Ένα νηπιαγωγείο για ΟΛΑ τα παιδιά. και εξασφάλιση του δικαιώματος για δίχρονη, δημόσια και δωρεάν, υποχρεωτική ποιοτική προσχολική αγωγή για ΟΛΑ τα παιδιά 4-6 ετών:
  • Κατάργηση της διάταξης για τα νηπιαγωγεία με τα 14 παιδιά
  • Καμιά κατάργηση συγχώνευση νηπιαγωγείου ή τμήματος. Όχι στις συμπτύξεις κλασικού και ολοήμερου Τέρμα στις κληρώσεις κάλυψη όλων των παιδιών από 4-6 χρονών
  • Μείωση του αριθμού των παιδιών στο τμήμα στα 15.
  • Μαζικοί διορισμοί νηπιαγωγών για όλα τα παιδιά. Διορισμοί για μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και βοηθητικό προσωπικό (καθαριότητας, τραπεζοκόμους, σχολικούς νοσηλευτές, σχολικούς φύλακες) και ειδική μέριμνα με επιπλέον νηπιαγωγούς για την προσωρινή αντικατάστασή τους όταν προκύπτουν έκτακτες ανάγκες (π.χ. ασθένεια)
  • Ολοήμερα τμήματα με την κατάλληλη υποδομή και ειδικά στελεχωμένα τμήματα ένταξης σε ΟΛΑ τα νηπιαγωγεία έτσι ώστε να παρέχεται υποστήριξη σε όλα τα παιδιά που έχουν ανάγκη. Δωρεάν παράλληλη στήριξη, όπου είναι απαραίτητη. Δυνατότητα υποστήριξης των παιδιών από εξειδικευμένο προσωπικό (λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κλπ), δωρεάν, εντός του σχολείου.
  • Σύγχρονα ασφαλή κατάλληλα κτίρια - Γενναία χρηματοδότηση για ανέγερση όσων απαιτούνται
  • Θεσμοθέτηση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών στη βάση του αντίστοιχου ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών (45λεπτες διδακτικές ώρες, μείωση ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας, εξομοίωση όλων με το ωράριο της β/θμιας)
  • Όχι στα πολυδύναμα νηπιαγωγεία.
  • Αύξηση της χρηματοδότησης για όλες τις ανάγκες και για επαρκές και κατάλληλο παιδαγωγικό υλικό.
  • Απορρίπτουμε όλες τις νεοφιλελεύθερες προτάσεις και τα σχέδια για το χτύπημα του Δημόσιου Νηπιαγωγείου.
Στην πράξη συλλογικά με το εκπαιδευτικό κίνημα και το σύλλογο:
  • Καταγράφουμε όλα τα παιδιά νήπια και προνήπια και διεκδικούμε με όλους τη δημιουργία νέων τμημάτων
  • Δεν αποδεχόμαστε μετακινήσεις παιδιών κατανομή με τρόπο που να κλείνουν συγχωνεύονται τμήματα - Ενημερώνουμε το σύλλογο.

    Γ. ΑΝΑΛΗΨΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

    Επειδή κάθε χρόνο είμαστε μάρτυρες της απίστευτης ταλαιπωρίας εκατοντάδων συναδέλφων και συναδελφισσών οι οποίοι υποχρεώνονται σε μια απίστευτη ταλαιπωρία με μεγάλο οικονομικό κόστος ώστε να μεταβούν στη Σύρο για ανάληψη υπηρεσίας, προτείνω να παρθεί απόφαση από τις Γ.Σ. για αίτημα προς το Υπουργείο , την Περιφερειακή Δ/νση και φυσικά την ΔΟΕ που να ζητάμε "ΟΙ ΣΥΝΆΔΕΛΦΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΝΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΝΤΙΝΟΤΕΡΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Ή ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥΣ ΟΙ ΔΙΕΘΥΝΤΕΣ ΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΟΥΝ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥΣ (κάτι που έτσι κι αλλιώς γίνεται υποχρεωτικά).

    Δ. Στέγαση εκπαιδευτικών στη νήσο Μύκονο  
      

    Μετά τις αποφάσεις των Γ.Σ. τον Ιούνιο 2015 και τις ενέργειες του Δ.Σ. του Συλλόγου μας, οι Γ.Σ. να εξουσιοδοτήσουν μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ώστε να έρθουν σε άμεση επικοινωνία και επαφή με τον κ. Δήμαρχο, την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου μέσω του Αντιπεριφερειάρχη και τους συλλόγους Ξενοδόχων και Ενοικιαζομένων της Μυκόνου, ώστε αυτοί να δεσμευτούν για συγκεκριμένες ενέργειες και πράξεις με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

    Ε. Επανεπικύρωση της απόφασης του δ.σ για το επίδομα προβληματικών και παραμεθόριων περιοχών  .