21 Απριλίου 2016

Ανακοίνωση για τη συνάντηση με τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Ν.Αιγαίου




Ο σύλλογος μας την Πέμπτη 21/4 συναντήθηκε με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου στα πλαίσια των πανελλαδικών κινητοποιήσεων του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στην πολιτική αδιοριστίας του υπουργείου, διαιώνισης της ελαστικής απασχόλησης και προώθησης της πολιτικής του ΟΟΣΑ και του φτηνού σχολείου της αγοράς. Η συνάντηση επιβεβαίωσε, δυστυχώς, τις χειρότερες εκτιμήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος . Πιο συγκεκριμένα:


α. Σύμφωνα με τον Περιφερειακό Διευθυντή “όλα είναι στον αέρα” από την άποψη του αριθμού των προσλήψεων και του τρόπου στελέχωσης των σχολικών μονάδων για την επόμενη σχολική χρονιά. Δεν μπόρεσε να μας δώσει καμιά συγκεκριμένη απάντηση για την τροπολογία που έχει καταθέσει το υπουργείο σε σχέση με τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών και οχυρώθηκε πίσω από τα γνωστά νομικίστικα επιχειρήματα για τη γνωμοδότηση του ΣτΕ.

β. Εκφράζοντας “προσωπική άποψη” δήλωσε πως πρέπει να πάμε σε ένα ενιαίο τύπο δημοτικού σχολείου, χωρίς πολλές ειδικότητες, προαναγγέλλοντας με τον πιο επίσημο τρόπο την εξαφάνιση πολλών διδακτικών αντικειμένων και την απόλυση χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

γ. Στο πεδίο της ειδικής αγωγής, η επίσημη άποψη είναι ότι πριν μιλήσουμε για διορισμούς πρέπει να δούμε το ζήτημα του “εξορθολογισμού” των δομών της, θέση που σχετίζεται άμεσα με την προωθούμενη πολιτική του υπουργείου για κλείσιμο/αποψίλωση των ειδικών σχολείων και μετάλλαξη/ λουκέτο των τμημάτων ένταξης υπό το “προοδευτικό” πρόσχημα της κοινωνικής συμπερίληψης.

δ. Βασικό ζήτημα για την Περιφερειακή Διεύθυνση είναι η “εξοικονόμηση προσωπικού” – σε μια Περιφέρεια, παρεμπιπτόντως, με εκατοντάδες οργανικά κενά- και το να μην υπάρχει ούτε μια ώρα περίσσευμα στους εκπαιδευτικούς, γεγονός που μεταφράζεται σε αυθαίρετες μετακινήσεις εκπαιδευτικού προσωπικού, δημιουργία τεχνητών πλεονασμάτων, περιπλάνηση μεταξύ διαφορετικών σχολείων, διάλυση του ενιαίου εκπαιδευτικού έργου, κατάργηση του υπεύθυνου ολοημέρου και εξαφάνιση αντισταθμιστικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, όπως η ενισχυτική διδασκαλία .

ε. Για την προσχολική αγωγή υπήρξε δέσμευση ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν αλλαγές στην υπάρχουσα λειτουργία των νηπιαγωγείων, χωρίς όμως να υπάρχει και η δέσμευση από τη μεριά της διοίκησης για την πρόσληψη του αντίστοιχου εκπαιδευτικού προσωπικού, γεγονός που στην πράξη θα οδηγήσει αναπόφευκτα στη διάλυση της προσχολικής αγωγής, στη συγχώνευση πολλών τμημάτων και στον αποκλεισμό των προνηπίων .


Συναδέλφισσες / οι

Δεν μπορούν να υπάρχουν αυταπάτες. Το υπουργείο προχωρά στην υλοποίηση των προαπαιτούμενων του 3ου Μνημονίου που ψήφισε το προηγούμενο καλοκαίρι. Επιβεβαιώνεται η θέση μας ότι ο εθνικός διάλογος ήταν εξαρχής προσχηματικός και είχε ολοκληρωθεί πριν καν ξεκινήσει. Το επόμενο διάστημα πρέπει να κλιμακωθεί η πάλη του εκπαιδευτικού κινήματος για μαζικούς διορισμούς μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού και για την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης – Ε.Ε – Δ.Ν.Τ.

Όλοι στον αγώνα για μόνιμους μαζικούς διορισμούς, για την άμεση απόσυρση των κυβερνητικών τροπολογιών, για να μην κλείσει κανένα νηπιαγωγείο, για δίχρονη προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά, για την κατάργηση του ν. Διαμαντοπούλου, για αγώνα διαρκείας ενάντια στα μνημόνια και τις πολιτικές κυβέρνησης- ΕΕ- ΔΝΤ που κατεδαφίζουν με το νομοσχέδιο-έκτρωμα την κοινωνική ασφάλιση και δρομολογούν ακόμη μεγαλύτερη φορολεηλασία.