Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διεκδικούμε υγειονομικά ασφαλή και ανοιχτά σχολεία

 Σήμερα, Δευτέρα 11 Ιανουαρίου ξανανοίγουν οι σχολικές μονάδες της Α/θμιας εκπαίδευσης, δυο μήνες μετά την αναστολή της ‘δια ζώσης’ λειτουργίας τους και δέκα μήνες απ' το πρώτο γενικευμένο κλείσιμο, τον Μάρτη της περσινής σχολικής χρονιάς.

 Όλο αυτό το χρονικό διάστημα έχουμε γίνει αδιάψευστοι μάρτυρες μιας σειράς σημαντικότατων παραλείψεων, παλινωδιών, λαθών και τακτικισμών απ' την πλευρά της κυβέρνησης που έχουν ως βάση δημιουργίας τους πολύ περισσότερο τον μετριασμό του ευκαιριακού πολιτικού κόστους και την επικοινωνιακή διαχείριση της πανδημίας παρά την ουσιαστική αντιμετώπισή της. 

Τελευταίο επεισόδιο η πλειοψηφική απόφαση της επιτροπής των λοιμωξιολόγων για το άνοιγμα των σχολείων που ήρθε να επιβεβαιώσει την προεξαγγελθείσα κυβερνητική δήλωση, δίνοντας την εντύπωση πως αρκετές φορές λειτουργεί σαν απλή επισφράγιση ειλημμένων πολιτικών αποφάσεων. 

Σε αυτούς τους δέκα μήνες οι ... "άοκνοι πρεσβευτές της αριστείας", αφού αύξησαν τον αριθμό μαθητών ανά τάξη, δεν εξασφάλισαν τις απαιτούμενες ασφαλείς προϋποθέσεις λειτουργίας των σχολείων και προστασίας του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης. Αγνόησαν επιδεικτικά τα αιτήματα και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και των ενώσεων γονέων, λαμβάνοντας ως μόνα μέτρα τις υπερμεγέθεις μάσκες και τα διαφημιζόμενα χορηγικά παγουράκια! 


Την ίδια στιγμή η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ μέσα στο σκοτάδι, τον φόβο και την ακινησία του lock down δε σταμάτησε ούτε στιγμή την αντιδραστική της επίθεση: 

Τράπεζα θεμάτων, βάση του 10, νέες ρυθμίσεις για την επαγγελματική εκπαίδευση, περικοπή χιλιάδων θέσεων στα Πανεπιστήμια, αυστηροποίηση του χρόνου φοίτησης, αστυνόμευση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, εξίσωση των πανεπιστημιακών πτυχίων με αυτά των κολλεγίων, τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών, ουσιαστική κατάργηση της αιρετής εκπροσώπησης των συναδέλφων στα Υ.Σ. 

Μόλις πρόσφατα και κάτω απ' το βάρος των ολέθριων συνεπειών του δεύτερου πολύ ισχυρότερου πανδημικού κύματος, προχώρησαν στην υιοθέτηση του μέτρου των γρήγορων τεστ ανίχνευσης (rapid tests), με τη σημαντική κυρίως συνδρομή των Δήμων, αλλά αφενός το εγχείρημα είναι στα πρώτα του στάδια, έχοντας συγκεκριμένες αντικειμενικές αδυναμίες, αφετέρου είναι εντελώς αποσπασματικό, αφού απουσιάζει ένα συνεκτικό σχέδιο ολοκληρωμένης αντιμετώπισης της πανδημίας. 

Αναμφίβολα εξακολουθούμε να υποστηρίζουμε και να επιθυμούμε ανοιχτά σχολεία , αλλά αυτό το αίτημα συνοδεύεται απαραίτητα κι απ' τον αδιαπραγμάτευτο όρο της ασφάλειας. Γι' αυτό δε θα σταματήσουμε να απαιτούμε σχολεία ανοιχτά κι ασφαλή για το συμφέρον των μαθητών μας και της δημόσιας εκπαίδευσης, με όλες τις προϋποθέσεις για την προστασία της υγείας της εκπαιδευτικής κοινότητας και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, με "δια ζώσης" εκπαίδευση ως τη μόνη πραγματική και ολοκληρωμένη εκπαιδευτική διαδικασία. 

Απαιτούμε άμεσα: 
  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα με τη δημιουργία ολιγομελών τμημάτων έως 15 μαθητές με τα απαραίτητα τετραγωνικά στην αίθουσα, τόσο κατά την πρωινή λειτουργία όσο και για το ολοήμερο που συγχρωτίζονται μαθητές διαφορετικών τμημάτων. 
  • Μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών και για τον περιορισμό μετακίνησης εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία. 
  • Διορισμούς – προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας για κάλυψη όλου του ωραρίου λειτουργίας των σχολείων.
  •  Παροχή του απαραίτητου υγειονομικού υλικού στα σχολεία.
  •  Μείωση – αναδιάταξη της ύλης.
  • Ανακοίνωση έγκυρων και αξιόπιστων επιστημονικών στοιχείων για τη διάδοση του ιού ώστε ο φόβος να απαντηθεί με επιστημονικά δεδομένα. 
  • Οργάνωση σχεδίου επιδημιολογικής επιτήρησης με στοχευμένα και επαναλαμβανόμενα δωρεάν μαζικά τεστ σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς. 
  • Σχολιατρική υπηρεσία για ιχνηλάτηση και παρακολούθηση των κρουσμάτων στα σχολεία. 
  • Να ανοίξουν οι κατηγορίες ευπαθών ομάδων που δικαιούνται άδεια. 
  • Αξιοποίηση όλης της φαρέτρας των όπλων για να σωθούν ανθρώπινες ζωές από τον Covid-19 αλλά και από την κατάθλιψη, την οικονομική διάλυση, τη συρρίκνωση των ανθρώπινων ζωογόνων ελευθεριών. 
  • Ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας. 
Για να μην μας οδηγήσουν και πάλι σε νέο κλείσιμο όπου τότε δεν θα μιλάμε πια μόνο για χαμένα τρίμηνα αλλά για ΜΙΑ χαμένη μορφωτικά γενιά παιδιών που δε θα μπορούν να αναπληρώσουν τα χαμένα οφέλη της ζωντανής εκπαίδευσης και του ανοιχτού σχολείου. 


Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να προχωρήσουν: 

1.Σε καταγραφή των προβλημάτων ανά αίθουσα και τμήμα. 

2. Να αιτηθούν να «σπάσουν» τμήματα και να χρησιμοποιηθούν πιθανές ελεύθερες αίθουσες. 

3. Να καταγράψουν προβλήματα στην καθαριότητα και στην κάλυψη των υγειονομικών πρωτοκόλλων 

Καλούμε τη ΔΟΕ: 

· Να καταγγείλει την εγκληματική αδιαφορία της κυβέρνησης για την εγκατάλειψη του δημόσιου συστήματος υγείας και την τραγική της ανευθυνότητα απέναντι στην επιβαλλόμενη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την ασφαλή επανέναρξη της λειτουργίας των σχολείων 

· Να οργανώσει τον αγώνα για την προώθηση των αιτημάτων αυτών ως απόλυτα απαραίτητων και αναγκαίων για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, με στόχο να παραμείνουν ανοιχτά με ασφάλεια και όχι να οδηγηθούμε σύντομα σε νέο κλείσιμο των σχολείων. 

· Να συγκροτήσει μέτωπο με όλους τους συνδικαλιστικούς φορείς της εκπαίδευσης, της υγείας και των συγκοινωνιών για αγωνιστικές δράσεις, συνελεύσεις και διαμαρτυρίες – συγκεντρώσεις, διαδικτυακές εκδηλώσεις ενημερωτικές συζητήσεις κλπ. Οργάνωση απεργιακής κινητοποίησης σε όλη την εκπαίδευση. 

· Να προχωρήσει σε έκδοση επιστολής προς τους γονείς.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κοινή ανακοίνωση πρωτοβάθμιων σωματείων σε σχέση με τις δηλώσεις του προέδρου του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Κυκλάδων

Παραμονή της Πρωτομαγιάς, το μαχόμενο εργατικό κίνημα σε όλη τη χώρα προσπαθούσε σε συνθήκες εγκλεισμού και lockdown να οργανώσει την απάντηση του κόσμου της εργασίας στην πολιτική της κυβέρνησης και του κεφαλαίου ενάντια στις απολύσεις, στην τηλεργασία, στην υποχρηματοδότηση της δημόσιας υγείας και παιδείας και κυρίως στην προοπτική ο κόσμος της εργασίας για ακόμη μια φορά να πληρώσει την κρίση. Η Πρωτομαγιά είναι ημέρα μνήμης, αλλά και αγώνα για τα κοινωνικά δικαιώματα της μεγάλης εργαζόμενης πλειοψηφίας. Σε αυτή την κατεύθυνση πρωτοβάθμια σωματεία και στη Σύρο οργάνωσαν την παρέμβασή τους και τίμησαν αφενός τη μνήμη των εργατών και αφετέρου υπογράμμισαν το αυτονόητο: τα δικαιώματά μας δεν μπαίνουν σε καραντίνα, την κρίση να πληρώσει το κεφάλαιο.

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β /ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η εκπαίδευση είναι συνταγματικό δικαίωμα! Δε μπαίνει σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες!  Τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών δε μπαίνουν σε καραντίνα!  Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία τώρα!  «Στο σχολείο μου έκρυψαν την αλήθεια τη μισή και μου έλεγαν: «Εσένα τι σε νοιάζει; Σώπα! […]  … θα έρθει η στιγμή, που δε θ’ αντέξω και θα ξεσπάσω και δε θα φοβηθώ και θα ελπίζω και κάθε στιγμή το λαρύγγι μου θα γεμίζω μ’ έναν φθόγγο, μ’ ένα τραύλισμα, με μια κραυγή που θα μου λέει: ΜΙΛΑ!».  ΑζίζΝεσίν, «Σώπα, μη μιλάς»  Από το πρωί της 7ης Νοεμβρίου η χώρα μπήκε για δεύτερη φορά σε καθεστώς γενικευμένου lockdown, το οποίο αποτελεί και τη μεγαλύτερη παραδοχή παταγώδους αποτυχίας του πλάνου αντιμετώπισης της πανδημίας από πλευράς της κυβέρνησης. Όποια πολιτική ηγεσία και αν ακολουθούσε εξάλλου το δόγμα της σωτηρίας των συμφερόντων των κατόχων του πλούτου και της «επένδυσης» στην ιδιωτική πρωτοβουλία, σε βάρος του δημοσιονομικού κόστους θωράκισης του δημόσιου συστήματος υγείας,

Για την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για την υποβολή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών .

Εμπαιγμός της κοινωνίας, εκπαιδευτικών και μαθητών, της λαϊκής οικογένειας από το υπουργείο Παιδείας, την κ.α Κεραμέως και την κυβέρνηση! Το υπουργείο Παιδείας για ακόμη μια φορά στήνει μια επικοινωνιακή παράσταση μπροστά στην κοινωνία αδιαφορώντας για τις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Τη μία υπόσχεται την καθολική προσβασιμότητα των παιδιών και των εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες την επόμενη μιλούν απλά ότι “ η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών) ” .