18 Μαΐου 2020

Άμεση απόσυρση του Πολυνομοσχεδίου και της υπουργικής απόφασης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.



Συνάδελφοι /-ισσες,

Είναι πια γνωστά σε όλη την κοινωνία τα αντιδραστικά μέτρα και γενικά η αντιεκπαιδευτική πολιτική που προσπαθούν να επιβάλλουν η υπουργός Παιδείας και η κυβέρνηση. Είναι μάλιστα τόσο εξόφθαλμα αναχρονιστικά και θίγουν σε τόσο μεγάλο βαθμό τα μορφωτικά, εργασιακά και πολιτικά δικαιώματα παιδιών, εκπαιδευτικών και όλης της κοινωνίας που έχει ξεσηκωθεί ένα τεράστιο κύμα αντιδράσεων, το οποίο βδομάδα με τη βδομάδα φαίνεται να διογκώνεται.



Βασικό στοιχείο αυτής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής το αναχρονιστικό αντιδραστικό πολυνομοσχέδιο που, χωρίς κανέναν απολύτως διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, κατέθεσε εν μέσω πανδημίας και καραντίνας και αποτελεί απροκάλυπτη αμφισβήτηση και τελικά κατάργηση βασικών μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων. Με προβλέψεις για την αύξηση της αναλογίας μαθητών ανά τμήμα (στοχεύοντας στην κλείσιμο χιλιάδων τμημάτων και σχολείων), τη σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου με την εισαγωγή διακριτών διδακτικών αντικειμένων , τους νέους εξεταστικούς φραγμούς για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών (αύξηση εξεταζόμενων μαθημάτων, επαναφορά τράπεζας θεμάτων και βάσης του 10), τα πρότυπα σχολεία και την «αριστεία», την επαναφορά του χαρακτηρισμού της διαγωγής, την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση-υποχρηματοδότηση και εν τέλει ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, καθώς και άλλες αντιλαϊκές-αντιεκπαιδευτικές διατάξεις, επιφέρει βαριά πλήγματα στην παιδεία ως καθολικό δικαίωμα και καταργεί κάθε έννοια ελευθερίας και δημοκρατίας στο σχολείο.
Επιβάλλεται την ίδια στιγμή το άνοιγμα των σχολείων χωρίς την εξασφάλιση των αναγκαίων όρων (δωρεάν παροχή μέσων προστασίας, συνεχής καθαρισμός από το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό καθαριότητας των σχολείων, μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα κ.ά.) για τη διασφάλιση της προστασίας της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών.
Και για να δέσουν καλύτερα όλα αυτά προωθείται και ψηφίζεται μέσα στη νύχτα - με τροπολογία σε άσχετο με την εκπαίδευση σχέδιο νόμου - μια ακόμα αντιδραστική και πολλαπλά επικίνδυνη διάταξη , μιας και νομιμοποιείται ως κανονική εκπαιδευτική διαδικασία η εξ αποστάσεως “εκπαίδευση. Κάτι εντελώς αντιπαιδαγωγικό , καθώς η «δια ζώσης» διδασκαλία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμιά άλλη διαδικασία για οτιδήποτε αποφασίζει το Υπουργείο ότι συνιστά «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός»!
Ταυτόχρονα και με αιτιολογία την παρακολούθηση του μαθήματος από παιδιά που δεν θα μπορούν να παρευρεθούν στο σχολείο, εισάγεται η κάμερα στη σχολική αίθουσα και τη διδασκαλία, μέτρο που κρύβει αμέτρητους κινδύνους για την εκπαιδευτική διαδικασία. Η μαγνητοσκόπηση και η ζωντανή μετάδοση του μαθήματος , ακόμα και με την κάμερα στραμμένη προς τον πίνακα ή και μόνο με τη χρήση ήχου, είναι αντιεκπαιδευτική και αντιπαιδαγωγική, καθώς χάνεται ο αυθορμητισμός και η ελευθερία λόγου στο μάθημα και η σχολική τάξη παύει να αποτελεί χώρο μόρφωσης και κοινωνικοποίησης. Η παρακολούθηση του μαθήματος μέσα από την κάμερα, αντιβαίνει σε κάθε δικαίωμα εκπαιδευτικού και μαθητή σε ιδιωτικότητα και καθιστά αδύνατη τη διαφύλαξη των προσωπικών τους δεδομένων.
Όμως , ο κατήφορος για το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει τέλος. Τι κι αν η συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας και σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος είναι απέναντι στην τροπολογία. Τι κι αν σε πολλά σημεία της είναι τυπικά και ουσιαστικά έκθετη και σε χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία η όλη διαδικασία έχει κολλήσει , βρίσκοντας ανυπέρβλητα νομικά εμπόδια. Τι κι αν η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων μιλούσε για διαβούλευση με γονείς κι εκπαιδευτικούς και για την παρέλευση τουλάχιστον ενός μηνός για τη διενέργεια μελέτης αντικτύπου. Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας «εν μια νυκτί» στην κυριολεξία , ξημερώματα Σαββάτου, προχώρησαν στην έκδοση της εκτίμησης αντικτύπου και της Υπουργικής Απόφασης, με την οποία επιδιώκεται να προχωρήσει άμεσα η υλοποίηση της τροπολογίας και η εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως “εκπαίδευσης” και της ζωντανής μετάδοσης του μαθήματος.
Για το Υ.ΠΑΙ.Θ. η τροπολογία και η Υπουργική Απόφαση έχουν διπλό στόχο: την επιβολή απόλυτου ελέγχου στην εκπαιδευτική διαδικασία και την αξιολόγηση από τη μια και την κάλυψη των ελλείψεων εκπαιδευτικών με κάμερες αντί για μόνιμους διορισμούς από την άλλη. Όμως για μας τους εκπαιδευτικούς η τάξη είναι κάτι άλλο. Μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες αναπνέουμε, θυμώνουμε, γελάμε, μαλώνουμε και τα ξαναβρίσκουμε, έχουμε καλές και κακές στιγμές, ωραίες και άτυχες στιγμές. Όπως ακριβώς στην κανονική ζωή, δηλαδή, γιατί αυτό είναι η τάξη: ΖΩΗ! Αυτό είναι, αυτό πρέπει να είναι και γι’ αυτό θα παλέψουμε να γίνει όπου ακόμη δεν το καταφέραμε. Να πάμε μπροστά, δηλαδή κι όχι πίσω! Σε σχολεία ζωντανά, με ομάδες που φυσικά αγαπούν και δουλεύουν με την τεχνολογία, αλλά δουλεύουν συνεργατικά, όπου υπάρχει διάλογος, έκφραση και δράση και όχι η στείρα, βαρετή «παράδοση μαθήματος» περασμένων δεκαετιών! Μια «παράδοση» στην οποία, προφανώς,  έχει μείνει κι ονειρεύεται η λάτρης κάθε αναχρονισμού υπουργός Παιδείας. Μια παράδοση που θα μπορούσε να καταγραφεί γιατί είναι απλά ένας μονόλογος…
Οι εκπαιδευτικοί θα προστατεύσουμε την προσωπική ζωή μαθητών και εκπαιδευτικών, τη ζωντανή και δημιουργική δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν θα επιτρέψουμε η πανδημία να γίνει η αφορμή για την μόνιμη εισαγωγή του big brother στη ζωή μας, για το μόνιμο στήσιμο της κάμερας στο σχολείο ή στη δουλειά μας, στο σπίτι, σε κάθε χώρο, για την κατάργηση κάθε ιδιωτικότητας και τη συνεχή μας παρακολούθηση και έλεγχο. Δίνουμε άμεση και αποφασιστική απάντηση στην αντιδραστική υπουργό Παιδείας και την κυβέρνηση! Η κατάπτυστη, χουντικής έμπνευσης τροπολογία και η υπουργική απόφαση δεν θα εφαρμοστεί, θα μείνει στα χαρτιά!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
-ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη μαγνητοσκόπηση του μαθήματος στις σχολικές τάξεις!
-Την ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ του αντιδραστικού αναχρονιστικού αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου του Υ.ΠΑΙ.Θ.
-Την εξασφάλιση όλων των όρων και των προϋποθέσεων για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων και τη διασφάλιση της προστασίας της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών
ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ για ένα σχολείο Δημόσιο και Δημοκρατικό, δωρεάν και ανοικτό σε όλους, το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, στη βάση των αναγκών και των δικαιωμάτων μαθητών, εκπαιδευτικών και της κοινωνικής πλειοψηφίας.
ΚΑΛΟΥΜΕ
-τους Συλλόγους Διδασκόντων να πάρουν αποφάσεις ενάντια στη μονιμοποίηση της εξ αποστάσεως “εκπαίδευσης” και τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων και όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς να μη δεχθούν να κάνουν μάθημα με ζωντανή ή μαγνητοσκοπημένη  αναμετάδοση
-τους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων και τους κοινωνικούς φορείς να πάρουν αποφάσεις ενάντια στην αντιεκπαιδευτική-αντιδημοκρατική ρύθμιση
η ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, Σ.Ε.Π.Ε. και ΕΛΜΕ να κηρύξουν απεργία-αποχή από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τη ζωντανή αναμετάδοση και κάθε απόπειρα εφαρμογής της τροπολογίας και της υπουργικής απόφασης και να παρέχουν πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη σε όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ την απόφαση των 77 εκπ/κών σωματείων για Απεργία–Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης εκπαιδευτικού και σχολικής μονάδας.
ΚΑΛΟΥΜΕ όλες και όλους τις/τους συναδέλφισσες /-ους, με βάση τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ) και με την τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων προστασίας της υγείας σε Παράταση Διαμαρτυρίας , την Τετάρτη 20 Μάη , στις 11:30 , στην Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου.