01 Μαρτίου 2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΚΥΚΛΑΔΙΚΗ ΤΗΛΕΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

Την Τρίτη 16/02 πραγματοποιήθηκε- στα πλαίσια των ενημερωτικών τηλεδιασκέψεων που πρότεινε η ΔΟΕ- Παν κυκλαδική τηλεσυνάντηση με κυρίαρχο θέμα την αξιολόγηση ( ΦΕΚ 140/2021 Αριθμ. 6603/ΓΔ4) και με βασικούς ομιλητές τέσσερις εκπροσώπους του Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. (Γιώργος Τρούλης, αντιπρόεδρος ΔΟΕ , Άννα-Μάγια Σταυροπούλου , Γιάννης Αναγνωσταράς , Αχιλλέας Ζορμπάς, Μέλη Δ.Σ. ΔΟΕ )

Εξαιτίας της μεγάλης συμμετοχής και των πολλών ερωτημάτων η τηλεσυνάντηση επαναλήφθηκε και την Τετάρτη 17/02 με τη συμμετοχή αρκετών ακόμα συναδέλφων, αλλά και την παρουσία – τοποθέτηση για δεύτερη συνεχή μέρα του Αντιπροέδρου της Δ.Ο.Ε.

Συνοπτικά παραθέτουμε τα σημαντικότερα συμπεράσματα της τηλεσυνάντησης και όσο πιο επιγραμματικά γίνεται τα συγκεκριμένα βήματα εφαρμογής της συμμετοχής στην απεργία – αποχή.

 

Α. Συμπεράσματα

Η αναφερόμενη στο ΦΕΚ εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο, όχι μόνο δεν έχει στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, όπως ψευδεπίγραφα αναφέρεται, αλλά αποτελεί τον πιο βολικό και συνάμα εύσχημο τρόπο μετάθεσης των τεράστιων διαχρονικά ευθυνών της εκάστοτε κυβέρνησης στις πλάτες των μάχιμων εκπαιδευτικών.

Έρχεται για να επιβληθεί και να εμπεδωθεί, αγνοώντας τις προτάσεις της ΔΟΕ για την αξιολόγηση και τις συνεχείς προσπάθειές της για ουσιαστική επικοινωνία και γόνιμο διάλογο.

 Χρησιμοποιεί «παλαιάς κοπής» τακτικές, όπως αυτές του αυταρχισμού και του εκφοβισμού και εργαλειοποιεί ακόμα και τις έκτακτες συνθήκες ακραίας υγειονομικής κρίσης που όλοι μας βιώνουμε.

Είναι το προοίμιο της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και «δένει» απόλυτα με όλες τις αντιδραστικές και αντιεκπαιδευτικές νομοθετικές διατάξεις των τελευταίων χρόνων.

Με τους ποσοτικούς δείκτες, τις ατέλειωτες φόρμες, τις πολύωρες συναντήσεις, συνδιδασκαλίες, ομαδικές «δράσεις», υποβαθμίζει το εκπαιδευτικό έργο σε μια ανούσια και χρονοβόρα γραφειοκρατική διαδικασία, σε βάρος του εκπαιδευτικού έργου και της μόρφωσης των μαθητών.

Με την αυστηρού τύπου ιεραρχική δομή, τον πανοπτικό έλεγχο, τις άνωθεν και έξωθεν βαθμολογήσεις και την επερχόμενη σύνδεση της μαθητικής αξιολόγησης με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, μετατρέπει το σχολείο από χώρο ανιδιοτελούς συνεργασίας, συναδελφικότητας ,δημιουργικής χαράς και παιδαγωγικής ελευθερίας σε έναν χώρο συνεχούς και άκρατου ανταγωνισμού, σ’ ένα τοξικό περιβάλλον άκρως διαταραγμένων διαπροσωπικών σχέσεων , σ’ έναν τόπο «εξορίας» και παιδαγωγικής ασφυξίας, όπου επιπλέουν οι συνήθεις «εξυπηρετήσεις» και κυριαρχούν οι κομματικά «άριστοι»!

Με την καταχώρηση του Ετήσιου Συλλογικού Προγραμματισμού , της Εσωτερικής Αξιολόγησης και τη συγκέντρωση όλων των στοιχείων όλων των σχολείων στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π οδηγεί αναπόφευκτα στην κατηγοριοποίηση – υποχρηματοδότηση – κλείσιμο σχολικών μονάδων.

 

Β. Διευκρινίσεις για την απεργία-αποχή

1)  H «απεργία-αποχή» αποτελεί μορφή αγώνα με την οποία απέχουμε από συγκεκριμένο έργο και στην προκειμένη περίπτωση από τις αξιολογικές διαδικασίες.

2)     Η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.

3)     Με βάση την εμπειρία της απεργίας – αποχής στο υπόλοιπο Δημόσιο, την εμπειρία όλων των προηγούμενων χρόνων που δεν έγινε ποτέ καμία περικοπή, αλλά κι όπως επισημαίνει και το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. «δεν προκύπτει, με τα υπάρχοντα δεδομένα, οικονομική επίπτωση για τους συμμετέχοντες».

 

Γ. Συγκεκριμένα βήματα για υλοποίηση της απεργίας – αποχής

Η απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης που έχουν κηρύξει οι ΔΟΕ/ΟΛΜΕ/ΠΟΣΕΕΠΕΑ μας δίνει το δικαίωμα να απέχουμε από κάθε σχετική διαδικασία, ξεκινώντας από τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για το θέμα της αξιολόγησης.

Με τη συμμετοχή μας στην απεργία – αποχή θεωρούμαστε απόντες από τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων που θα γίνει για το θέμα αυτό. Στόχος είναι οι απόντες (με ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ) να είναι οι μισοί ή περισσότεροι από τους παρόντες. Τότε ο Σύλλογος Διδασκόντων ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΑΡΤΙΑ και ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ.

Η Δήλωση Συμμετοχής στην απεργία – αποχή γίνεται σε ειδικό έντυπο που έχει αποσταλεί από τη Δ.Ο.Ε. και επιδιώκουμε να υπογραφεί ομόφωνα ή πλειοψηφικά από τον Σύλλογο Διδασκόντων πριν αυτός προσκληθεί για την υλοποίηση της αξιολόγησης. Σε περίπτωση που υπογραφεί τουλάχιστον απ’ το 50% , τότε δεν υπάρχει απαρτία για την υλοποίηση της αξιολόγησης και δεν προχωρά καμία διαδικασία της (συγκρότηση ομάδων κλπ). Η Δήλωση αρκεί να καταχωρείται στο Πρωτόκολλο του σχολείου. Ακολούθως ενημερώνεται ο τοπικός Σύλλογος.

Στην περίπτωση που όσες, όσοι δηλώνουμε απεργία – αποχή είμαστε μειοψηφία, τότε και πάλι θεωρούμαστε απόντες από τη συνεδρίαση, δεν υπογράφουμε το πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων και είμαστε καλυμμένοι να μη συμμετέχουμε σε καμία ομάδα και διαδικασία αξιολόγησης.

Για όποια απορία έχουμε επικοινωνούμε με τους Συλλόγους μας.

 

ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ  ΜΑΖΙΚΑ ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝΩΤΙΚΑ

ΤΗ  ΔΗΛΩΣΗ  ΤΗΣ  ΔΟΕ  ΓΙΑ  ΑΠΕΡΓΙΑ  - ΑΠΟΧΗ

ΚΑΙ  ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ  ΤΟΥΣ  ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ  ΜΑΣ

ΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ  ΑΠΕΝΑΝΤΙ  ΣΤΗΝ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ  ΤΟ  ΔΗΜΟΣΙΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ

ΤΟΥΣ/ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΕΣ /ΤΡΙΕΣ  ΜΑΣ, ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  ΜΑΣ

 

Το Δελτίο Τύπου υπογράφουν οι ακόλουθοι σύλλογοι:

  • Άνδρου , Κέας , Κύθνου και Σερίφου «Θεόφιλος Καΐρης»
  • Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων

·         Σύρου – Τήνου – Μυκόνου