08 Σεπτεμβρίου 2020

Νέο εφιαλτικό τοπίο στις εργασιακές σχέσεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Υπονόμευση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών



Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας που κατατέθηκε προχθές, στο άρθρο 24, προβλέπονται προκηρύξεις για τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτ(ρι)ών για κάλυψη έκτακτων κενών ή για τηλεκπαίδευση (λόγω Covid-19)!

Με μια πρωτοφανή κι αιφνίδια κίνηση η κυβέρνηση της ΝΔ και η Υπουργός Παιδείας επιδιώκουν την εισαγωγή νέων ελαστικότερων εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση –τον θεσμό του προσωρινού αναπληρωτή- καθώς και την εγκαθίδρυση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως δομικό στοιχείο του σχολικού συστήματος, με διαδικτυακά – εξ αποστάσεως τμήματα μαθητών και εξ αποστάσεως εκπαιδευτικούς .

Συγκεκριμένα σύμφωνα με το άρθρο 24 που αφορά την εκπαίδευση και συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για την Υγεία :


1. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται με ειδική πρόσκληση να κάνουν δηλώσεις προτίμησης προκειμένου να καλύψουν ανάγκες που θα προκύψουν λόγω Covid-19 (άδειες, ασθένεια κλπ.) αλλά και για την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Μάλιστα οι υποψήφιοι καλούνται να δηλώσουν ότι «δεν ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη Covid-19

2. Προβλέπεται προσαυξημένη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας κατά το μισό (ωστόσο με πλαφόν τα 10 μόρια που μεταφράζεται σε 6 μήνες εργασία το ανώτερο με 1,5 μόριο ανά μήνα), προκειμένου να δελεαστούν- εκβιαστούν οι εκπαιδευτικοί σε αποδοχή αυτών των εξευτελιστικών συμβάσεων ενώ ταυτόχρονα υποβαθμίζεται η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία και υπονομεύονται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών.

3. Οι εκπαιδευτικοί τίθενται στη διάθεση της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης προκειμένου να καλύψουν, στο χρονικό διάστημα που ορίζει η σύμβαση, οποιαδήποτε βραχυχρόνια ανάγκη προκύψει και μετά το τέλος της σύμβασης ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ!

4. Καταπατούνται όλα τα κατοχυρωμένα δικαιώματα, στο άρθρο 24 παρ. 12 προβλέπεται: «…Κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος, όπως το ωράριο των εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας…»

5. Όποιος εκπαιδευτικός προσληφθεί ως προσωρινός αναπληρωτής (νέος όρος εργασίας στην εκπαίδευση) δεν είναι διαθέσιμος πια για άλλη πρόσληψη και κατά συνέπεια δεν δικαιούται να προσληφθεί ως αναπληρωτής ορισμένου χρόνου, ακόμα κι αν έρθει η σειρά του , δηλαδή θα διαγραφεί από τους πίνακες των προσλήψεων αναπληρωτών.

Προκειμένου μάλιστα να μην υπάρχει καμία αμφιβολία ότι μονιμοποιείται και νομιμοποιείται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως παράλληλη, ισότιμη και ισάξια με τη δια ζώσης ως προς τη μορφή και τα χαρακτηριστικά, στο άρθρο 24 αναφέρεται: «…Κάθε θέμα σχετικό με την τηλεκπαίδευση όπως το ωράριο διδασκαλίας, ο ανώτατος αριθμός μαθητών κατά διαδικτυακό τμήμα και η τοποθεσία από την οποία θα παρέχεται καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας…»

Είναι εμπαιγμός για το σύνολο της εκπαίδευσης και της κοινωνίας να υπάρχουν εκπαιδευτικοί με τρίμηνες συμβάσεις που μάλιστα θα παίρνουν το "κόκκαλο" της προσαυξημένης μοριοδότησης για να δεχτούν τέτοιες απαξιωτικές συνθήκες εργασίας τον 21ο αιώνα.

Είναι εμπαιγμός, μετά από 10 χρόνια αδιοριστίας, η κυβέρνηση να δημιουργεί νέες γενιές ακόμα πιο ελαστικά εργαζόμενων, αντί να προχωρά σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς ώστε να στελεχώσει τα σχολεία με το αναγκαίο προσωπικό και να καλύψει τις ανάγκες όλων των παιδιών και ιδίως αυτών που πλήττονται περισσότερο.

Όμως το πιο αντιεκπαιδευτικό απ' όλα είναι ότι αντικαθιστά το πραγματικό σχολείο με το σχολείο της τηλεκπαίδευσης , αντί να παίρνει τώρα μέτρα ώστε τα σχολεία και όλες οι δομές της εκπαίδευσης να ανοίξουν κανονικά με τα απαραίτητα μέτρα προστασίας!

Το άρθρο 24 με όλες τις παραγράφους του αλλάζει συνολικά το τοπίο!

Θα έχουμε αόρατους εκπαιδευτικούς κυριολεκτικά, το ωράριο διδασκαλίας, ο αριθμός των μαθητών ανά διαδικτυακό μάθημα και ο τόπος αναμετάδοσης θα ορίζονται με υπουργική απόφαση. Αυτό αλλάζει συνολικά το τοπίο στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Για πρώτη φορά θα έχουμε εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ποτέ καμιά επαφή με τους μαθητές τους, αλλά και μαθητές που δεν θα έχουν καμιά σχέση μεταξύ τους, καθώς οι διευθύνσεις θα ομαδοποιούν τους μαθητές όλου του ΠΥΣΠΕ τους. Εξαιρετικά επικίνδυνες εξελίξεις σε όλα τα επίπεδα:

α)βραχυχρόνιες συμβάσεις εργασίας με χρονικό διάστημα που θα κρίνει το υπουργείο, άρα θα έχουμε κυριολεκτικά call workers στην εκπαίδευση (σε θέλω τόσο, τώρα φύγε, μπορεί και να σε ξαναχρειαστώ κ.ο.κ),

β)πλήρης αποτυποποίηση του εκπαιδευτικού έργου (ωράριο, αριθμός μαθητών, χωρικός προσδιορισμός της παιδαγωγικής πρακτικής), όλα θα είναι ασαφή και ρευστά,

γ)παράκαμψη κατοχυρωμένων θεσμικών διαδικασιών για τη ρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, καθώς όλα συγκεντρώνονται στο υπουργείο χωρίς αντίστοιχη νομοθετική ρύθμιση, με μια απλή υπουργική απόφαση τα πάντα.

Να αντιδράσουμε τώρα συλλογικά, μαχητικά και αποφασιστικά.

· Να ανοίξει το σχολείο με όλα τα τμήματα, κάθε μέρα, με ασφάλεια και φροντίδα για τη μόρφωση όλων των παιδιών.

· Μέχρι 15 μαθητές ανά τμήμα.

· Άμεση λήψη όλων των μέτρων ασφάλειας και υγείας μαθητών/εκπαιδευτικών – μόνιμο προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία.

· Κάλυψη ΤΩΡΑ όλων των κενών.

· Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών-Διορισμός /Μονιμοποίηση εδώ και τώρα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία.