Το σ
Το σχέδιο συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου και των
εκπαιδευτικών περικοπών συνεχίζεται από το Υπουργείο Παιδείας. Πρόσφατα
ζητήθηκε από τους σχολικούς διευθυντές όλων των σχολικών μονάδων της χώρας να
συμπληρώσουν στη βάση δεδομένων που έχει δημιουργηθεί από το Υπουργείο Παιδείας
μια νέα φρέσκια και καθόλου αθώα στήλη.
Δίπλα από το πεδίο στο οποίο αναφέρεται ο αριθμός των
μαθητών ανά τάξη, ζητάνε από το διευθυντή
ή την προϊστάμενη της σχολικής μονάδας να αναγράψει κατ΄ εκτίμηση πόσους
μαθητές χωράει η κάθε αίθουσα, θεωρώντας ότι σε κάθε μαθητή πρέπει να αναλογεί
1,5τμ !. Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι ότι η συμπλήρωση αυτής της στήλης ήταν
υποχρεωτική για να γίνει αποδεκτή η ανανέωση των στοιχείων της σχολικής μονάδας.
Επιχειρούν, επομένως, να καταγράψουν τα τετραγωνικά κάθε σχολικής τάξης,
προκειμένου να διαπιστώσουν πόσα παιδιά μπορούν να στοιβάξουν, από του χρόνου,
σε μια σχολική αίθουσα. Με αυτό τον τρόπο εννοεί το Υπουργείο την ποιοτική
εκπαίδευση.
Ο υπολογισμός των τετραγωνικών μέτρων κάθε σχολικής
τάξη θα ήταν πραγματικά εκπαιδευτικό
ανέκδοτο, αν από πίσω δεν κρύβονταν η πρόθεση αύξησης των μαθητών ανά τμήμα με
στόχο τη μείωση του προσωπικού και τίμημα την υποβάθμιση της παρεχόμενης
εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση του Μνημονίου φαίνεται ότι προχωράει με τη λογική της
σαρδελοποίησης των παιδιών μας.
Είναι σαφές, και οφείλουμε να το δηλώσουμε ότι τα σχολικά
κτήρια στις περισσότερες περιπτώσεις αδυνατούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις
μιας σύγχρονης εκπαίδευσης. Γιατί πλήθος σχολείων -και του συλλόγου μας- δεν
έχουν καν αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, ενώ έχουν μετατρέψει και την αίθουσα
πολλαπλών χρήσεων σε αίθουσα διδασκαλίας. Οι αίθουσες μας λοιπόν, με το ζόρι
χωράνε 20-25 μαθητές, ενώ πολλές απ’ αυτές δε χωράνε ούτε καν τους μισούς!! Άλλωστε,
οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι ο χώρος συνδέεται άμεσα με το περιεχόμενο, τη
μορφή και την ποιότητα της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας. Καιρός να το
μάθει και το Υπουργείο παιδείας!!! Πέρα από το κατασκευαστικό και αισθητικό
κομμάτι, χρειάζεται για παράδειγμα, μία γωνιά με χαλάκι για να κάθονται οι
μαθητές να διαβάζουν και να διηγούνται ιστορίες ή ένα μεγάλο χώρο για να
ζωγραφίζουν στο χαρτί του μέτρου, χρειάζεται χώρος για να δημιουργούνται ομάδες
θρανίων για ομαδική συνεργασία ή για να δημιουργούνται γωνιές της τάξης
(βιβλιοθήκη, παιχνίδια, κλπ). Επίσης, χρειάζεται χώρος στις αίθουσες για να
αναπτυχθούν παιδαγωγικές τεχνικές όπως δραματοποίηση, παιχνίδι ρόλων, ασκήσεις
ψυχοκινητικής έκφρασης και εμπλοκής, παιχνίδι (π.χ. παντομίμα). Επίσης,
θυμίζουμε ότι χώρο καταλαμβάνει και ο εκπαιδευτικός, η έδρα, η βιβλιοθήκη κτλ.
Εξαιρετικά
ανησυχητικό επίσης, είναι ότι το υπουργείο με την ύποπτη παρότρυνση για 1,5
τ.μ. ανά μαθητή (κατ’ εκτίμηση του διευθυντή, φυσικά) αποκρύπτει ότι οι
προδιαγραφές για την πυρασφάλεια (όπως αναφέρονται από τον ΟΣΚ) είναι 2τ.μ. ανά
μαθητή!!!
Οπότε με ποιο κριτήριο θα πρέπει ο διευθυντής να εκτιμήσει ή
να συνεκτιμήσει τη χωρητικότητα; Με βάση τη δημοσιονομική προσαρμογή της ΕΕ και
του ΔΝΤ ή με βάση τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας; Οι
εκπαιδευτικοί δεν έχουμε ταλάντευση! Θα υπερασπίσουμε τους μαθητές μας παρά και
ενάντια στις επιταγές του Υπουργείου και της κυβέρνησης.
Απαιτούμε να αποσυρθεί η συγκεκριμένη στήλη, η οποία είναι
σαφώς παραπλανητική!
Απαιτούμε να σταματήσει η αυταρχική συμπεριφορά και η
γραφειοκρατική λειτουργία που επιβάλλει την αναφορά ακόμα και αν δεν υπάρχει
μεταβολή οπωσδήποτε την 1η και 15η του μήνα και πολύ περισσότερο να σταματήσει
η απαράδεκτη προσπάθεια τρομοκράτησης των προϊσταμένων σχολικών μονάδων μέσω
της διαπόμπευσης τους γιατί για κάποιο λόγο δεν μπόρεσαν να κάνουν ενημέρωση τη
συγκεκριμένη μέρα.