Εν μέσω πανδημίας, με τα
σχολεία κλειστά, με τις απαγορεύσεις/περιορισμούς
κυκλοφορίας και την αναστολή πολιτικών
και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων σε
πλήρη ισχύ, με τους εκπαιδευτικούς να
αδυνατούν να πραγματοποιήσουν Γενικές
Συνελεύσεις, η κυβέρνηση της Ν.Δ και το
Υπουργείο Παιδείας έδωσαν, την Τετάρτη
22 Απριλίου, στη δημοσιότητα το
πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία με
πρόθεση να το ψηφίσουν την επόμενη
εβδομάδα.
Με βάση τις ανακοινώσεις του
Υπουργείου το πολυνομοσχέδιο, μεταξύ
άλλων, περιλαμβάνει:
-
Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, εσωτερική και εξωτερική, από το Σεπτέμβριο του 2020 και ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από το Σεπτέμβριο του 2021. Δηλαδή, επαναφορά του επιθεωρητισμού με έμφαση στην κατηγοριοποίηση/ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων και την ατομική αξιολόγηση/χειραγώγηση/κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.
-
Μετατροπή του Λυκείου και του Γυμνασίου σε εξεταστικό κέντρο και ένταση των ταξικών φραγμών, με την αύξηση του μέσου όρου προαγωγής/απόλυσης, με την αύξηση των εξεταζομένων μαθημάτων, με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο και την ένταση των εξεταστικών φραγμών στο Γυμνάσιο. Παράλληλα, έμφαση στο αυταρχικό σχολικό πλαίσιο (αποβολές, διαγωγή, κλπ.). Με δυο λόγια: σχολείο για όποιον αντέχει. Οικονομικά, μορφωτικά, ψυχολογικά.
-
Έμφαση στην αριστεία, με αύξηση των πρότυπων σχολείων στην κατεύθυνση διαμόρφωσης σχολείων πολλαπλών ταχυτήτων και διαφορετικού θεσμικού καθεστώτος κατά τα αγγλοσαξονικά πρότυπα.
-
Αμφισβήτηση του παιδαγωγικού ρόλου του νηπιαγωγείου με την κατάτμηση του προγράμματος μέσω της εισαγωγής θεματικών ενοτήτων (Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή).
-
Αναπροσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών σε νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση, έμφαση στις δεξιότητες και όχι στη γνώση, σύμφωνα με τις εγόμενες ήπιες δεξιότητες του ΟΟΣΑ.
Είναι ενδεικτικό των
προτεραιοτήτων της κυβέρνησης ότι
«καίγεται» να θεσμοθετήσει την αξιολόγηση
και την Τράπεζα Θεμάτων μέσα σε συνθήκες
πανδημίας, ενώ αδιαφορεί και συγκαλύπτει
τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει
η εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας, τα
μορφωτικά ελλείμματα που συσσωρεύονται
και τις ανισότητες που οξύνονται από
την αδυναμία μεγάλου μέρους των μαθητών
να αποκτήσουν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως
διδασκαλία. Η ηγεσία του Υπουργείου
Παιδείας δεν ακολουθεί αυτή την απαράδεκτη
τακτική απλώς και μόνο διότι διακατέχεται
από ιδεολογικές εμμονές. Αξιοποιούν
κυνικά τις σημερινές συνθήκες για να
υλοποιήσουν σαν κοινοί απατεώνες τα
αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια. Τα μέτρα
που επιχειρούν να περάσουν έχουν σαφές
ταξικό πρόσημο: ευνοούν τα ανώτερα
ταξικά στρώματα, τους σχολάρχες, τα
φροντιστήρια και την παραπαιδεία.
Δε θα το επιτρέψουμε!
Οι σχεδιασμοί και η τακτική
της κυβέρνησης πρέπει να καταδικαστούν
απ’ όλη την κοινωνία. Το εκπαιδευτικό
κίνημα δεν πρόκειται ούτε να αιφνιδιαστεί
ούτε να φιμωθεί.
Δίνουμε άμεση και
αποφασιστική απάντηση στην κυβέρνηση
και το Υπουργείο Παιδείας!