Ως πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Κυκλάδων, σας απευθύνω για δεύτερη φορά επιστολή, με αντικείμενο τη συγχώνευση ή κατάργηση σχολικών μονάδων. Στην προηγούμενη επιστολή μου, σας είχα ζητήσει να μην υπάρξει καμία συγχώνευση ή κατάργηση σχολείων στον ιδιαίτερα ευαίσθητο νησιωτικό μας χώρο. Αντίθετα είχα αναφέρει ότι οι υπάρχουσες σχολικές μονάδες πρέπει να ενισχυθούν με οικονομικούς πόρους και ανθρώπινο δυναμικό, έτσι ώστε να υπάρξει αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης στα νησιά μας.
Κατά τη διάρκεια των δύο μηνών που μεσολάβησαν από την προηγούμενη επιστολή μου, υπήρξαν αρνητικές εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης στα νησιά, όπως είναι η διακοπή της ενισχυτικής διδασκαλίας και του αθλητικού Γυμνασίου της Σύρου. Οι εξελίξεις αυτές προέκυψαν χωρίς να υπάρξει ενημέρωση των γονέων, των μαθητών, αλλά και των τοπικών φορέων. Εύλογα λοιπόν μας δημιουργούνται ανησυχίες, ότι μπορούν να υπάρξουν καταργήσεις σχολικών μονάδων χωρίς να ληφθούν υπόψη οι θέσεις και οι απόψεις όλων των συντελεστών της εκπαίδευσης, αλλά και των τοπικών φορέων.
Καλούμε όλους τους παράγοντες της εκπαίδευσης στο νησιωτικό χώρο, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα του νησιωτικού χώρου, όπως άλλωστε προβλέπει και το άρθρο 101 του Συντάγματος, να εισηγηθούν αρνητικά σε οποιαδήποτε συγχώνευση ή κατάργηση σχολικής μονάδας, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, τη συγκέντρωση των μαθητών σε πολύ μεγάλες σχολικές μονάδες με παράλληλη υποβάθμιση περιοχών των νησιών μας, την αύξηση του χρόνου και του κόστους μεταφοράς μαθητών και την απώλεια θέσεων εργασίας στο χώρο της εκπαίδευσης. Η παρουσία και λειτουργία εκπαιδευτικών μονάδων κρατά ζωντανή όχι μόνο την πνευματική, αλλά και την πολιτιστική και οικονομική ζωή των νησιών μας». Τέλος ο πρόεδρος της ΤΕΔΚ αναφέρει στην κ. Διαμαντοπούλου, ότι ως φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, είναι ανοικτοί στο διάλογο για τη δημιουργία του νέου σχολείου, που όπως επισημαίνει να μπορεί να συμβάλλει στην αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές, είτε αυτοί ζουν στα μεγάλα αστικά κέντρα, είτε στις νησιωτικές, είτε στις ορεινές περιοχές της πατρίδας μας.
Κατά τη διάρκεια των δύο μηνών που μεσολάβησαν από την προηγούμενη επιστολή μου, υπήρξαν αρνητικές εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης στα νησιά, όπως είναι η διακοπή της ενισχυτικής διδασκαλίας και του αθλητικού Γυμνασίου της Σύρου. Οι εξελίξεις αυτές προέκυψαν χωρίς να υπάρξει ενημέρωση των γονέων, των μαθητών, αλλά και των τοπικών φορέων. Εύλογα λοιπόν μας δημιουργούνται ανησυχίες, ότι μπορούν να υπάρξουν καταργήσεις σχολικών μονάδων χωρίς να ληφθούν υπόψη οι θέσεις και οι απόψεις όλων των συντελεστών της εκπαίδευσης, αλλά και των τοπικών φορέων.
Καλούμε όλους τους παράγοντες της εκπαίδευσης στο νησιωτικό χώρο, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα του νησιωτικού χώρου, όπως άλλωστε προβλέπει και το άρθρο 101 του Συντάγματος, να εισηγηθούν αρνητικά σε οποιαδήποτε συγχώνευση ή κατάργηση σχολικής μονάδας, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, τη συγκέντρωση των μαθητών σε πολύ μεγάλες σχολικές μονάδες με παράλληλη υποβάθμιση περιοχών των νησιών μας, την αύξηση του χρόνου και του κόστους μεταφοράς μαθητών και την απώλεια θέσεων εργασίας στο χώρο της εκπαίδευσης. Η παρουσία και λειτουργία εκπαιδευτικών μονάδων κρατά ζωντανή όχι μόνο την πνευματική, αλλά και την πολιτιστική και οικονομική ζωή των νησιών μας». Τέλος ο πρόεδρος της ΤΕΔΚ αναφέρει στην κ. Διαμαντοπούλου, ότι ως φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, είναι ανοικτοί στο διάλογο για τη δημιουργία του νέου σχολείου, που όπως επισημαίνει να μπορεί να συμβάλλει στην αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές, είτε αυτοί ζουν στα μεγάλα αστικά κέντρα, είτε στις νησιωτικές, είτε στις ορεινές περιοχές της πατρίδας μας.