Με αφορμή τις δηλώσεις στον τύπο και στα κοινωνικά δίκτυα του κ. Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, κ. Λεονταρίτη, με τις οποίες αμφισβητείται το υπαρκτό - δυστυχώς για όλους - γεγονός ότι στη Σύρο υπάρχουν οικογένειες που δυσκολεύονται ή αδυνατούν να στείλουν τα νήπια παιδιά τους στα νηπιαγωγεία , εξαιτίας των προβλημάτων που ανακύπτουν στο θέμα της μετακίνησής τους , θα θέλαμε να πληροφορήσουμε γονείς και εκπαιδευτικούς για τα εξής:
Το πρόβλημα με τη μετακίνηση των μαθητών και ειδικότερα των νηπίων, προέκυψε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς , καθώς δε δρομολογήθηκαν μισθωμένα οχήματα (ταξί) για τη μετακίνησή τους. Τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ που εκτελούν χρέη σχολικών λεωφορείων , σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (νηπιαγωγεία Άνω Σύρου , Φοίνικα και Ποσειδωνίας) δε σταματούν στις αναφερόμενες σχολικές μονάδες , με αποτέλεσμα τα νήπια να είναι υποχρεωμένα να διασχίσουν ασυνόδευτα σημαντικές αποστάσεις για την ηλικία και την ασφάλειά τους .
Εξαιτίας αυτής της κατάστασης , δυσχεραίνεται η απρόσκοπτη συμμετοχή μαθητών στο δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης και παρατηρείται - εν μέσω πανδημίας - το φαινόμενο των διαφορετικών κάθε φορά συνοδών . Η σοβαρότερη , όμως , συνέπεια , είναι ότι δύο νήπια , που είναι εγγεγραμμένα στο νηπιαγωγείο του Φοίνικα , αδυνατούν να προσέλθουν και είναι μονίμως απόντα.
Ο Σύλλογός μας είναι ενήμερος τόσο προφορικώς όσο και γραπτώς απ’ τις συναδέλφους που υπηρετούν στα συγκεκριμένα νηπιαγωγεία για το μέγεθος του προβλήματος , αλλά και για τις ενέργειες που έχουν γίνει προς επίλυσή του.
Μάλιστα , επισημάνθηκαν ιδιαιτέρως και στην ευρείας συμμετοχής συγκέντρωση , που πραγματοποιήθηκε στις 28 Σεπτέμβρη , με συνδιοργανωτές την Ένωση Γονέων Σύρου , την τοπική ΕΛΜΕ και τον Σύλλογό μας.
Συμπερασματικά , το πρόβλημα της μετακίνησης των μαθητών και δη των νηπίων είναι υπαρκτό , περιλαμβάνει ονοματεπώνυμα κι έχει γνωστοποιηθεί στους υπευθύνους , τόσο μέσω τηλεφωνικών συνδιαλέξεων όσο και μέσω επίσημων εγγράφων.
Φυσικά και δε νοείται , για διάφορους λόγους , η δημοσιοποίηση των ονομάτων των μαθητών σε συγκεντρώσεις ή σε επίσημες ανακοινώσεις. Αυτό δε μειώνει τη σημασία του προβλήματος ούτε , πολύ περισσότερο , δικαιολογεί την άρνησή του.
Ο πολύπαθος και συνάμα ελπιδοφόρος χώρος της εκπαίδευσης δεν αντέχει προσωπικές αντιπαραθέσεις και δεν προσφέρεται προς επίτευξη μικροπολιτικών λογικών. Είναι ο χώρος που χρειάζεται να εισρέει ελεύθερα ο αέρας της δημοκρατίας , της συνεργασίας και της αλληλεγγύης. Είναι ο χώρος των όλων , των ίσων και των διαφορετικών , είναι ο χώρος που δημιουργεί την ομάδα , ο χώρος που ανθίζει το παιδικό χαμόγελο.
Καλούμε , λοιπόν , για άλλη μια φορά τους αρμοδίους , να ενεργήσουν με μόνο γνώμονα την πρόοδο των μαθητών και να δώσουν την ενδεδειγμένη λύση.