Βρισκόμαστε ήδη τρεις μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους και ακόμα και τώρα τα σχολεία δεν έχουν στελεχωθεί με το απαραίτητο εκπαιδευτικό δυναμικό. Οι ελλείψεις όπως είχε διαφανεί από την αρχή της νέας χρονιάς είναι αρκετές καθώς και η παιδεία έχει μπει στο στόχαστρο της τρόικας. Στο νέο σχολείο της κυρίας Διαμαντοπούλου, πίσω από τις λαϊκιστικές κορώνες «πρώτα ο μαθητής» κυριαρχεί το «πρώτα το Μνημόνιο και το Πρόγραμμα Σταθερότητας». Οι μαθητές και η μόρφωσή τους θυσιάζονται στο βωμό των ποσοτικών μεγεθών και των δημοσιονομικών κριτηρίων. Η μείωση των διορισμών και η των δαπανών για την παιδεία και η συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους γενικότερα, φέρνουν ήδη τα αποτελέσματά τους. Η απαξίωση του σχολείου οδηγεί σε μια δεινή πραγματικότητα τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο τους μαθητές και τους γονείς.
Αυτή η πραγματικότητα αποτυπώνεται και στα σχολεία ευθύνης του συλλόγου μας. Στη Μύκονο υπάρχει έντονο πρόβλημα με τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων. Υπάρχουν σχολεία που αδυνατούν να συμπληρώσουν ώρες στην πληροφορική, γερμανικά και μουσική και άλλα που δεν έχουν καθόλου τόσο τις παραπάνω ειδικότητες, όσο και γυμναστές, εκπαιδευτικό θεατρικής αγωγής και δάσκαλο για το τμήμα ένταξης. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και σχολεία που έχουν επιλεχθεί ως «πιλοτικά» (π.χ το 1ο Δ.Σ Μυκόνου) δεν έχουν στελεχωθεί πλήρως με εκπαιδευτικό προσωπικό, Την ίδια στιγμή, δηλαδή, που το υπουργείου καθιερώνει το νέο θεσμό των πιλοτικών ολοήμερων σχολείων, παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και των γονέων, αφήνει τα συγκεκριμένα σχολεία στη μοίρα τους.
Οι εκπαιδευτικοί δεν πρόκειται να ανεχθούν την απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης, των δικαιωμάτων τους και των δικαιωμάτων των μαθητών και των οικογενειών τους. Καλούμε κάθε εργαζόμενο να συμπαραταχθεί στο αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιο σχολείου. Η συγκεκριμένη πολιτική δεν είναι μονόδρομος. Μπορεί να ανατραπεί από ένα κοινό μέτωπο των εργαζομένων που θα υπερασπιστεί το δημόσιο σχολείο, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης-ΔΝΤ-ΕΕ.
Διεκδικούμε :
· Κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 3848/2010
· Κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών με οργανικές θέσεις για κάθε εκπαιδευτικό έργο στο σχολείο και με μόνιμους μαζικούς διορισμούς ώστε να καλυφθούν ΤΩΡΑ οι πραγματικές ανάγκες με διορισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών σε όλες τις θέσεις (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, εκπ/κοί ειδικοτήτων, ειδική αγωγή, αντισταθμιστική εκπαίδευση κλπ) και βοηθητικού προσωπικού στο δημόσιο σχολείο. Καμιά μετακίνηση εκπαιδευτικού σε άλλο σχολείο.
· Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Όχι στην ελαστική εργασία και στην άρση της μονιμότητας. Κατάργηση της ωρομισθίας, του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου και του θεσμού του αναπληρωτή. Διορισμός όλων των αναπληρωτών και όσων έχουν υπογράψει έστω και μια σύμβαση στο δημόσιο σχολείο. Κανένας αναπληρωτής και ωρομίσθιος χωρίς δουλειά. Υπεράσπιση της αξίας των πτυχίων και της προϋπηρεσίας. Κατάργηση του θεσμού του μέντορα και της αυτοαξιολόγησης.
· 20 μαθητές ανά τμήμα στα δημοτικά και 15 ανά τμήμα στα νηπιαγωγεία.
· Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 15% του κρατικού προϋπολογισμού