Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2011

ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΒΙΒΑΣΜΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΣΤΗ ΜΥΚΟΝΟ

Την Κυριακή  13 Μαρτίου γίναμε μάρτυρες της πιο στυγνής κίνησης της πολιτικής ηγεσίας καθώς αυτή προχώρησε σε ανεπανάληπτες καταργήσεις- συγχωνεύσεις και υποβιβασμούς σχολείων. Πανελλαδικά καρατομούνται 2053 σχολικές μονάδες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση [συγχωνεύονται 1523, υποβιβάζονται 281 και καταργούνται 249], ενώ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συγχωνεύονται 410 Γυμνάσια και Λύκεια, δηλαδή συνολικά φέτος σε όλη τη χώρα καταργούνται 1056 σχολικές μονάδες!
 
Το Υπουργείο Παιδείας βαφτίζοντας παιδαγωγική τη λογιστική λογική των αριθμών επιφέρει ένα νέο καίριο χτύπημα στην όποια δημόσια δωρεάν εκπαίδευση έχει απομείνει από την πολιτική τους τόσα χρόνια.«Η διαδικασία των συνενώσεων – ιδρύσεων-υποβιβασμών σχολικών μονάδων ολοκληρώνεται τώρα, έπειτα από δυο μήνες διαβουλεύσεων και ενδελεχούς μελέτης της κάθε περίπτωσης, του κάθε σχολείου. Εφαρμόζοντας το υπάρχον νομικό πλαίσιο, το Υπουργείο προχώρησε στις συνενώσεις και ιδρύσεις σχολείων προς όφελος του μαθητή, με κριτήρια πρωτίστως «παιδαγωγικά». Αυτά λέει στο δελτίο τύπου των καταργήσεων το υπουργείο. Τεράστιο ψέμα. Η ανοιχτή διαβούλευση κράτησε 4 μέρες (οι δυο Σαββατοκύριακο), όπου η συντριπτική πλειοψηφία των όσων έγραψαν εκεί εκφράστηκαν αρνητικά, ενώ, το σημαντικότερο, δεν ρωτήθηκε ούτε ένας σύλλογος εκπαιδευτικών, ούτε ένας σύλλογος διδασκόντων, ούτε ένας σύλλογος γονέων. Τα παιδαγωγικά κριτήρια πάνε περίπατο αφού η όλη λογική των συγχωνεύσεων – καταργήσεων και του υποβιβασμού των σχολείων κινήθηκε μόνο στη λογική των αριθμών.
 
Και στη Μύκονο υπήρξε ο υποβιβασμός δυο νηπιαγωγείων του Μαραθιού και της Άνω Μεράς από διθέσια σε μονοθέσια. Και είναι άξιο απορίας  ποια παιδαγωγικά κριτήρια συνέτρεξαν για να εισηγηθεί αυτός ο υποβιβασμός! Βάση  του Ν.1566/85  διθέσια είναι τα νηπιαγωγεία όπου ο αριθμός μαθητών που φοιτούν κυμαίνεται από 31-60 και μονοθέσια από 7-31. Και τα δυο νηπιαγωγεία ξεπερνούν τον αριθμό των 45 μαθητών, καμία μείωση μαθητικού πληθυσμού, άρα τι λόγο έχει ο υποβιβασμός τους?
 
Επιπλέον, η υπεραριθμία οργανικών εκπαιδευτικών θέσεων σε αυτά τα νηπιαγωγεία που σημειωτέον δεν οφείλεται ούτε στους μαθητές ούτε στους εκπαιδευτικούς, ούτε και στους γονείς είναι λόγος ώστε να δικαιολογείται ο υποβιβασμός των σχολείων? Βάσει του Π.Δ 50/96 και της περαιτέρω τροποποίησης του (Π.Δ 100/97) η υπεραριθμία οργανικών θέσεων που μπορεί να εμπίπτει και σε άλλες αιτίες μπορεί να ρυθμιστεί και αλλιώς χωρίς να είναι απαραίτητος ο υποβιβασμός(αρθ.12 παράγραφος 1-9).
 
Ειδικά στη Μύκονο λόγω της αυξανόμενης τάσης του μαθητικού δυναμικού  φέτος προετοιμάζεται και η δημιουργία ενός νέου σχολείου ώστε να απόσυμφορηθούν τα υπόλοιπα νηπιαγωγεία και να είμαστε σε θέση να καλύπτουμε τις ανάγκες φοίτησης προνηπιών και νηπίων αντίστοιχα. Σε πλήρη αντίθεση με αυτό το Υπουργείο προχωράει σε υποβιβασμό των άλλων δυο νηπιαγωγείων πράγμα το οποίο είναι πέρα από κάθε λογική και σίγουρα δεν εμπίπτει σε παιδαγωγικά κριτήρια αλλά στην πολιτική των περικοπών και τη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου μετά από την Υγεία και την Κοινωνική Πρόνοια.
 
 Ένα σχολείο στο οποίο χαμένοι είναι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοίαφού με τον τρόπο αυτό «εξοικονομούν» εκπαιδευτικούς, άρα δε χρειάζονται μόνιμους διορισμούς, αλλά ούτε πολλούς αναπληρωτές των πολλών κατηγοριών που υπάρχουν, μιας και αυτό το ρόλο θα παίζει ο εφεδρικός στρατός των εκπαιδευτικών που θα βρίσκονται στη «διάθεση» των διευθύνσεων και των περιφερειών με δικαίωμα να τους μετακινεί όπου θέλουν.
 
Ένα σχολείο με πλήρη εξάρτηση από τους «καλλικρατικούς» δήμους, που δε θα μπορούν να συντηρήσουν ούτε τα μισά σχολεία καθώς ήδη τα κονδύλια που τους παρέχονται είναι μειωμένα, με δαπάνες στο 2,75% του προϋπολογισμού στο χαμηλότερο επίπεδο της μεταπολίτευσης και χρηματοδότηση για λειτουργικά έξοδα στο 40% του μέσου όρου της τελευταίας δεκαετίας.

Το προηγούμενο διάστημα με πρωτοβουλία των συλλόγων εκπαιδευτικών και των συλλόγων γονέων έγιναν συγκεντρώσεις –διαμαρτυρίες σε γραφεία εκπαίδευσης, περιφερειακές διευθύνσεις, δημοτικά συμβούλια. Γονείς κι εκπαιδευτικοί, με πρωτόγνωρο τρόπο, ανέδειξαν ένα κίνημα αντίστασης στην αντιεκπαιδευτική λαίλαπα, υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου και κατόρθωσαν να δεσμεύσουν δημοτικά συμβούλια και δημάρχους να κρατήσουν αποστάσεις από τις σχολειοκτόνες αποφάσεις. Τίποτα δεν έχει κριθεί.

Διεκδικούμε :

·                     Να ανακληθεί το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας. Καμία κατάργηση-συγχώνευση σχολείων, τμημάτων και μετακίνηση μαθητών σε άλλα σχολεία.
·                     Καθιέρωση  20 μαθητών ανά τμήμα και 15 μαθητών ανά τμήμα στα νηπιαγωγεία και στις Α’, Β’ τάξεις.  2 προς 25 αναλογία στα μειονοτικά σχολεία
·                     Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία  στο 15% του Γ.Κ.Π.
·                     Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος 3848
·               Μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών σε όλες τις θέσεις (και βοηθητικού προσωπικού ώστε να καλυφθούν ΤΩΡΑ οι πραγματικές ανάγκες.
·                     Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή
·                     Ενίσχυση των δημόσιων δομών της ειδικής αγωγής. Τμήμα Ένταξης σε κάθε δημοτικό-νηπιαγωγείο