Η κατάσταση των νηπιαγωγείων της Μυκόνου – όντας και εκείνη μια μικρογραφία ολόκληρης της κοινωνίας - παρουσιάζει αντίστοιχα προβλήματα. Η Μύκονος αυτή τη στιγμή διαθέτει 4 νηπιαγωγεία εκ των οποίων 2 είναι στη χώρα, 1 στο Μαράθι και 1 στην Ανω Μερά. Έχει διαπιστωθεί ότι τα τελευταία χρόνια η αύξηση των μαθητών που φοιτούν σε ιδρύματα πρώτης σχολικής ηλικίας είναι ραγδαία και λόγω της μονοετούς υποχρεωτικής φοίτησης, αλλά και της συνεχούς μετακίνησης πληθυσμών προς το νησί(αλλοδαποί, στρατιωτικοί, αεροπόροι). Μάλιστα η ανάγκη για τμήμα ένταξης λόγω της αύξησης των αλλοδαπών μαθητών είναι πλέον πέραν από κάθε άλλη φορά έκδηλη.
Ακριβώς γι αυτούς τους λόγους είχαμε κάνει γνωστό τόσο στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στη Σχολική Σύμβουλο, όσο και στο Δήμο Μυκόνου την αναγκαιότητα ίδρυσης νέου σχολείου (ενός τουλάχιστον). Στόχος μας ήταν τόσο να αποσυμπιεστούν τα υπόλοιπα νηπιαγωγεία όσο και να καλυφτούν όλες ο αιτήσεις φοίτησης των νηπίων πρώτης και δεύτερης σχολικής ηλικίας και να μην αναγκαζόμαστε να κάνουμε κληρώσεις μαθητών, πράγμα το οποίο και για λόγους παιδαγωγικούς και για λόγους κοινωνικούς θέλουμε οπωσδήποτε να το αποφύγουμε.
Μετά λοιπόν από τρία χρόνια καταφέραμε πέρυσι να κερδίσουμε τη δέσμευση των αρμόδιων Αρχών για την ίδρυση νέου σχολείου. Έγιναν λοιπόν όλες εκείνες οι διαδικασίες, ενημέρωση γονέων, συνάντηση προϊσταμένων νηπιαγωγείων για χωρισμό περιοχών, κατανομή τμημάτων και πρόσληψη εκπαιδευτικού δυναμικού, επίβλεψη των εργασιών στο νέο σχολείο ώστε να είμαστε έτοιμοι να λειτουργήσουμε πλέον σε άλλες συνθήκες στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Με αυτά λοιπόν τα δεδομένα και με την γενικότερη κατεύθυνση φέτος της μείωσης διορισμών, της συμπτύξεως τμημάτων και της μειωμένης κρατικής χρηματοδότησης έπαψε η λειτουργία ενός μικρού ολοήμερου τμήματος στην Άνω Μερά (παράρτημα Μαραθιού- χωριστικότητας το μέγιστο 12-13 παιδιά) και έγινε η κατανομή των τμημάτων με αυξημένο πλέον αριθμό μαθητών σε σχέση με άλλα χρόνια. Μάλιστα επειδή ορισμένους γονείς δεν τους εξυπηρετούσε η παραμονή των παιδιών τους στο 2ο Νηπ/γειο της χώρας αυτό το διάστημα της μεταβατικής περιόδου, δεχτήκαμε τα παιδιά αυτά καταχρηστικά στα τμήματά μας μέχρι να ανοίξει το καινούριο νηπιαγωγείο. Αντίστοιχα τα νηπιαγωγεία της χώρας λόγω έλλειψης αιθουσών μέχρι να μετεγκατασταθεί το ένα εκ των δυο νηπιαγωγείων δεν δέχτηκε καθόλου προνήπια.
Δυστυχώς όμως παρά της δεσμεύσεις των αρμοδίων το καινούριο σχολείο δεν έχει λειτουργήσει ακόμα - τέσσερις μήνες μετά τον αρχικό σχεδιασμό, παρότι πλέον έχει μπει στην τελική ευθεία της ολοκλήρωσής του για να μας υποδεχτεί στα μέσα Φεβρουαρίου.
Σε αυτή την πραγματικότητα έρχεται να προστεθεί και η επιμονή της Διεύθυνσης να φύγει η μια εκπαιδευτικός που ανήκει στο 1Ο Νηπ/γειο της χώρας, κρίνοντας την ως υπεράριθμη και να μεταφερθεί σε νηπιαγωγείο της Πάρου. Η υπεραριθμία της όμως είναι πλασματική.
Η κατάσταση των νηπιαγωγείων της χώρας είναι η εξής: λειτουργούν δυο σχολεία το 2ο Νηπ/γειο με ένα μικτό τμήμα και το 1ο με 2 μικτά τμήματα.
2ο Νηπ/γειο
v Κλασικό τμήμα 10 παιδια
v Ολοήμερο τμήμα 16 παιδιά
v Προνήπια που παρέμειναν εκτός 8 (2 για το κλασικό και 6 για το ολοήμερο)
Þ Πραγματική αναγκαιότητα ενός κλασικού τμήματος με 12 παιδιά και ολοημέρου με 22.
1ο Νηπ/γειο
v α) Κλασικό τμήμα 16 παιδιά
v β) Κλασικό τμήμα 15 παιδιά
v ολοήμερο τμήμα 14 παιδιά
v Προνήπια που παρέμειναν εκτός 16 (8 για το κλασικό και 8 για το ολοήμερο πρόγραμμα)
Þ Πραγματική αναγκαιότητα δυο κλασικών τμημάτων με 20 και 19 παιδιά αντίστοιχα και ενός ολοημέρου με 22.
Είναι αντιληπτό ότι με την τωρινή κατάσταση τα νηπιαγωγεία της χώρας έχουν όντως πλεονάζον εκπαιδευτικό δυναμικό σε αναλογία με τα τμήματα που λειτουργούν και το μαθητικό δυναμικό.
Θεωρούμε όμως απαράδεκτο για την ολιγωρία του δήμου και την ίδια τη δομή του εκπαιδευτικού συστήματος να είναι πάντα το εξιλαστήριο θύμα ο εκπαιδευτικός και ο μαθητής. Όλοι οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται μέσα σε τάξεις γνωρίζουν πόσο δύσκολες είναι οι συνθήκες να παράγει κανείς έργο με 25 και 26 παιδιά στο τμήμα, όπου οι μισοί μαθητές είναι αλλόγλωσσοι και από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, σε αντίθεση με μια ρεαλιστική και αναγκαία αναλογία του ενός εκπαιδευτικού για 15 μαθητές, με τμήματα ένταξης και πλούσιο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Επίσης είναι πολύ ψυχοφθόρο για έναν εκπαιδευτικό που του μειώνεται ο μισθός του, που κάθε χρόνο είναι αμφίβολο αν θα έχει τη δυνατότητα να δουλέψει, που αναγκάζεται να διανύει όλη την Ελλάδα για να μαζέψει μόρια να του δημιουργούμε και άλλα πρόσθετα προβλήματα
Φέτος με την δέσμευση της έγκαιρης ίδρυσης του νέου σχολείου είχαμε κάνει διαφορετικό σχεδιασμό. Τώρα πια όμως αφενός τα νηπιαγωγεία της Άνω Μεράς και του Μαραθιού έχουν 23-25 παιδιά λόγω του ότι δέχτηκαν παιδιά που θα πήγαιναν στο νέο σχολείο και αφετέρου οι συνάδελφοι της χώρας εδώ και πολύ καιρό λειτουργούν με δυσκολία καθώς τα παιδιά αλλάζουν εκπαιδευτικούς εκ περιτροπής και αίθουσα και οι εκπαιδευτικοί από την άλλη στην ομηρία της επερχόμενης αλλαγής δεν μπορούν να δουλέψουν με τον καλύτερο τρόπο.
Σε αυτή την πραγματικότητα λύση δεν είναι να φύγει η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός, καθώς είναι αναγκαία με βάση τις πραγματικές ανάγκες του μαθητικού δυναμικού βάσει τα στοιχεία που επισυνάπτονται, οι οποίες ανάγκες δεν καλύφτηκαν μέχρι τώρα λόγω της ιδιάζουσας κατάστασης που επικρατεί. Επιπλέον, θεωρούμε απάνθρωπο μεσούσης της σχολικής χρονιάς να μεταφέρουμε εκπαιδευτικούς από το ένα νησί στο άλλο για παραλείψεις και εσφαλμένους χειρισμούς που ο ίδιος δεν είναι υπαίτιος.
Θα παλέψουμε με ότι έχουμε προς αυτή την κατεύθυνση, με όλες μας τις δυνάμεις ενημερώνοντας του γονείς, τις αρμόδιες αρχές και την τοπική κοινωνία.