08 Σεπτεμβρίου 2013

Πρόταση για τις Γενικές Συνελεύσεις



Η κυβέρνηση, μετά το πολυνομοσχέδιο-νέο μνημόνιο που επέβαλε την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, τις υποχρεωτικές μεταθέσεις και μετατάξεις, μετά το μαύρο στις οθόνες μας και το πραξικοπηματικό κλείσιμο της ΕΡΤ, προώθησε μέσα στο κατακαλόκαιρο τη διαθεσιμότητα/απόλυση 12.500 δημοσίων υπαλλήλων συμπεριλαμβανομένων και 2.500 εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας (καταργήθηκαν 52 ειδικότητες).

Η καμπάνα ηχεί πλέον εκκωφαντικά για όλους τους εργαζόμενους στο δημόσιο, καθώς είμαστε μάρτυρες ενός ριζικού μετασχηματισμού του κράτους και των εργασιακών του σχέσεων στην κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης , της λειτουργίας του με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και της ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων. Τα κριτήρια αξιολόγησης του προσωπικού που ανακοίνωσε το υπουργείο Δημόσιας Μεταρρύθμισης σε περίπτωση διαθεσιμοτήτων προδιαγράφουν τη στόχευση των κυβερνώντων για την πλήρη αποδόμηση της σταθερής και μόνιμης απασχόλησης. Η εξαγγελία ότι η διαθεσιμότητα είναι πλέον μόνιμος μηχανισμός για την κινητικότητα των εργαζομένων και η αύξηση του αριθμού των διαθεσιμοτήτων-απολύσεων με το νέο μνημόνιο αποδεικνύουν ότι οι συνάδελφοι μας στη δευτεροβάθμια άνοιξαν και δεν έκλεισαν το κύκλο των απολύσεων και των διαθεσιμοτήτων.

Το θέατρο του παραλόγου που βιώνουμε με τον παράνομο μηχανισμό των μετατάξεων και τη δραστική μείωση των αποσπάσεων προετοιμάζει το νέο κύμα των αντιεκπαιδευτικών- αντεργατικών ρυθμίσεων. Ήδη ο τεράστιος αριθμών των κενών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση λειτουργεί ως πρόσχημα για την επιβολή του νέου φτηνού σχολείου της αγοράς και την παραπέρα υπονόμευση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Στο βαθμό που το Υπουργείο αρνείται την ανάγκη πρόσληψης μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού και αναπληρωτών, θα επιλέξει στο επόμενο διάστημα την παραπέρα υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου με συμπτήξεις τμημάτων και περιστολή κάθε αντισταθμιστικού εκπαιδευτικού μέτρου (ενισχυτική διδασκαλία, τμήματα ένταξης κτλ). Αντίστοιχα, το νομοσχέδιο για το νέο λύκειο προσδιορίζει με σαφήνεια τις επιλογές του Υπουργείου για το σχολείο της ταξικής επιλογής και του μορφωτικού αποκλεισμού.

Η επίθεση επομένως είναι ενιαία και στοχεύει στο σύνολο των κοινωνικών και μορφωτικών δικαιωμάτων της εργαζόμενης πλειοψηφίας. Η καπιταλιστική κρίση βαθαίνει και η αστική πολιτική διαχείριση στοχεύει στην υποτίμηση του εργατικού κόστους, στη διάλυση του κοινωνικού κράτους, οδηγώντας στην κοινωνική εξαθλίωση την εργαζόμενη πλειοψηφία. Οι εργαζόμενοι καλούνται να αφυπνιστούν και να οργανώσουν ένα σκληρό πολύχρονο αγώνα διαρκείας με στόχο την αναχαίτιση των αντιλαϊκών/αντιεκπαιδευτικών μέτρων, την ανατροπή της πολιτικής ΔΝΤ-ΕΕ-κυβερνήσεων και ταυτόχρονα την ανατροπή των πολιτικών εκφραστών αυτής της στρατηγικής και το άνοιγμα μιας άλλης διεξόδου προς όφελος της εργαζόμενης πλειοψηφίας. Για την ακρίβεια, καλούνται να δώσουν ένα σκληρό, παρατεταμένο αγώνα ζωής και θανάτου για την ίδια τη ζωή τους, τα δικαιώματά τους και τα δικαιώματα των παιδιών τους. Σε αυτόν τον παρατεταμένο αγώνα υπάρχουν και ιδιαίτερες στιγμές αγωνιστικής έκρηξης και σύγκρουσης. Μια τέτοια στιγμή εκτιμούμε ότι μπορεί να είναι ο Σεπτέμβρης. Υπάρχουν ενδείξεις που οδηγούν σε μια τέτοια εκτίμηση :

· Οι αποφάσεις των Γ.Σ των ΕΛΜΕ για κήρυξη απεργιακού αγώνα με την μορφή των 5νθήμερων επαναλαμβανόμενων από τις 16 /9

· Η επίθεση στην υγεία, η αγωνιστική αναστάτωση στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.

· Οι ομάδες εργαζομένων που βρίσκονται σε αγωνιστική τροχιά (σχολικοί φύλακες, Κατσέλης, Τσιμέντα Χαλκίδας κλπ)

· Τα καλέσματα ομοσπονδιών και σωματείων του δημοσίου για γενική απεργία διαρκείας.

· Το γενικότερο κλίμα δυσαρέσκειας που θα ενταθεί με τα επερχόμενα νέα μέτρα, το νέο ασφαλιστικό, τους πλειστηριασμούς σπιτιών κλπ.

Επομένως, διαμορφώνονται προϋποθέσεις μιας γενικευμένης αναμέτρησης για την ανατροπή μνημονίων και πολιτικών κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ για τη συγκρότηση ενός κοινωνικού πανεργατικού μετώπου νίκης και διεξόδου από την κρίση προς όφελος του λαού. Κάθε καθυστέρηση και αναβολή θα βυθίζει τους εργαζόμενους στην απόγνωση και την εξαθλίωση.
Συνάδελφοι/ ισσες
Τώρα πλέον στο όνομα των μνημονίων διακυβεύεται η μονιμότητα, το ίδιο το δικαίωμά μας στην εργασία. Μπροστά μας ανοίγεται μια ευκαιρία. Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας πρέπει να μπουν τώρα στη μάχη. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να δοθεί μια αποφασιστική σύγκρουση, με προμετωπίδα του αγώνα μας το δικαίωμα στη μόρφωση και την εργασία, που μπορεί να συμπυκνώσει πολιτικά και να κινητοποιήσει το σύνολο των εργαζομένων και ανέργων στη χώρα.

Με βάση τα παραπάνω επικαιροποιούμε το διεκδικητικό πλαίσιο της Γ.Σ μας του Ιουνίου με βάση τις νέες εξελίξεις :

Διεκδικητικό Πλαίσιο :
1. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους:
· Καμιά μετακίνηση, υποχρεωτική μετάταξη – διαθεσιμότητα – απόλυση. Να ανακληθούν οι διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ. Να καταργηθεί ο ν.4172/13 (νόμος Μητσοτάκη). Κατάργηση του νόμου για τις υποχρεωτικές μετατάξεις και του ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις. Οργανικές θέσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους.

· Κατάργηση του μισθολογίου – βαθμολογίου της φτώχειας και της χειραγώγησης. Αυξήσεις στους μισθούς. Διπλασιασμός των αποδοχών του νεοδιόριστου. Κατάργηση του ν.4024/11.

· Μαζικοί διορισμοί, μόνιμων εκπαιδευτικών Άμεση αποκατάσταση των αναπληρωτών που απολύονται ενώ καλύπτουν πάγιες ανάγκες και την αξιοποίηση της νέας γενιάς εκπαιδευτικών που υποφέρει στην αδιοριστία. Μονιμοποίηση όλων όσων έχουν εργαστεί στην εκπαίδευση με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Διορισμοί σε αντιστοιχία ένας προς ένας (1/1), με συνυπολογισμό τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού τα τελευταία τρία μνημονιακά χρόνια.

· Όχι στη διάλυση της επικουρικής ασφάλισης και τη μείωση του εφάπαξ. Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων. Σύστημα υγείας – συνταξιοδότησης – πρόνοιας – κοινωνικής ασφάλισης για όλους αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν.

2. Δημόσιο ενιαίο σχολείο για όλα τα παιδιά
· Δημόσια μόνο, υψηλού επιπέδου, δωρεάν παιδεία με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών. Ενιαίο δημόσιο δωδεκάχρονο σχολείο της κριτικής συνειδητοποίησης, ένα σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών. Όχι στο «Νέο Σχολείο» της αγοράς.

· Κατάργηση του νομικού πλαισίου για την αξιολόγηση (ν. 2986, καθηκοντολόγιο, νέο βαθμολόγιο, νόμος 4142/2013 για την ΑΔΙΠΠΔΕ). Όχι στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών και την αυτοαξιολόγηση κατηγοριοποίηση σχολείων - μαθητών -εκπαιδευτικών. Κανένας συνάδελφος μέντορας – αξιολογητής.

· Δίχρονη δημόσια και δωρεάν υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα νήπια και προνήπια (4-6 ετών). Όχι στην ιδιωτικοποίηση και την αποκέντρωση των νηπιαγωγείων. Κατοχύρωση του ωραρίου των νηπιαγωγών. Καμιά αύξηση ωραρίου των εκπαιδευτικών, απόσυρση του νόμου για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις.

· Κανένα κλείσιμο, συγχώνευση, υποβιβασμός των σχολικών μονάδων. Άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου για το νέο λύκειο.

3. Ρήξη με τον κοινωνικό εφιάλτη των μνημονίων και της πολιτικής Ε.Ε -ΔΝΤ

· Ανατροπή του μνημονίου κυβέρνησης –κεφαλαίου –ΕΕ –ΔΝΤ του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Σταθερότητας και του Συμφώνου για το ευρώ. Να πάρουν πίσω όλα τα αντεργατικά μέτρα.

· Παύση πληρωμών του χρέους – μη αναγνώριση του χρέους, άρνηση – διαγραφή του χρέους, όχι στο μονόδρομο της Ε.Ε και της ΟΝΕ.

· Κρατικοποίηση των τραπεζών και δημόσιος έλεγχος σε όλες υπηρεσίες παροχής δημόσιων αγαθών (ρεύμα, νερό) Καμιά ιδιωτικοποίηση δημόσιου πλούτου . Εξασφάλιση των λαϊκών καταθέσεων και των αποθεματικών των ταμείων, κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων. Κανένας πλειστηριασμός μόνιμης κατοικίας των εργαζομένων, διαγραφή του ιδιωτικού χρέους των εργαζόμενων στρωμάτων.

· Αναδιανομή εισοδήματος προς όφελος της εργαζόμενης πλειοψηφίας. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Όχι στην ελαστική εργασία και στην άρση της μονιμότητας.

4. Δημοκρατία, παιδαγωγική αυτονομία, κοινωνικά δικαιώματα.

· Όχι στο νέο πειθαρχικό των δημοσίων υπαλλήλων. Κατάργηση των σχετικών νόμων.

· Σταμάτημα κάθε συνδικαλιστικής δίωξης, κάθε απόπειρα τρομοκράτησης συναδέλφων μέσω πειθαρχικών, διαθεσιμότητας, υποχρεωτικών μεταθέσεων. Παιδαγωγική αυτονομία των εκπαιδευτικών, όχι στον πειθαρχικό, αξιολογικό έλεγχο του κράτους.

Με βάση αυτό το διεκδικητικό πλαίσιο προτείνουμε το εξής αγωνιστικό πρόγραμμα:

1. Επιστολή προς τους γονείς με την έναρξη της σχολικής χρονιάς

2. Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Τρίτη 10/9 με αφορμή τη ψήφιση των νομοσχεδίων για την εκπαίδευση.

3. Συνέντευξη τύπου και εκδήλωση με τους γονείς την Τετάρτη -Πέμπτη 11-12/9 .

4. Διακλαδικός συντονισμός με κάθε εργαζόμενο χώρο που βρίσκεται σε αγωνιστική τροχιά στην προοπτική του κοινού πανεργατικού μετώπου.
5. Πρόταση για προκήρυξη 5νθήμερης απεργιακής κινητοποίησης από τις 16 /9 , με Γ.Σ την τελευταία μέρα στην προοπτική της συνέχισης με τη μορφή των 5νθήμερων επαναλαμβανόμενων.