Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2015

Το Δημόσιο Σχολείο σε εκκρεμότητα



Μετά και την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης διορισμού των αναπληρωτών είναι ξεκάθαρο πως το πρόβλημα της υπολειτουργίας των σχολείων παραμένει. Οι 2.579 διορισμοί αναπληρωτών που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή 25 Σεπτέμβρη σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τα 13.000 κενά που υπάρχουν συνολικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Για το νομό Κυκλάδων, ειδικότερα, τοποθετούνται 110 δάσκαλοι και 50 νηπιαγωγοί όταν τα κενά είναι 205 και 90 αντίστοιχα, χωρίς να συνυπολογίζουμε τις ελλείψεις στην ειδική αγωγή και στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων. 


Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ακόμη και μετά την ολοκλήρωση της τοποθέτησης των συναδέλφων μας αναπληρωτών δε θα μπορεί να λειτουργήσει κανένα ολοήμερο τμήμα στο νομό, ενώ θα υπάρχουν πάρα πολλές τάξεις που δεν θα έχουν δάσκαλο για να μπορούν να ξεκινήσουν τα μαθήματα και θα πρέπει να περιμένουν τη δεύτερη φάση των διορισμών. Άρα η σχετική ομαλοποίηση της λειτουργίας των σχολείων πηγαίνει για κάπου στα τέλη Οκτώβρη. Οι μαθητές μας χάνουν δύο μήνες από τη φετινή σχολική χρονιά, εκατοντάδες γονείς βρίσκονται ήδη σε απόγνωση από την αναστολή της λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων και χιλιάδες εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί μένουν στην ανεργία και οδηγούνται στην εξαθλίωση, καθώς δεν θα πληρωθούν τους μισθούς του Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου στο όνομα των ισοσκελισμένων μνημονιακών προϋπολογισμών.
Ενώ αυτή είναι η αναμφισβήτητη εικόνα του δημόσιου σχολείου, η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με το καλημέρα της ανάληψης των καθηκόντων της αποδεικνύει τις πραγματικές πολιτικές της προθέσεις. Ο νέος υπουργός, κ. Φίλης, δηλώνει ότι η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα για τους μαθητές !!! Για τον κ. Φίλη, συνεπώς, οι 52 κλειστές σχολικές μονάδες στις Κυκλάδες και η αναστολή των ολοήμερων σχολείων είναι μια ασήμαντη εκκρεμότητα ή απλά πρόβλημα των εκπαιδευτικών και όχι των μαθητών και της κοινωνίας. Στο ίδιο μήκος κύματος, η αναπληρωτής υπουργός Σία Αναγνωστοπούλου αναγγέλλει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων, παρά το γεγονός ότι πολλά σχολεία δεν έχουν ακόμη ανοίξει και οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν ακόμη φανεί στα σχολεία. Ο καθένας τελικά με τις εμμονές του, έστω και αν αυτές επιβεβαιώνουν τη θέση του εκπαιδευτικού κινήματος ότι η αξιολόγηση είναι ένα νεοφιλελεύθερο πολιτικό εργαλείο για τη διάλυση του δημόσιου σχολείου.
Ας είμαστε ξεκάθαροι, η φετινή πραγματικότητα στα σχολεία μας δεν είναι μόνο ζήτημα του εγκληματικού πολιτικού ερασιτεχνισμού της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Αποτελεί πολιτικό σχέδιο για τη νομιμοποίηση της πολιτικής του Μνημονίου 3 στο σχολείο. Επιδιώκουν να εξοικειώσουν την κοινωνία με τις συμπτήξεις τμημάτων των 27 και 30 παιδιών, με την περιστασιακή λειτουργία των ολοημέρων σχολείων και με την ανάγκη να συρρικνωθεί ακόμη περισσότερο το σχολικό δίκτυο, μέσω συγχωνεύσεων προκειμένου να ανταποκριθεί στη διαρκή μείωση του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού.
Δε θα τους κάνουμε τη χάρη! Το εκπαιδευτικό κίνημα μαζί με όλους τους εργαζόμενους θα υπερασπιστεί το μορφωτικό δικαίωμα της νέας γενιάς. Μόνο μας όπλο ο συλλογικός μας αγώνας για την ανατροπή της πολιτικής που διαλύει το δημόσιο σχολείο.