25 Σεπτεμβρίου 2014

Εισήγηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προς τις Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων


Α. ΕΙΣΗΓΗΣΗ
Η αδιέξοδη πολιτική που από το 2010, με πρόσχημα τη σωτηρία της χώρας, εφαρμόζουν οι ελληνικές κυβερνήσεις κατ’ εντολή της Τρόικα (Δ.Ν.Τ., Ε.Κ.Τ., Ε.Ε.), έχει δημιουργήσει συνθήκες απελπισίας για τους εργαζόμενους και γεννά καθημερινά στρατιές ανέργων και ανθρώπων που «ζουν» κάτω από το όριο της φτώχιας. Οι φοροεπιδρομές που εξαπολύονται κατά μισθωτών και συνταξιούχων, εντείνουν τα τεράστια προβλήματα που έχει επιφέρει η συνεχιζόμενη άγρια περικοπή μισθών και συντάξεων των τελευταίων ετών και η πολιτική της συρρίκνωσης των Δημοσίων Υπηρεσιών και του κοινωνικού κράτους .

Ο χώρος της εκπαίδευσης βιώνει μια σκληρή πραγματικότητα διαθεσιμοτήτων, βίαιων και άδικων μετατάξεων και απολύσεων με παντελή απουσία διορισμού μόνιμων εκπαιδευτικών, με χιλιάδες αναπληρωτές να προσλαμβάνονται, αποκλειστικά σχεδόν, μόνο μέσα από κονδύλια του ΕΣΠΑ.
Οι εκπαιδευτικοί δέχονται επίθεση σε όλους τους τομείς της υπαλληλικής και προσωπικής τους ζωής με παραβίαση κάθε έννοιας νομιμότητας ενώ ο διοικητικός αυταρχισμός με πειθαρχικές διώξεις είναι συνεχώς στην ημερήσια διάταξη.
Κι όλα τα παραπάνω, μέσα στο εδώ και χρόνια διαμορφωμένο, τοπίο της υποχρηματοδότησης των σχολικών μονάδων κάτι που κάνει εξαιρετικά δύσκολο το να καλύψουν βασικούς τομείς λειτουργίας τους (γραφική ύλη, πετρέλαιο θέρμανσης) αλλά και της κατάργησης εκπαιδευτικών κατακτήσεων όπως η αναλογία 1:25 στα τμήματα.
Σε όλη τη διάρκεια της περσινής συνδικαλιστικής χρονιάς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με όλες τις ενέργειες και τις αποφάσεις του κινήθηκε στην κατεύθυνση της ανάδειξης της αντίθεσης του Κλάδου των εκπαιδευτικών στην επιχειρούμενη εφαρμογή της αξιολόγησης που χειραγωγεί, κατηγοριοποιεί σχολεία και εκπαιδευτικούς και οδηγεί στη μισθολογική – βαθμολογική καθήλωση και τις απολύσεις.
Η νέα πολιτική ηγεσία, παρά τις προσδοκίες που προσπάθησε να καλλιεργήσει για την υιοθέτηση πολιτικής διαλόγου και συναίνεσης, πολύ γρήγορα αποκάλυψε τις προθέσεις της που δεν είναι άλλες από τη συνέχιση της εφαρμογής της ίδιας αντιπαιδαγωγικής – αντιεπιστημονικής αξιολόγησης που υπηρετεί αποκλειστικά τη «λογική» της «αξιολόγησης» ως εργαλείο μισθολογικής- βαθμολογικής στασιμότητας και απολύσεων.
Η αυταρχική πολιτική της κυβέρνησης σε όλο το δημόσιο τομέα για εφαρμογή της αξιολόγησης των ποσοστώσεων που κορυφώθηκε με την τελευταία απόφαση του μονομελούς πρωτοδικείου για κήρυξη της απόφασης του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ για απεργία – αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης ως παράνομης και καταχρηστικής δείχνει ξεκάθαρα τις προθέσεις της.
Η νέα σχολική χρονιά θα χαρακτηριστεί από την προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να επιβάλλει την αξιολόγηση – χειραγώγηση.
Όλα τα παραπάνω, άρρηκτα συνδεδεμένα με την υιοθέτηση μιας σκληρής αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής, είναι απαραίτητο να βρουν απέναντί τους τη δυναμική αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος. Οφείλουμε, όλοι μαζί, να συνεχίσουμε και να δυναμώσουμε αυτόν τον αγώνα για να ανατρέψουμε την πολιτική των μνημονίων της κυβέρνησης και της Τρόικας, που πλήττουν τους εκπαιδευτικούς και όλους τους εργαζόμενους, τη δημόσια  εκπαίδευση αλλά και το σύνολο των κοινωνικών αγαθών και κατακτήσεων.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Κηρύσσει απεργία – αποχή
από τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης αλλά και της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου (Ν. 3848/10, 4024/11, ΠΔ 152/13) με ημερομηνία έναρξης την 23η Σεπτεμβρίου.


Ταυτόχρονα προτείνει
στις Γενικές Συνελεύσεις την ανάπτυξη της δράσης του Κλάδου με:
  1. Επιδίωξη άμεσης συνεργασίας με την ΟΛΜΕ για διαμόρφωση κοινού προγράμματος αγωνιστικών κινητοποιήσεων, με κλιμάκωση και διάρκεια, με πρώτο βήμα την οργάνωση συλλαλητηρίων για την παιδεία μέσα στο μήνα Οκτώβριο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η προσέγγιση και στενή συνεργασία των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. με τις κατά τόπους ΕΛΜΕ καθώς και η συνεργασία με τους συλλόγους και τις ενώσεις γονέων.
  2. Πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις του Κλάδου με την προοπτική κλιμάκωσης τους των οποίων τη μορφή δε συγκεκριμενοποιεί ως εισήγηση και ζητά από τις Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων να αποφασίσουν με βάση την εκτίμηση που θα διαμορφωθεί στις διαδικασίες τους.


Β. ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ
  • Κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου που διέπει την αξιολόγηση.
  • Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.
  • Πραγματοποίηση, άμεσα, μαζικών διορισμών στη εκπαίδευση.
  • Κατάργηση του Ν. 4093/2012 (Μεσοπρόθεσμο) και των Ν. 4111/13 (νόμος Μανιτάκη) και 4057/12.
  • Το Υπουργείο παιδείας να αποσύρει άμεσα τη συγκεκριμένη απαράδεκτη και επικίνδυνη για τη Δημοκρατία, εγκύκλιό του, με την οποία επί της ουσίας, επιβάλλεται πειθαρχική ποινή πριν την εκδίκαση και την οριστική καταδίκη του εκπαιδευτικού.
  • Την επαναφορά των αιρετών εκπροσώπων του κλάδου στα Πειθαρχικά Συμβούλια
  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.
  • Έκτακτο κονδύλι για να καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων.
  • Ορθολογική κατανομή των κοινοτικών πόρων ιδιαίτερα για θεσμούς που αφορούν στην Π.Ε., τη σημασία και την αξία της οποίας όλοι αναγνωρίζουν και αποδέχονται.
  • Ούτε ένα ευρώ από τις τσέπες των γονιών για πληρωμή λειτουργικών εξόδων σχολείων, π.χ. οργάνωση ολοήμερου, εκπαιδευτικές εκδρομές κτλ.
  • Κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών των σχολείων.
  • Αναβάθμιση των θεσμών αντισταθμιστικής αγωγής.
  • Μισθοί αξιοπρεπούς διαβίωσης για τον εκπαιδευτικό.
  • Άμεση και ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών στα εισαγωγικά κλιμάκια.
  • Απόσυρση όλων των μνημονιακών περικοπών.
  • Αφορολόγητο στα 12.000€.
  • Κατάργηση του Νόμου 4024/2011.
  • Χορήγηση ενοικίου στους νεοδιόριστους και αναπληρωτές συναδέλφους μας.
  • Επίδομα θέρμανσης για όλους τους χαμηλόμισθους.
  • Επίδομα παραμεθορίου περιοχής και στους ωρομίσθιους.
  • Μέτρα στήριξης των υπερχρεωμένων νοικοκυριών.
  • Καμία περικοπή στις συντάξεις, άρση των μειώσεων που επιβλήθηκαν με τις μνημονιακές πολιτικές.
  • Πλήρης σύνταξη για τους εκπαιδευτικούς στα 35 χρόνια υπηρεσίας, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας, με υπολογισμό της σύνταξης στα 35/35.
  • Αποκατάσταση όλων των αδικιών στο εφάπαξ, στα επίπεδα των χρόνων πριν τη ληστρική επιδρομή του μνημονίου.
  • Αποκατάσταση των αποθεματικών των ταμείων στα προ του υποχρεωτικού κουρέματος των ομολόγων επίπεδα.
  • Άμεση καταβολή των συντάξεων (βασική και επικουρικά ταμεία).
  • Να λήξει η ομηρία των συναδέλφων αναπληρωτών της Ειδικής Αγωγής.
  • Να γίνει τώρα διαγωνισμός ΑΣΕΠ για τους αποφοίτους των Π.Τ.Ε.Α.
  • Να ισχύσει στους πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής το ίδιο θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για όλους τους αναπληρωτές της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
  • Να αλλάξει τώρα η καταστροφική διάταξη του Ν.3699/2008 όπου οι διδακτορικοί/μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών προηγούνται του βασικού τίτλου σπουδών στην Ειδική Αγωγής και της προϋπηρεσίας.
  • Άμεση πρόσληψη ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού σε όλες τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε
  • Αντιμετώπιση των καταστροφικών συνεπειών των προβλέψεων του άρ. 39 του Ν. 4115/2013, με την εφαρμογή κανονιστικού πλαισίου που θα αξιοποιεί την εμπειρία των ΚΕΔΔΥ και θα εμπλέκει όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ στην υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία στο γενικό σχολείο.
  • Ισότιμη αντιμετώπιση σε όλα τα θέματα όλων των εργαζομένων στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και ιδιαίτερα όσον αφορά την υπηρεσιακή εξέλιξη, την δυνατότητα κατάληψης θέσεων ευθύνης.
  • Επιμόρφωση, εισαγωγική και δια βίου σε θέματα και μεθόδους ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλο το προσωπικό.
  • Λήψη μέτρων για την μεταφορά των μαθητών στα ειδικά σχολεία.
  • Ενίσχυση και όχι διάλυση των ΚΕΔΔΥ με εργαλεία διαφοροδιάγνωσης για άμεση διάγνωση και πρώιμη διάγνωση για όλα τα παιδιά με αναπηρία.
  • Οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνονται μόνο από το Κ.Υ.Σ.Π.Ε. και το Κ.Υ.Σ.Δ.Ε με παράλληλη κατάργηση των ΥΣΕΕΠ και ΠΥΣΕΕΠ.
  • Επαναλειτουργία μετεκπαίδευσης για τη Γενική και την Ειδική Αγωγή.
  • Λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων ώστε οι οικογένειες των ΑμΕΑ και των ατόμων με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, να μην καταβάλλουν ούτε ένα ευρώ από την τσέπη τους για διάγνωση, διαφοροδιάγνωση, συμβουλευτική και αντιμετώπιση.